7200 i en bærbar mac !?
Fra : Tom

Dato : 27-11-04 13:21

Er der nogen her der har prøvet at installere og - over længere tid - bruge
en 7200 spin HD i en bærbar mac..( G4 Ti book og opefter)( jeg er på en 667
1.gen Ti-book)( en af dem der bliver brandvarme i forvejen !!)
Mener stadig kun at der er et par hitachi diske der kan køre så hurtigt, så
erfaringer og alt andet er vil jeg gerne høre om..
Jeg er sådan set på vej til at investere..
Tom

PS
Er der i den forbindelse nogle der har erfaringer med at købe en FW box til
interne ( til bærbare ) diske og så ellers lave en klon/kopi etc af den
originale disk incl. Styresystem og alt det andet..
PPS
Virker det, og hvad skal der kopieres/klones med ?

Fra : Morten Reippuert Knu~

Dato : 28-11-04 12:27

Tom <nospam@fakemail.dk> wrote:

> Er der i den forbindelse nogle der har erfaringer med at købe en FW box til
> interne ( til bærbare ) diske og så ellers lave en klon/kopi etc af den
> originale disk incl. Styresystem og alt det andet..

ja

> Virker det, og hvad skal der kopieres/klones med ?

ja, CarbonCopyCloner

Fra : Tom

Dato : 29-11-04 00:08

On 28/11/04 12:27, in article 1gnynnx.1kbjlzb1n9thovN%nospam@reippuert.dk,
"Morten Reippuert Knudsen" <nospam@reippuert.dk> wrote:

> ja

> ja, CarbonCopyCloner

Tak !

Fra : Sebastian

Dato : 28-11-04 15:58

> [...]
> interne ( til bærbare ) diske og så ellers lave en klon/kopi etc af den
> originale disk incl. Styresystem og alt det andet..
Tag en med ekstern strømforsyning. Nogle harddiske har ret høje spidser
i strømforbruget, som tutte din firewire chip i powerbooken af.
Vores iMac mistede takket være sådan en dims en firewireport.

hilsen

--
Sebastian Loeck
Frederiksberg Denmark