Turen til Prag.
Fra : Familen Høgh

Dato : 03-12-04 19:59

Hej Alle.

Vi skal til Prag til næste sommer.
på min autoroute ser vejen lidt snoet ud. Er der nogen der kender vejen til
Prag, så vi også kan have campingvognen med??

Autoroute foreslår øst om Berlin, Dresden og Teplice, og Prag

Alternativt??

Henrik

Fra : phk

Dato : 03-12-04 20:39

"Familen Høgh" <td253@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> til Prag, så vi også kan have campingvognen med??
>
> Autoroute foreslår øst om Berlin, Dresden og Teplice, og Prag

Du kan køre ned til N for HH, dreje til venstre, forbi Wolfsburg, Halle,
Leipzig, igennem Dresden, over grænsen - og så er der 100 km tilbage.

Vi kørte den vej i søndags, bare var det turen hjem. Det er motorvej hele
vejen undtagen fra Dresden til lidt på den anden side af grænsen imod Prag.

--
Per, Esbjerg

Fra : Steen Larsen

Dato : 03-12-04 20:47

Familen Høgh wrote:
> Hej Alle.
>
> Vi skal til Prag til næste sommer.
> på min autoroute ser vejen lidt snoet ud. Er der nogen der kender
> vejen til Prag, så vi også kan have campingvognen med??

Hej Henrik

Du kan også køre over hanover det er den vej FDM Tourplan anbefaler jeg
har lagt en tourplan i et worddokument i dk. binaer

--
MVH Steen Larsen
Hyundai Santa Fe

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 09:22

"Steen Larsen" <dsl175340@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Du kan også køre over hanover det er den vej FDM Tourplan anbefaler jeg
> har lagt en tourplan i et worddokument i dk. binaer

Hej Steen

Godt Navn Tak for det.

Hilsen Sten Bo

Fra : Karl-Heinz Hansen

Dato : 03-12-04 22:46

Hvis du ikke gider, at slæbe campingvognen over bakken, så vil jeg da
anbefale, at du kører vider til Pirna og ind over grænsen ved Hrensko, da
kører du langs Elben, og du får et flot landskab samtidig, når du når til
Königstein, lige før königstein ligger der en dejlig campingplads, hvor et
par overnatninger vil være en oplevelse, i det smukke Sacishe Sweits, og
hus, så længe du holde dig til Elben, ned til Usti Nab Laben, derfra kører
du lige ud på motorvejen til Prag.

Og hvis du vil ligge ret centralt, så er campingpladsen Drusus, der ligger i
trebonice, et godt valg, med børn til fods, så tager det lidt over en halv
time til metroen Sclicin, der går direkte ind til Mustek, der ligger midt i
centrum, og det er virkelig gode indkøbsmuligheder i shclicin både Penny og
flere andre dicounter og Tesco ligger også der.

Camp Drusus har dansksproget hjemmeside, hvor det er muligt, at bestille
plads, Den skulle ikke være svær at finde, skriv camp drusus.cz, så skulle
den være der.

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 09:23

"Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse
> Hvis du ikke gider, at slæbe campingvognen over bakken,

? Hvilken bakke ?

Tak for forslaget jeg har gemt dit indlæg.
--
Hilsen Sten Bo
CC Venezia og enten Galant 2.0

Fra : phk

Dato : 05-12-04 10:36

> "Karl-Heinz Hansen" <karlheinz@hansen.mail.dk> skrev i en meddelelse

> ? Hvilken bakke ?

Kører du den lige vej fra Dresden mod Prag kører du op over et pas.
Grænseovergangen ligger øverst, i 850 meters højde.

--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 12:28

> Kører du den lige vej fra Dresden mod Prag kører du op over et pas.
> Grænseovergangen ligger øverst, i 850 meters højde.

Jo, altså - med en CC ?

