DVD på fjernsynet - uden farve!!
Fra : kaddier

Dato : 01-12-04 21:38

Jeg har tilsluttet min PowerBook til fjernsynet med et scartstiket. Alt
er OK - kun farven mangler!! Hvordan får jeg fat i den??
På forhhånd tak!
Hilsen Per

Fra : J.K. Nyeboe

Dato : 01-12-04 23:58

On 2004-12-01 21:38:01 +0100, 113@andersen.cc (kaddier) said:

> Jeg har tilsluttet min PowerBook til fjernsynet med et scartstiket. Alt
> er OK - kun farven mangler!! Hvordan får jeg fat i den??
> På forhhånd tak!
> Hilsen Per

Søg for at alt er sat til "Pal" og ikke NTSC.
--
Nyeboe

Fra : kaddier

Dato : 02-12-04 09:38

J.K. Nyeboe <jk@nyeboe.dk> wrote:

> Søg for at alt er sat til "Pal" og ikke NTSC.

Tak for svar! Jeg er desværre ikke rigtig inde i begreberne her. Det
lyder som om NTSC = scart. Stemmer det? Og vil det så sige at det aldrig
vil fungere med scart (jeg har lige købt et nyt kabel)?
Hvad er "Pal"?

Hilsen Per

Fra : Martin Agersted Jarl

Dato : 02-12-04 09:58

kaddier wrote:

> [...]
> lyder som om NTSC = scart. Stemmer det? Og vil det så sige at det aldrig
> vil fungere med scart (jeg har lige købt et nyt kabel)?

PAL og NTSC er forskellige standarder for hvordan et fjernsyn viser et
billede (opløsning, opdateringsfrekvens mm) og dermed også hvilke signal
fjernsynet skal modtage. PAL er den non-amerikanske standard som dit
fjernsyn kører med. Derfor skal du sætte alt til hvad der har med
fjernsynet at gøre til PAL.

--Martin

Fra : Christian Bech

Dato : 02-12-04 09:59

In article <1go5u6b.bmlbdlz8m4caN%113@andersen.cc>,
113@andersen.cc (kaddier) wrote:

> [...]
> lyder som om NTSC = scart. Stemmer det? Og vil det så sige at det aldrig
> vil fungere med scart (jeg har lige købt et nyt kabel)?

Det er to forskellige tv-formater. Frankrig kører fx med et andet format
end resten af Europa, hvilket får videobånd optaget i frankrig til at se
forfærdelige ud.

N.B. jeg ved ikke en pind om det her udover ovenstående som kan være
forkert, men jeg gør mig parat til at blive dunket i hovedet.

Fra : Steen B. Jensen

Dato : 02-12-04 10:46

Hej

Studsede lige over denne post.

Jeg har lige købt en iBook, kan jeg koble den til mit tv, så jeg kan se
mine billeder på tv-skærmen...og hvordan?

--
Ho:ho:hoo

Steen

Fra : Thomas Bjorn Anderse~

Dato : 02-12-04 11:35

panther@osx.dk (Steen B. Jensen) writes:

> Jeg har lige købt en iBook, kan jeg koble den til mit tv, så jeg kan se
> mine billeder på tv-skærmen...og hvordan?

Gå ind på http://www.apple.com/denmarkstore og klik på "Cables and
hubs". En Apple Video Adapter til iBook koster kr 179,00.

--
Thomas Bjorn Andersen
+++ATH

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-12-04 13:24

Thomas Bjorn Andersen <tbamacnewsNOSPAM200402@gen-v.net> wrote:

> Gå ind på http://www.apple.com/denmarkstore og klik på "Cables and
> hubs". En Apple Video Adapter til iBook koster kr 179,00.

Men vær opmærksom på at der er to slags - et kabel til nye ibooks og et
til gamle (afhængig af om du har købt en ny eller en brugt - jeg har i
øvrigt et af de ældre liggende).

Mvh, Michael Petersen

Fra : Michael Petersen

Dato : 02-12-04 13:24

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Jeg har tilsluttet min PowerBook til fjernsynet med et scartstiket. Alt
> er OK - kun farven mangler!! Hvordan får jeg fat i den??
> På forhhånd tak!
> Hilsen Per

Bruger du et s-vhs kabel fra Powerbooken ind i sådan et
adapter-scartstik? Jeg har nemlig på et tidspunkt haft sådan et
adapterstik hvor s-vhs delen ikke ville vise farve - hvis jeg så brugte
alm videokabel ind i scartadapteren fungerende det fint.

Mvh, Michael Petersen