Biosflash problemer på QDI Kinetiz K7B
Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-04 14:41

Når jeg vil opdatere min ret så gamle bios, får jeg denne fejl: Unknown
flash type.
Så vidt jeg kan se på
http://www.qdigrp.com/qdisite/faq_en/showmessage.asp?id=8 er det noget
med en jumper, er der en her i gruppen som ved hvad der menes med det de
skriver i linket?

Henning Lund
icq 18805021
http://sitecenter.dk/freespace/ hl@lite.dk

Fra : Sune Storgaard

Dato : 03-12-04 15:20

Henning Lund wrote:
> [...]
> http://www.qdigrp.com/qdisite/faq_en/showmessage.asp?id=8 er det noget
> med en jumper, er der en her i gruppen som ved hvad der menes med det

Du skal fjerne en jumper på motherboardet før du kan skrive den nye flash,
eller tilføje nyt hardware på bundkortet (dmi låses også).

Jumperen sidder i bunden til højre af kortet, under bios chippen. Se
manualen side 17 hvis du er i tvivl.

Tag strømkablet af pc'en og lad den være slukket i et minut før du roder med
det. Fjern jumperen, flash, reboot 2 gange så du er sikker på at dmi er
opdateret, Sæt så jumperen på plads igen.

http://www.qdigrp.com/qdisite/driver/manual/eng/kinetiZ7b.zip

Fra : Henning Lund

Dato : 03-12-04 16:08

Sune Storgaard skrev:

> [...]
> roder med det. Fjern jumperen, flash, reboot 2 gange så du er sikker
> på at dmi er opdateret, Sæt så jumperen på plads igen.

Tak for svaret, der er ingen jumper på kortet, den var dælme låst inde i
bios i stedet, det havde jeg overset, hmmmmmm er det ikke snart
juleferie?