Binær Lommeregner til computeren?
Fra : JS

Dato : 23-11-04 01:02

Jeg leder efter en binær lommeregner på nettet som kan give resultater med
brøker (radix point). Fx:

100001/110 = 101.1

Hvad hedder denne funktion helt præcist og er der nogen som kender en
lommeregner man kan downloade med denne funktion?

Johs

Fra : Rasmus Underbjerg Pi~

Dato : 23-11-04 02:04

"JS" <dsa.@asdf.com> mælte sligt:

>Hvad hedder denne funktion helt præcist og er der nogen som kender en
>lommeregner man kan downloade med denne funktion?

Ja, det kan Microsofts Power Calculator, som du kan hente på
<http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx>.
Du skal manuelt sætte outputtet til binær. For at inputte binær skal du
skrive b efter tallet, altså:

100001b/110b

Venlig hilsen,
Rasmus Underbjerg Pinnerup
--
Interdum feror cupidine partium magnarum Europae vincendarum.

Fra : JS

Dato : 23-11-04 08:41

Men det er jo en grafregner, findes der ikke en "normal" binær lommeregner
som kan det jeg oprindelig beskrev?

Fra : Martin Larsen

Dato : 23-11-04 12:35

"JS" <dsa.@asdf.com> skrev i en meddelelse news:cnupfj$j3i$1@news.net.uni-c.dk...
> Men det er jo en grafregner, findes der ikke en "normal" binær lommeregner
> som kan det jeg oprindelig beskrev?

Hvad med selv at lave lidt programmering?

Mvh
Martin

Fra : Martin Axelsen

Dato : 23-11-04 22:31

JS wrote:
> [...]
>
> Hvad hedder denne funktion helt præcist og er der nogen som kender en
> lommeregner man kan downloade med denne funktion?

Hvis du kan leve med kun at få heltal som resultat (gange evt. med 10),
kan du bruge Windows' egen Calculator (Start, Run, "calc.exe")
Du skal bare vælge "Scientific" i menuen "View" og markere radioknappen
"Bin"

Mvh.
Martin

Fra : JS

Dato : 23-11-04 22:49

"Martin Axelsen" <dsl168333@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kan du bruge Windows' egen Calculator (Start, Run, "calc.exe")
> Du skal bare vælge "Scientific" i menuen "View" og markere radioknappen

Ideen var netop at den skulle kunne vise binære tal som fx 101.1. Jeg har
fundet en masse (inkl den der er i WinXP) som godt kan regne med binære tal,
men de kan ikke angive dem som binære brøker (101.1).