MS Windows
briani 27239
Problemer efter defragmentering
Fra : Preben Andersen

Dato : 03-12-04 14:59

Efter defragmentering (XP) får jeg en meddelelse om, at nogle filer ikke
kunne defragmenteres. Det er filer med f.eks. følgende navn:
\FOUND.003\FILE0017.CHK.
Da nogle af filerne er store (200-300Mb), kunne jeg godt tænke mig at slette
dem, men hvor ligger de? Jeg kan ikke se hverken filer eller stien, og
maskinen er sat op til at vise skjulte filer og foldere.

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 03-12-04 15:30

"Preben Andersen" skrev i en meddelelse

> Efter defragmentering (XP) får jeg en meddelelse om, at nogle filer ikke
> kunne defragmenteres.

Filer, der er i brug, kan muligvis ikke defragmenteres. Luk alle kørende
programmer, og prøv igen.

Du kan fjerne 'skrald' med: http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html

Alternativ defragmenter O&O Defrag 2000 Freeware (win 2k/xp):
http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Mvh John

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-04 16:30

John wrote:

> Alternativ defragmenter O&O Defrag 2000 Freeware (win 2k/xp):

My favorite

Jesper G. Poulsen

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-12-04 17:02

Jesper G. Poulsen wrote:

> My favorite

Det må være lige indtil man har prøvet executives diskkeeper :)

Den lave en bootfragmentering før windows starter, så man kan defragmentere
mft'en (ntfs), pagefile, samle dir strukturen 1 sted og andre ting man ikke
lige kan rode med når windows kører.

Kørte en overgang med OO's og brugte complete/name på min systemdisk, den
virkede udemærket og disken blev da også hurtigere at arbejde med, men den
blev lynhurtigt extremt fragmenteret, mere end den normalvis ville gøre.
Jeg prøvede også de andre complete metoder (det tager faktisk en krig at
skifte mellem 2 metoder, hvilket dog er meget naturligt) og der var trenden
den samme.

Det er ca. 14 dage siden jeg sidst har defragmenteret min system disk på
10GB med 4GB fri. Der er nu kun 144 fragmenterede filer (primært IE temp
filer). En del men intet i forhold til hvad der kom med OO's layout. Den
ordnede dem på ca 20 sekunder inkl et nyt scan.

Den findes i en 30 dages trial version, bestemt et test værd.

Fra : Jesper G. Poulsen

Dato : 03-12-04 18:10

Sune Storgaard wrote:

> Det må være lige indtil man har prøvet executives diskkeeper :)

Jeg prøvede Diskeeper inden jeg prøvede O&O. Defrag 2000 Free blev min
favorit.

> Kørte en overgang med OO's og brugte complete/name på min systemdisk,

Det kan Defrag 2000 Free ikke.

> Det er ca. 14 dage siden jeg sidst har defragmenteret min system disk

Det er en måned siden jeg sidst har defragmenteret og jeg kan ikke
mærke ydelsesnedgang.

Men jeg skal snart brænde en stak DVD'er, så en defrag er nødvendig.

Jesper G. Poulsen

Fra : Preben Andersen

Dato : 03-12-04 17:26

"John" <nogen@pladderballe.ok> wrote in message

> Du kan fjerne 'skrald' med: http://www.snapfiles.com/get/glocktemp.html
>
> Alternativ defragmenter O&O Defrag 2000 Freeware (win 2k/xp):
> http://www.freewindows.dk/fw/modules/mydownloads/viewcat.php?cid=139

Problemet er løst nu, jeg skulle bare køre Disk Cleanup, så forsvandt alle
de gamle chkdsk-filer også. Dit forslag ser da i øvrigt meget fornuftigt ud,
så det kan være, det bliver den, jeg bruger fremover. Nu var den jo også
smart, at den slettede XP's egen defragmenter

mvh
Preben

Fra : John

Dato : 03-12-04 20:00

"Preben Andersen" skrev i en meddelelse

> Nu var den jo også
> smart, at den slettede XP's egen defragmenter

Det kan du vælge/fravælge under install. Tror heller ikke, den er væk for
evigt... :)

Mvh John