Synkronisering Mac - Palm
Fra : kaddier

Dato : 30-11-04 22:11

Jeg vil gerne synkronisere min Palm (OS 4) med Mac Adressebogen, men
ikke med iCal. Kan det lade sig gøre! Conduiten man kan downloade hos
Apple til iSync kan så vidt jeg kan se, kun synkronisere alt eller
intet! Findes der en conduite som bare tager adresserne?

På forhånd tak!
Hilsen Per

Fra : Henrik Münster

Dato : 01-12-04 00:38

In article <1go33yo.dn547f1b4jagwN%113@andersen.cc>,
113@andersen.cc (kaddier) wrote:

> [...]
> Apple til iSync kan så vidt jeg kan se, kun synkronisere alt eller
> intet! Findes der en conduite som bare tager adresserne?

I iSync kan man slå synkronisering med kalender eller adressebog til
eller fra hver for sig. Så du kan bare slå synkronisering med kalender
fra og synkronisering med adressebog til. Er det det, du efterlyser?
--
Venlig hilsen
Henrik Münster

Fra : Sebastian

Dato : 01-12-04 13:55

> I iSync kan man slå synkronisering med kalender eller adressebog til
> eller fra hver for sig. Så du kan bare slå synkronisering med kalender
> fra og synkronisering med adressebog til. Er det det, du efterlyser?

Hvis du Per nu vil synce en anden Kalender end iCal med din Palm kan du
foretage dig følgende.
iSync et stykke software der for at synce med en Palm benytter sig af
Palm Hotsync. iSync der for at synce en Palm ikke andet end et såkaldt
Conduit. Du kan løgende skifte mellem Conduits.

sæt iSync i indstillinger til ikke at synce Palm med iCal
foretage et sync
fjern iSync conduit fra
/Library/Application Support/Palm HotSync/Concuits
fx. ved at flytte den i en mappe
/Library/Application Support/Palm HotSync/Concuits_disabled

flyt det Concuit du bruger til syncronisere din Palm med dit
Kalenderprogram fra
/Library/Application Support/Palm HotSync/Concuits_disabled
til
/Library/Application Support/Palm HotSync/Concuits

og foretage et sync. Nu bruger du ikke længre iSync men det Conduit til
at synce din Palm med din Kalender.

Du skal altså køre 2 gange en hotsync for at synkronisere både
kalenderen og adressebogen.

Det med at flytte filer kan man snild kan man scripte med AppleScript.
Så bliver det hele meget mindre besværlig end det ser ud.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : kaddier

Dato : 02-12-04 09:39

Sebastian <thorfinn@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
> Det med at flytte filer kan man snild kan man scripte med AppleScript.
> Så bliver det hele meget mindre besværlig end det ser ud.

Tak for svar, Sebastian.
Det lyder ok. Jeg har ikke meget erfaring med AppleScript, men det burde
vel gå at lære!
Hilsen Per

Fra : kaddier

Dato : 03-12-04 19:48

Hej Sebastian

jeg forsøgte at klare opgaven med AppleScript, men den vil ikke
registreremat jeg flytter conduiterne.. Gør jeg noget forkert?

Hilsen Per

Fra : Sebastian

Dato : 04-12-04 14:38

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Hej Sebastian
>
> jeg forsøgte at klare opgaven med AppleScript, men den vil ikke
> registreremat jeg flytter conduiterne.. Gør jeg noget forkert?

Hmm mit glaskugel er lige på værkstedet. Lad mig lige læse dit script.

mvh
Sebastian

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : kaddier

Dato : 02-01-05 16:41

Hej Sebastian

Du er nok den her der har mest forstand på Sync PalmDesktop/Mac! Jeg er
stadig igang med at finde en passende rutine for sync mellem mine 2
Mac´er og min Palm.
på den ene sync´er jeg med Adressbook på den anden med PalmDesktop.
Dette ville påsse meget godt til mine arbejdeprosser. Men så er der
følgende problem: ændre jeg en adresse i ådressbook kommer ændringen med
på Palm´en. Når jeg derefter sync´er med PalmDesktop på den anden comp.
kommer ændringe ikke med over på denne comp. Først når jeg ændre noget i
adressen på palm´en kommer ændringen med over på comp. nr. 2.
Hvordan klare jeg den?

Jeg ville glæde mig meget over dit svar, for jeg er lidt forvirret her!

Hilsen
Per n

Fra : Sebastian

Dato : 02-01-05 18:02

> [...]

> kommer ændringe ikke med over på denne comp. Først når jeg ændre noget i
> adressen på palm´en kommer ændringen med over på comp. nr. 2.
Desværre kun ved at ændre den endnu en gang på din Palm.

Det der skriver er at du gør følgende:
- Du opretter/ændrer en adresse i adressebogen på Mac #1.
- Laver en sync (hotsync eller slowsync er lige meget) Mac #1 <-> Palm
med iSync conduit og Hotsync software.
- hotsync Palm <-> Mac #2 med Adressbog conduit til PalmDesktop
og Hotsync software

Adressbog conduit, som er en del af PalmDesktop genkender din
nye/ændrede adresse ikke som nyt eller ændret, da PalmOS har sat et flag
ved den at den er synkroniseret. Dumt nok var det ved Mac #1. Kunne du
tvinge Hotsync softwaren til at foretage en slowsync, ville den ikke
kigge efter PalmOS flag, men sammenligne adresserne een efter een. Men
en slowsync er noget AdressBog i PalmDesktop ikke kan.
kort sagt: surt show.

