Mathcad
Fra : Filip

Dato : 24-11-04 08:46

Hej

Jeg vil gerne regne med complexe tal i mahtcad, men jeg er ikke så vild med
at regne med imaginære tal. Jeg vil gerne regne med polære tal, en scalar
med en vinkel (til El-opgaver)

Hvordan gør jeg det? min lære siger at det ikke kan lade sig gøre, men jeg
tror ikke helt på det.

HJÆLP Filip

Fra : Filip

Dato : 24-11-04 09:21

> Hvordan gør jeg det? min lære siger at det ikke kan lade sig gøre, men jeg
> tror ikke helt på det.

Nu har jeg fundet en metode til at få noget der kan virke

xy2pol(r,vinkel)

pol2xy(x,y)

Men resultatet kommer ud i en matrix. Kan jeg på en smart måde trække det
ene resultat ud af det? og kan jeg få vinklen opgivet i grader istedet for
rad?

Filip