Brækket klo
Fra : Betina Rasmussen

Dato : 03-12-04 19:59

Jeg har en sød huskat på 9 år, som er kommet til skade med sin klo. Det
er sket her til aften. Jeg tror, at hendes klo enten har hængt fasti
gulvtæppet, eller også er det sket under en vild leg med vores Maine
Coon (jeg SÅ, at de var vilde

Pludselig så jeg et par blodpletter på gulvtæppet. Derfor kiggede jeg
selvfølgelig missen efter, og det viste sig, at der var en klo på den
ene pote, der vendte helt forkert, og det blødte lidt. Det ser ikke ud
til, at det er gået ud over kloranden, og hun halter ikke.

Jeg vil prøve at ringe til dyrlægen i morgen formiddag. Mit spørgsmål
er, om det er tids nok, eller om der er noget jeg kan gøre indtil da?
Hun bliver temmeligt sur, hvis jeg "piller" for meget ved fussen. Jeg
forestiller mig, at lidt sæbevand ville være godt, eller er det bedre at
lade hende være?

Er der nogle der har erfaringer med dette?

Med venlig hilsen
Betina Rasmussen
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver og Mull~

Dato : 03-12-04 22:47

> [...]
> er sket her til aften. Jeg tror, at hendes klo enten har hængt fasti
> gulvtæppet, eller også er det sket under en vild leg med vores Maine
<klip>

Tja, igår hvæssede Mulle-drengen helt vildt af mig da jeg nussede hans
poter, det har han aldrig gjort før, og jeg troede bare han var gnaven (han
lå og sov, og jeg skulle lige nusse hans lækre poter *smil*)

Idag var han stadigvæk sur, og blev sur når jeg bare forsøgte at røre den
venstre forpote, så... belært af erfaringen at dyrlæger dobler prisen op
aften og weekend, drønede jeg derud her idag til middag...

Han havde fået revet en negl/klo af...enten i leg eller han har hængt fast,
det var ikke til at sige ifgl dyrlægen, der fluks gav han noget
smertestillende (for det gør djævelsk ondt sagde dyrlægen) og et skud
pencillin, og vi (mest Mulle *G*)er nu på en 6 dages pencillin kur, for det
var 100 % sikkert der var ved at gå betændelse i det.

Så det blev lige 430kr *suk* og en kat der har sovet hele dagen og som har
udnyttet situationen, og har fået serveret go'bidder i hængekøjen
*haha---jeg føler mig sgu' lidt åndssvag, men jeg elsker jo den kat)

Så jeg vil råde dig til at bade poten i sæbevand, og så komme afsted til Dr.
Dyr hurtigst muligt.
--
Hilsen Heidi, Miver og Mulle's mor
http://chocolade.dk

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 03-12-04 23:16

> [...]
> *haha---jeg føler mig sgu' lidt åndssvag, men jeg elsker jo den kat)
>
> Så jeg vil råde dig til at bade poten i sæbevand, og så komme afsted til Dr.

Tusind tak for svar! Det er rart med lidt erfaringer. Det var lige
præcis det med betændelsen, jeg var bekymret for. Og vist gør det avs.
Det ved vi jo fra os selv, når vi har brækket en negl.

Selvom jeg har haft kat i 10 år, så har jeg endnu aldrig oplevet dette
problem (men til gengæld så mange andre!).

Jeg vil fluks i morgen kontakte dyrklægen. Han er heldigvis en rigtig
god dyredoktor, som arbejder for os dag og nat, når det virkelig gælder.
Jeg tror desværre ikke, at missen deler min begejstring

Og forkæl du bare Mulle lidt - han har da garanteret fortjent det De
kære misse-dyr forstår at sno sig...

Mvh. Betina

Fra : Betina Rasmussen

Dato : 04-12-04 12:52

Nu har Tiggy været en tur hos Dr. Smertefri. Hun fik fjernet den
ødelagte negl, da der ellers ville være gået betændelse i tåen. Det
foregik under fuld narkose. Så fik hun en indsprøjtning og medicin med
hjem. Sølle mis Hun har fået en ordentlig forbinding på benet. Lige
nu er jeg nødt til at lade hende ligge i transportkassen, fordi hun
kører rundt som en snurretop, når jeg tager hende ud. Hun er meget
forvirret oven på bedøvelsen, og så sidder der en mærkelig "klump" på
hendes ben!

Det så faktisk ret grimt ud, da jeg prøvede at lukke hende ud - hun gik
helt agurk. Men hun er jo også dårligt nok vågnet.

Puha, det var grimt. Det så også grimt ud, da hun var bedøvet - som om
der ikke var liv i hende

Mvh. Betina

Fra : Henrik Pedersen

Dato : 04-12-04 12:57

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> writes:

> [...]
> kører rundt som en snurretop, når jeg tager hende ud. Hun er meget
> forvirret oven på bedøvelsen, og så sidder der en mærkelig "klump" på

Stakkels mispige, husk nu at holde hende varm indtil hun er helt
vågnet af bedøvelsen..

Og giv hende så lige et ekstra nus fra mig

--
Med venlig hilsen & mIauu samt Miauu
Henrik & Anastacia samt Melissa fra regnbuebroen

http://misbamsen.dk posted with gnus Do not fear the penquin

Fra : Kate

Dato : 04-12-04 17:15

Betina Rasmussen <rasmussenKATTE@BAKKEc.dk> wrote in

> Nu har Tiggy været en tur hos Dr. Smertefri.

Stakkels missepige. Godt du fik hende afsted. Heldigvis har jeg heller
aldrig oplevet brækkede klør på mine katte, det lyder som en temmeligt
hård leg de har haft gang i

God bedring til Tiggy.

--
Kate