import af hund
Fra : kenneth sørensen

Dato : 03-12-04 15:19

hej gruppe

vi er ved at se på hund og har fundet nogle vildt flotte nogle i udlandet
men jeg er lidt skeptisk over at skulle hente dem i udlandet. hvad kræver
det og kan den så få en dkk stambog eller hvordan fungerer det. hunden skal
nemlig til konkurrencer og udstilling herhjemme og kan en udenlandshund det.
vil gerne høre fra nogen som har erfaring med import og evt kan hjælpe med
nogle gode råd

hilsen dorthe

Fra : Battlefield´s

Dato : 03-12-04 19:53

"kenneth sørensen" <kenneth@FJERNDETTEfutarque.com> skrev i en meddelelse
> [...]
det.
> vil gerne høre fra nogen som har erfaring med import og evt kan hjælpe med

Hej
Prøv at skrive "import" i søgefeltet på DKK´s hjemmeside, så kommer reglerne
op.
http://dansk-kennel-klub.cms123.com/1

hilsen Vibeke

---

Fra : Louise

Dato : 04-12-04 14:56

Hej Dorthe

Jeg vil anbefale dig at kontakte DKK inden du kører nogen steder hen
og henter hvalp medmindre du kender kennelen og ved at der ikke er
problemer med at få registreret hvalpe om til DKK. Stambogen SKAL være
fra FCI og ikke ACE og hvad de ellers hedder.

Men som sagt; DKK eller evt den specialklub, racen hører under, kan
hjælpe dig. Normalt er der ikke de store problemer i at importere
hunde; jeg har gjort det fra Belgien, USA, Italien og Tjekkiet og alt
hvad det faktisk kræver er en sundhedsattest samt vist nok en
vaccination, men sidstnævnte dog kun hvis hunden er mere en 12 uger
gl.

Hvis du finder hvalpe fra et østland, så ville jeg være endnu mere på
mærkerne end fra så mange andre lande. Mange opdrættere i østlandene
har hundene under forhold, der ikke er forenelige med vores og mange
hvalpefabrikker hører til i de lande. Så det er med at se sig for med
valg af hund. Men selve importen er ikke noget problem.