Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
CF-hastighedsforskel mærkbar?
Fra : Mads Jakobsen

Dato : 03-12-04 10:34

Står og skal købe et nyt CF-kort til mit Canon PowerShot S1 IS.
Hvor stor forskel er det så på et alm. 512 MB Sandisk og et 512 MB Sandisk
Ultra II?
Er der en hastighedsforskel, som man kan mærke, og hvori ligger den?

God weekend!

Mads

Fra : p

Dato : 03-12-04 11:15

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Ultra II?
> Er der en hastighedsforskel, som man kan mærke, og hvori ligger den?

find ud af hvor hurtigt dit camera skriver til kortet..
hurtigere kort er spild af penge...

G5

Fra : Simon Nielsen

Dato : 03-12-04 15:33

"Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Ultra II?
> Er der en hastighedsforskel, som man kan mærke, og hvori ligger den?

Ikke på dit S1 IS, der skriver den kun meget lidt hurtigere på et ultra II
kort. Så køb det billigste

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Jacob

Dato : 03-12-04 16:19

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh
> Simon
> "lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"

Tak for rådet........Det vil jeg huske på

Jacob

Fra : Mads Jakobsen

Dato : 03-12-04 16:55

> Tak for rådet........Det vil jeg huske på
>
> Jacob

Takker også for rådene.
Tror at jeg køber et Kingston 1 GB til kr. 470,- så...

Mvh.

Mad

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 03-12-04 20:20

> Takker også for rådene.
> Tror at jeg køber et Kingston 1 GB til kr. 470,- så...
>
> Mvh.
>
> Mad
+++++++++++++++++
Hej Mads.

Hvor køber du et 1 GB kort til 470 henne? Det er billiger end det 512 GB jeg
købte for ikke så længe siden.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 00:24

In article <41b0bc35$0$263$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:

> [...]
> Hej Mads.
>
> Hvor køber du et 1 GB kort til 470 henne? Det er billiger end det 512 GB jeg

SHG.dk - postordre og fysisk butik i Århus S. Det er nok en månedstid
siden 1GB kravlede ned på 495 eller 499. Nu koster den 489,- eller
609,- i den hurtige version.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 04-12-04 15:02

meddelelse news:slrncr1tct.27d.povlhp@povl-h-pedersens-computer.local...
> SHG.dk - postordre og fysisk butik i Århus S. Det er nok en månedstid
> siden 1GB kravlede ned på 495 eller 499. Nu koster den 489,- eller
> 609,- i den hurtige version.
>

> --
> Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
> Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk
+++++++++++++++++

Hej Povl.

Tak for svaret, det er godt nok billigt, jeg mener jeg gav ca.750 kr. for et
512 MB, og det var ikke engang den hurtige version.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 04-12-04 18:31

In article <41b1c343$0$28200$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, Jørgen Nielsen wrote:
> Tak for svaret, det er godt nok billigt, jeg mener jeg gav ca.750 kr. for et
> 512 MB, og det var ikke engang den hurtige version.

Jeg gav 1800 kr for et DaneElec XS / XTreme 2GB hos SHG. Prisen
faldt 300 kr ugen efter, så tog jeg ud og brugte min returret,
og købte min egen vare igen, 300 kr rigere. De syntes godt nok
i butikken jeg var smart nok, men der var ingen bøvl med det.

Fra : Flemming Jensen

Dato : 03-12-04 20:14

>Ikke på dit S1 IS, der skriver den kun meget lidt hurtigere på et ultra II
>kort. Så køb det billigste

Jeg har selv et S1 IS og et SanDisk Ultra II 512MB kort.
Lige netop til S1 IS, der har en glimrende videokvalitet, vil jeg
mene, at der ikke skal gås på kompromis med hastigheden, hvis altså
video er noget der vil prøves.

Fra : Jan Otto Ruud

Dato : 04-12-04 01:01

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message

> "Mads Jakobsen" <madsjakob@hotmail.com> wrote in message
>
> Ikke på dit S1 IS, der skriver den kun meget lidt hurtigere på et ultra II
> kort. Så køb det billigste

Det kan være problemer med å ta opp video i beste kvalitet om ikke kortet er
raskt nok. Jeg har et UltraII kort som går uten problemer på min S1IS, mens
et gammelt Kingston kort jeg har stopper etter endel sekunder video. Om du
vil fotografere hurtigserier får du også hurtigere ytelse med et raskt kort.

Her er en lang tråd om S1IS og CF kort på dpreview:
http://forums.dpreview.com/forums/read.asp?forum=1010&message=8907874

Der kan det tyde på at noen standard Sandisk kort virker OK, mens andre ikke
gjør det. Med UltraII er du om ikke annet sikker på at det går.

--
Jan Otto

Fra : Richard

Dato : 04-12-04 12:51

Jan Otto Ruud wrote:

> Der kan det tyde på at noen standard Sandisk kort virker OK, mens andre ikke
> gjør det. Med UltraII er du om ikke annet sikker på at det går.

Netop, det er afhænger af kortets produktionsår, for de alm. Sandisk
CF-kort er blevet hurtigere med årene, uden at Sandisk har ændret
betegnelse - tråden "D70 og CF-kort" fra starten af oktober giver nogle
testresultater fra et aktuelt nummer af c't

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK