OfficeLine, ADC, education ... prosaisk kø~
Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-04 17:40

En beretning nok mest interessant for de købelystne iBook-ramte.

Jeg valgte at købe en iBook 12".

Men hvordan gør man så lige det.

Der er jo et virvar af priser, novodrom.de, cyberport.de, apple.com,
smalldog.com

Og, viser det sig, at selve computeren pokker stå idet, kun udgør godt
halvdelen af den udskrivning der efterhåneden tegner sig. (Så skal man
lige have RAM, trådløs router, bluetooth tastatur bla.)

Vender og drejer man de rabatmuligheder der er nærliggende for mig
(igang med fuldtidsstudium, ADC-medlem), så får jeg alligevel roterende
fluer i fidusmageren (eller mere roterende).

Indkøbslisten er herunder:
Det blev en iBook, 12", 80 Gb, bluetooth.
Apple tastatur, bluetooth.
Airport Express.
Video Adapter (mini-vga til s-video).
Tuscany Skin.

Jeg valgte at handle hos Officeline med educationrabat (6%) mhp. at
tegne deres all-risk forsikring. Rabatten som ADC-medlem er på 10% pt.
for privatkundesegmentet hos Apple. (Apple giver 20 % på proff udstyr).
I og med All-risk (12% af købspris) er en del billigere end AppleCare,
og Officeline samtidigt havde rabat på Airport Express, så blev
forskellen sjovt nok en fis i en hornlygte.

Hvor er det sjovt så mange sange og melodier der vælter ud af trutmunden
i dag.

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard

Dato : 27-11-04 18:06

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:
> En beretning nok mest interessant for de købelystne iBook-ramte.
>
> Jeg valgte at købe en iBook 12".

Og HUSK så den eksterne skærm. - Du bliver tosset i hovedet af at kigge
på den lille skærm, når du skal fx. skrive noder med Finale m.v.

> Men hvordan gør man så lige det.
>
> Der er jo et virvar af priser, novodrom.de, cyberport.de, apple.com,
> smalldog.com

Smalldog.com må iflg. aftale med Apple Computers Inc. ikke sælge til
lande uden for USA og Canada, når det gælder for komplette _nye_
maskiner. Brugt udstyr må godt eksporteres. Smalldog kan derfor heller
ikke levere med dansk tastatur.

> [...]
> fluer i fidusmageren (eller mere roterende).
>
> Indkøbslisten er herunder:
> Det blev en iBook, 12", 80 Gb, bluetooth.

Svjv. har OfficeLine også tilbud pt på LaCie Firewire HD... Prøv at
checke det. Der var nemlig en her i byen, der bestilte en 300gb LaCie
d2, da jeg stod i butikken, og han blev helt overrasket over, at den var
nedsat 350kr. (før moms).

> [...]
> og Officeline samtidigt havde rabat på Airport Express, så blev
> forskellen sjovt nok en fis i en hornlygte.

Ja, dér har du lige ramt hovedet på det berømte søm! - Man skal nemlig
kigge sig godt for, og det er slet ikke altid, at de såkaldt 'billige'
forhandlere er så billige, når det kommer til stykket.

Jeg blev også lidt overrasket over, at det egentlig ikke kostede mere at
få min Pismo repareret 4.156,25kr. for - ny overdel, nyt tastatur, nyt
batteri (Intelligent), ny intern ladeelektronik, ny 'kasse' til til
CD/DVD drev opstramning/justering af alt + arbejdsløn. - Men jeg havde
nok ikke gjort det, hvis ikke det var PostDanmarks forsikring, der
skulle betale. Men i den forb. havde jeg kontakt til 3 andre
'Mac-reparatører', - den billigste var 5290kr. + moms og den dyreste
7329kr. + moms....

> Hvor er det sjovt så mange sange og melodier der vælter ud af trutmunden
> i dag.

Ja, og det bliver endnu sjovere, når du får 'dyret' og får den til at
synge... øh, afspille div. nøder, du har indtastet med QuickTime
Synthiziser, - det lyder sjovt..

mvh. Erik Richard
<KMLDenmarkNOSPAM@netscape.net>

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-04 18:18

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Og HUSK så den eksterne skærm. - Du bliver tosset i hovedet af at kigge
> på den lille skærm, når du skal fx. skrive noder med Finale m.v.