Er det Altenberg du mener - Det var nu skrap nok, især ned i Tjekkiet.
Tjekkerne har i siderne nogle afløbsbaner til lastbiler der ikke kan stoppe.
Tykt grus og så ender man opad en skråning. Min søn på 16 var nu mest
optaget af, om vi ikke trængte til at køle CC-bremserne ved en af de mange
hytter med flotte piger, der også ses på vejen ned. De piger er sku er sku
flotte, med GPS punkter de rigtige steder. Tal om fattigt land, men den
butik fejler ikke noget. Det forsvinder vel efterhånden.
Hilsen Sten Bo

Fra : phk

Dato : 05-12-04 13:16

> [...]
> flotte, med GPS punkter de rigtige steder. Tal om fattigt land, men den
> butik fejler ikke noget. Det forsvinder vel efterhånden.

Da vi kørte over for et par uger 3 siden var passet lige blevet åbnet. Hvor
lang tid det havde været lukket aner jeg ikke - men der var kun en butik
åben.

Da vi kørte den anden vej en søndag morgen kl. 5 var der adskillige butikker
åben - men der var ikke rigtig tid til at checke varen ud.

Måske næste gang :)
--
Per, Esbjerg

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 10:19

> [...]
til
> Prag, så vi også kan have campingvognen med??
>
> Autoroute foreslår øst om Berlin, Dresden og Teplice, og Prag

Du skriver "ser snoet ud" og det eneste stykke der er rigtig snoet og sent,
er Dresden -Teplice, Især det op til - og ned fra grænsen er "stejlt"
hvorefter der syd for Teplice er motorvej igen Der er ved at blive lavet
motorvej til erstatning, så E55 blir motorvej hele vejen, og jeg tror at
man, når den sidste bid åbnes, kan spare et par timer. Det kan være det er
åbnet næste sommer, for der mangler ikke ret meget på 0405 ADAC kortet.

Vi kørte fra Helsingør kl. 630 og var var på Drusus kl. 2215 (med en
Venezia). - og havde undervurderet omtalte stykke, kolonnekørsel, så vi
måtte ringe til pladsen - luk os ind? (er det hørt før?)

Det var den hurtige udgave - jeg syntes, at de andre forslag lyder
spændende.

Ang. kort: Vi er nybegyndere og havde "Aldis" Europa vejatlas -og da det
havde bragt venner til og fra Ungarn, formodet udmærket. 1:750.000

Vi købte straks på en tank, Deutschland Europa ADAC Reiseatlas for 8.50
Euro. 1:200.000 (1 cm= 2 Km), så vi kunne se små og parallelveje, småbyer
(handle)-naturtype og ikke mindst campingpladser hvis vi forsinket skulle få
brug for overnatning. Adac har også GPS punkter og et væld af andre
oplysninger.

Det er en god ide at markere ruten med en underliner - gennemsigtig tusch,
og bruger man kortbog, sætte nummererede flag, små stykker tape, til at
stikke frem i toppen af relevante kortsider, sådan at man hurtigt kan slå
kortet op det rigtige sted.

Kniber det med "korttidshukommelsen" er det også en fordel at sætte "flag" i
kortkanten med de større bynavne der køres mod. Mange ægteskaber har været
på kanten af krach når chaufføren i panik efter et par gadehjørne har glemt
et vanskeligt stavet bynavn - Skriger "Var det det"? mens den bedre halvdel
er i svime over et eller andet i omgivelserne.

Stemmen fra Gps er i det tilfælde stadig mild - men jeg har en ide om at et
godt kort giver bedre beslutningsmuligheder når der planlægges. Herfra og
til - osv.
I Tjekkiet var vi glade for autokortet Cesko Camping 1:500.000 der på et
kort dækkede hele Tjekkiet og på bagsiden havde pladsfortegnelse, nogle med
www.
(GeoClub shocart www.maypoline.cz )

Hvis I i forvejen er rutineret med kortene er der nok andre, nye, der har
nytte af tipsene

Hilsen Sten Bo

Fra : Sten Bo

Dato : 05-12-04 10:29

> (GeoClub shocart www.maypoline.cz )

Den var gal www.mapyonline.cz

tal om korttidsh
hilsen

Fra : K. H. Hansen

Dato : 22-02-05 21:51

Et godt tip er, når i køber et kort, at nedskrive købsdatoen, i tilfælde af
i spørger lokale om de små gader, så kan de fortælle om de nye gader og
ensretning etc. etc.
Fidusen fik jeg på en tankstation i Lübeck, hvor jeg købte et kort over hele
nordtyskland.