Hjæælp, jeg har slettet min musik
Fra : Steen B. Jensen

Dato : 03-12-04 16:37

Goddammit!

Jeg sad og rodede rundt i iTunes, og ville slette sangene i 'bibliotek',
ved en fejl svarede jeg 'ja' til at sangene skulle slettes fra mine
mapper....så nu ligge de alle i skraldespanden!

Hvordan redder jeg lige den?

I min pc var der noget der hed 'gendan' så slettede filer røg tilbage
til den oprindelige plads.

--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Sebastian

Dato : 03-12-04 17:46

Steen B. Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> [...]
> ved en fejl svarede jeg 'ja' til at sangene skulle slettes fra mine
> mapper....så nu ligge de alle i skraldespanden!

Du henter den ud af skraldespand.
indstil iTunes til at holde orden bland musikfilerne.
Åbne skraldespanden ved at doppelklikke på ikonet
marker alle musikfiler og træk den på iTunes og lad dem falde der.
iTunes vil nu foranlade at filerne igen bliver kopieret det rigtige
sted.

> I min pc var der noget der hed 'gendan' så slettede filer røg tilbage
> til den oprindelige plads.
Skraldespanden er bare en mappe, næsten ligesom alle de andre også. Hvis
du bare hiver en fil ud af Skraldespand-mappen, ved iTunes ikke endnu at
de er til rådighed, derfor skal du importere dem til iTunes.

moin

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : Mr bob

Dato : 03-12-04 18:05

"Sebastian" <thorfinn@ofir.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> du bare hiver en fil ud af Skraldespand-mappen, ved iTunes ikke endnu at
> de er til rådighed, derfor skal du importere dem til iTunes.

Du kan også sætte Itunes til at lede efter filerne... Men hvis du har en
masse skrammel wav og andet skal du self ind og fjerne det i Itunes
bagefter.... Men altså hvis filerne er blevet taget ud af papirkurven og
ind på den "gamle" plads, så ligger de jo inde i dokumenter/musik/Itunes ...
I hvert fald i XP...

Jackie

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 03-12-04 18:48

Tak til begge to for svaret.

Jeg har rykket musikken ud af papirkurven, og lagt dem tilbage i
musikmappen.

Desværre er mapperne forsvundet (filerne var lagt i diverse mapper,
efter hvad titlerne var på de forskellige albums), så nu må de ligge og
rode rundt i musikmappen.

Det er da en hel del bedre end fuldstændigt at miste dem - så tak for
hjælpen igen...og god weekend

--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Karen Seiersen

Dato : 03-12-04 23:12

> [...]

> rode rundt i musikmappen.
>
> Det er da en hel del bedre end fuldstændigt at miste dem - så tak for

Du kan prøve at åbne iTunes og gå i finder > rediger > her kan du vælge
album m.m..
Så er det nemt for dig at oprette nye mapper og overføre spillenr.
dertil.

På den måde kan du rede mange af dine albums.

held & lykke med projektet som helt sikkert er en tidsrøver, men det er
jo weekend )

Mange hilsner Karen

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 04-12-04 08:06

Karen Seiersen <vk@besked.com> wrote:

> held & lykke med projektet som helt sikkert er en tidsrøver, men det er
> jo weekend )

Det er det helt sikkert.
Enkelte bands havde jeg 10-15 forskellige albums med, så jeg orker ikke
starte forfra, med at oprette nye mapper.
Nu får hvert band sim egen mappe...og så ryger alle albums ind under
bandnavn.
Så ka' jeg lære det!

--
;-(

Steen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-12-04 10:33

> [...]

> starte forfra, med at oprette nye mapper.
> Nu får hvert band sim egen mappe...og så ryger alle albums ind under

Kan du ikke bruge nogle applescripts til itunes, mener at der er et der
deler numre op efter album, og der er masser andre muligheder.

F.eks. her:
< http://www.malcolmadams.com/itunes/itinfo/ituneslibrarymanager.php>

Prøv at google på applescripts og itunes.
--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 04-12-04 14:07

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> Kan du ikke bruge nogle applescripts til itunes, mener at der er et der
> deler numre op efter album, og der er masser andre muligheder.

Det ville jo passe mig glimrende - suser straks videre, og kigger på
mulighederne.
Tak for tippet
--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 04-12-04 16:18

Lone Schmidt <mailloneFJERN@netscape.net> wrote:

> F.eks. her:
> < http://www.malcolmadams.com/itunes/itinfo/ituneslibrarymanager.php>

Dette script hjælper med at lave en backup af det nuværende
musikbibliotek, ikke?
Det hjælper ikke med at oprette foldere til de forskellige cd'er, som
numrene stammer fra...eller ser jeg det forkert?
--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Lone Schmidt

Dato : 04-12-04 23:12

> [...]

> Det hjælper ikke med at oprette foldere til de forskellige cd'er, som
> numrene stammer fra...eller ser jeg det forkert?

Her bliver jeg dig svar skyldig, jeg har en masse itunes scripts
liggende, men har ikke lige tid til at dyrke dem

Måske er der andre , der har links til Applescripts, ellers må du selv
Google på det, mener også at der er link på Doug´s site.

--
Venlige hilsner og
grumme god hygge

Lone

Fra : Kaj Christiansen

Dato : 04-12-04 14:55

> [...]

> starte forfra, med at oprette nye mapper.
> Nu får hvert band sim egen mappe...og så ryger alle albums ind under

Hvad ned iTunes at vælge alle dine sange, og så bruge: Avanceret -> Hent
cd-spornavne.

mvh.
Kaj.
--
Never mind the dog
-BEWARE OF OWNER!

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 04-12-04 16:06

Kaj Christiansen <kajc@ofir.dk> wrote:

> Hvad ned iTunes at vælge alle dine sange, og så bruge: Avanceret -> Hent
> cd-spornavne.
Jeg er spornavnene, det jeg mangler er, at få oprettet albumnavne til de
forskellige cd'er alle sangene stammer fra.

--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

> [...]

> starte forfra, med at oprette nye mapper.
> Nu får hvert band sim egen mappe...og så ryger alle albums ind under

som en anden skrev, du kan sætte itunes til at sortere MP3 filerne i
mapper for dig: først kunstner så album, er det ikke det du vil?

Fra : Steen Jensen

Dato : 08-12-04 20:02

Morten Reippuert Knudsen <nospam@reippuert.dk> wrote:

> som en anden skrev, du kan sætte itunes til at sortere MP3 filerne i
> mapper for dig: først kunstner så album, er det ikke det du vil?

Lige præcis.
Jeg har bare ikke kunnet finde ud af, at får iTunes til at sortere i
mapper.

--
Steen
noX

Fra : Preben Bødker Nielse~

Dato : 08-12-04 21:24

Steen Jensen <panther@osx.dk> wrote:

> Lige præcis.
> Jeg har bare ikke kunnet finde ud af, at får iTunes til at sortere i
> mapper.

Det er altid smart, at kigge programmernes indstillinger igennem

iTunes/Indstillinger/Avanceret/Bevar sortering bla bla ...

/Preben
--
http://www.ravnekrogen.dk/gallery/salg