Ja ja ja. Det så gu da fordi den lille skal være lille, så den er
slæbbar og ikke bruger for megen strøm til en stor skærm. Så fat det dog

Den skal slæbes rundt hele tiden.

Jeg skal nok undgå at min hjerne bliver nærsynet (dream on slået
fra) Jeg har jo denne dejlige 959nf remember...

Hæ hæ: God Jul!

Flemming Rubini

Fra : Erik Richard

Dato : 27-11-04 18:32

Hej Flemming

Flemming Rubini wrote:

> Ja ja ja. Det så gu da fordi den lille skal være lille, så den er
> slæbbar og ikke bruger for megen strøm til en stor skærm. Så fat det dog

Tja, hvor meget mon forskellen i strømforbrug er på en 12" og en
14"/15", - og vægtforskellen er nok heller ikke den helt store, - men OK...

> Den skal slæbes rundt hele tiden.
>
> Jeg skal nok undgå at min hjerne bliver nærsynet (dream on slået
> fra) Jeg har jo denne dejlige 959nf remember...

Nå, jeg troede du var Roy Orbison fan, siden du nævner en af hans
største succesø'er.

> Hæ hæ: God Jul!

Det må da være 'God Advent'..

Fra : Per Rønne

Dato : 27-11-04 20:27

Erik Richard <NOSPAM@NOSPAM.dk> wrote:

> Tja, hvor meget mon forskellen i strømforbrug er på en 12" og en
> 14"/15", - og vægtforskellen er nok heller ikke den helt store, - men OK...

Med en 12" skærm fylder maskinen nok lidt mindre i skoletasken end med
en 15". Men jeg foretrækker alligevel dagligt at have min Thinkpad R50
med 15" med i tasken fremfor min gamle PowerBook 5300ce. Thinkpad'en
gratis stillet til rådighed.
--
Per Erik Rønne

Fra : Flemming Rubini

Dato : 27-11-04 21:08

Per Rønne <spam@husumtoften.invalid> wrote:

> Med en 12" skærm fylder maskinen nok lidt mindre i skoletasken end med
> en 15".

Bodybuilding
Og selverkendelse fra min side. Jeg har fx aldrig gidet slæbe rundt på
andet end en Fujitsu ultrablærbar, så derfor tænkte jeg at jeg godt
gider det lille skrog, som smyger sig fint ned i min Fjälräv.

Jeg var faktisk først faldet for IBM's X31'eren til otte kilo, men så
fik sælger pludselig en bedre pris til anden side. X40 ser endnu bedre
ud mht. mobilitet.

Jeg ved ikke hvad der får Apple til at påstå at de har verdens letteste
laptop... men du fik mig da lige ind og savle over en 15" )

--
three weeks and counting....
Med venlig hilsen

Flemming Rubini

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-04 13:05

> Og HUSK så den eksterne skærm. - Du bliver tosset i hovedet af at kigge
> på den lille skærm, når du skal fx. skrive noder med Finale m.v.

At du "gør", betyder ikke at andre osse gør, det har før været til
diskussion her i gruppen at dine preferencer mht. skærme formegenlig
adskiller sig væsentligt fra de flestes jvf. dit synshandicap.

> [...]
> skulle betale. Men i den forb. havde jeg kontakt til 3 andre
> 'Mac-reparatører', - den billigste var 5290kr. + moms og den dyreste

+ 4K ?? jeg havde med sikkerhed stoppet dem i lommen og slogt resten af
PB'en som reservedele.

Fra : Stig Leerbeck

Dato : 29-11-04 20:11

Flemming Rubini <flemming@rubiniFJERNES_REMOVE.dk> wrote:

> [...]
> forskellen sjovt nok en fis i en hornlygte.
>
> Hvor er det sjovt så mange sange og melodier der vælter ud af trutmunden

Stig Leerbeck
www.simplesoft.dk - www.fileoffice.dk