Billig switch
Fra : Torn

Dato : 03-12-04 22:21

Min gode gamle 10 Mbps hub er blevet for langsom i mit hjemmenetværk (siger
ungerne!). Jeg er derfor på udkig efter en 10/100 Mbps switch der kan sættes
på efter routeren (der er for få porte i routeren, derfor). Er der nogen der
har et forslag til en switch i en rimelig kvalitet til en ikke alt for
uoverkommelig pris? Jeg vil ikke ofre ret meget på løsningen da de unge
mennesker alligevel flytter hjemmefra om et - to år.

Thoeger

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-12-04 22:51

Torn wrote:
> [...]
> kvalitet til en ikke alt for uoverkommelig pris? Jeg vil ikke ofre
> ret meget på løsningen da de unge mennesker alligevel flytter

Hvis det er til at dele en bredbånds forbindelse, dele filer ,spil og
almindelige ting, så vil jeg sige at en hvilken som helst switch kan gøre
jobbet. Købte en i aldi til 89 kroner og den har et glimrende throughput,
auto mdx, rigelig stor arp cache.

Før i tiden var nogle billige switche faktisk bare auto sensing hubs, men i
dag er der stort set ingen forskel.

Med mindre du har nogle specifikke behov, så køb bare en billig i et
supermarked eller lignende. Hvis du køber en 4 ports, kan du stadigvæk bruge
de resterende (-1) i routeren.

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 04-12-04 15:33

"Torn" <torn@torn.invalid> skrev....

> Er der nogen der
> har et forslag til en switch i en rimelig kvalitet til en ikke
> alt for uoverkommelig pris?

Idag er der ikke nogen forskel på den funktionelle kvalitet af low-
end switche.

Der er 3 ting du skal være opmærksom på:

1) Metalkabinetter holder bedre end plastic ditto.
2) Blæserfrie switche støjer ikke.
3) Der er ingen entydig sammenhæng mellem pris og kvalitet.

Køb derfor den billigste blæserfrie switch med metalkabinet. Det kan
fås for 150,- kr eller mindre. Selv benytter jeg en TENDNet.

Fra : Jens Aage Holm

Dato : 04-12-04 17:09

On Sat, 04 Dec 2004 15:32:50 +0100, Kent Oldhøj wrote:

> "Torn" <torn@torn.invalid> skrev....

> Idag er der ikke nogen forskel på den funktionelle kvalitet af low- end
> switche.

Helt enig.

> [...]
>
> Køb derfor den billigste blæserfrie switch med metalkabinet. Det kan fås
> for 150,- kr eller mindre. Selv benytter jeg en TENDNet.

Det med metalkabinettet ved jeg ikke hvor stor betydning jeg vil tillægge
- jeg har aldrig hørt om nogen der har smadret deres switch i
plastickabinet.
Men et metalkabinet føles selvfølgelig bedre i hånden...

JÅH

Fra : Jan Vestergaard

Dato : 04-12-04 21:30

Kent Oldhøj wrote:
> Køb derfor den billigste blæserfrie switch med metalkabinet. Det kan
> fås for 150,- kr eller mindre. Selv benytter jeg en TENDNet.

Jeg har lige købt en 5 ports NorthQ i metalkabinet for 129 kr hos SHG - den
virker fortrinligt.

Jan

Email: jan@jve.invalid Web: www.jve.dk

Fra : Kasper Dupont

Dato : 06-12-04 13:59

Torn wrote:

> [...]
> uoverkommelig pris? Jeg vil ikke ofre ret meget på løsningen da de unge
> mennesker alligevel flytter hjemmefra om et - to år.

Jeg har for et par uger siden købt en 8 ports switch
hos Århus PC lager til den beskedne pris af 109kr.
Køn er den ikke, men den har virket upåklageligt.

--
Kasper Dupont