Du kan lave følgende 2 workaround:
1) Editere de nye adresser på Palm inden du
synkroniserer med Mac#2. (Så skal du huske hvad der var nyt)
2) Sætte AdressBog conduit i PalmDesktop på Mac #2 til
"Palm overwrites Macintosh". Nu vil du dog miste alle ændringer
i dine Adresser du foretager på Mac #2.
En egentlig sync kan du ikke foretage i den retning. Det er PalmDesktop
simpelhen for dum til.

Hvis du gør det omvendt skulle det dog virke
- oprette/ændre en adresse i adressebogen på Mac #2.
- Laver en sync Mac #2 <-> Palm
Adressbog conduit til PalmDesktop og Hotsync software
- hotsync Palm <-> Mac #1
med iSync conduit og Hotsync software.
(vælg "force slow synchronization" i Sync i Palm panelet )

iSync på Mac #1 vil nu ikke kigge efter de små flag ved adresserne og
sammenligne dem een efter een og finde de nye/forandrede adresser.

> Jeg ville glæde mig meget over dit svar, for jeg er lidt forvirret her!

min anbefaling: skrot PalmDesktop, hvorfor vil du bruge det?
Du kan synkronisere dine noter med iPalmMemo.

stadig forvirret? Spør en gang til.

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark

Fra : kaddier

Dato : 02-01-05 18:38

Hej Sebastian

Tak for dit hurtige og grundige svar!! : )

> En egentlig sync kan du ikke foretage i den retning. Det er PalmDesktop
> simpelhen for dum til.

Ja, det har jeg også opdaget, - det er iriterende.
Men ud fra det som du skriver skulle det måske kunne fungere på følgende
måde:

> Du kan lave følgende 2 workaround:
> 1) Editere de nye adresser på Palm inden du
> synkroniserer med Mac#2. (Så skal du huske hvad der var nyt)

2) nomal sync Palm<> Mac#2 og derfter:

> 2) Sætte AdressBog conduit i PalmDesktop på Mac #2 til
> "Palm overwrites Macintosh".

Dermed skulle nedenstående ikke indtræde, vel?

> [...]

> - hotsync Palm <-> Mac #1
> med iSync conduit og Hotsync software.
> (vælg "force slow synchronization" i Sync i Palm panelet )

Dette passer dersærre ikke til min arbejdsgang, da ændringer alltid
kommer ind på #1 som også er hoved kontakt ud ad til (derfor Apples
AdressBook som central adressebase) og ændringerne sker ikke kun gennem
mig.

> min anbefaling: skrot PalmDesktop, hvorfor vil du bruge det?
> Du kan synkronisere dine noter med iPalmMemo.

ja, det var det jeg først tænkte, da jeg opdagede problemerne. Men
PalmDesktop har flere muligheder at skrive informationer i som je
behøver i mt arbejde, fx. fødselsdag på medarbejder, med alam.
PalmDesktop viser også hvornår en adresse sidst er bllevet ændret, det
er meget praktisk for mig.

hilsen Per

Fra : Thorkil Olesen

Dato : 02-01-05 20:02

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> PalmDesktop har flere muligheder at skrive informationer i som je
> behøver i mt arbejde, fx. fødselsdag på medarbejder, med alam.

Må jeg anbefale BirthdayCal:

http://www.versiontracker.com/dyn/moreinfo/macosx/16484

--
Thorkil Olesen,
Hanstholm.

Fra : Erik Richard

Dato : 01-12-04 00:47

Hej Per

Se mit andet svar også. Det er korrekt, at det script, du kan downloade
fra Apple ikke kan tage en enkelt fil, men du kan også bruge RsyncX til
så enkel en ting som bare en enkelt fil.

Du skal i RsyncX så blot i 'Source' vælge filen ved at navigere til den
og ligesåvel i modtageren vælge den samme fil, så bliver 'Source'
automatisk til den samme.

mvh. Erik Richard

<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 01-12-04 01:31

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Du skal i RsyncX så blot i 'Source' vælge filen ved at navigere til den
> og ligesåvel i modtageren vælge den samme fil, så bliver 'Source'
> automatisk til den samme.

prøv at læse Per's indlæg én gang til!

Fra : kaddier

Dato : 02-12-04 09:39

Hej Erik Richard

ja det lyder jo endnu bedre end at bytte rundt på conduiterne som
Sebastian foreslog.
Jeg prøver RsyncX!

Hilsen Per

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 08-12-04 17:38

kaddier <113@andersen.cc> wrote:

> Hej Erik Richard
>
> ja det lyder jo endnu bedre end at bytte rundt på conduiterne som
> Sebastian foreslog.
> Jeg prøver RsyncX!

det dutter ikke til dit behov. langt fra endda