HL2 skærmopløsningsproblem
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 02-12-04 16:34

Høp!
Nu er jeg ved at være rimelig træt af at skulle ind og ændre
skærmindstillingerne hver gang jeg starter HL2 op.
Jeg vil gerne spille i 1024x768, og med flere detaljer slået til end
spillet selv foreslår, men hver gang jeg starter spillet, har det glemt
mine indstillinger fra sidst.
Hvilken fil gemmer på de oplysninger, og skal den skrivebeskyttes for
ikke hele tiden at defaulte?
Alternativt, er der en streng i registreringen jeg kan rette i? (selvom
ændringer jeg laver in-game, jo også burde registreres her)

Jeg kan ikke se at det har nogen betydning, men for de interesserede,
ser mit system således ud:

AMD Barton2500+@3000+
2x512MB PQI PC3200@dual channel
Radeon 9600XT/256MB RAM@556/333
WinXP pro SP1

Cheers,
/Jakob F.

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-12-04 18:41

On Thu, 02 Dec 2004 16:34:26 +0100, "Uncle Evil@home"
<jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> wrote:

> [...]
> Alternativt, er der en streng i registreringen jeg kan rette i? (selvom
> ændringer jeg laver in-game, jo også burde registreres her)

Højreklik på Half-Life 2 i Steam's Games-menu, vælg Properties, klik
på Launch options og skriv f.eks. "-w 1024 -h 768 -freq 85". Jeg er
ikke sikker på hvordan man indstiller de andre ting på den måde.

Kan det tænkes at du i forvejen har angivet "-dxlevel <nn>"? Det kan
nemlig godt nulstille indstillingerne, i hvert fald første gang man
bruger det.

Venligst
Thomas

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 02-12-04 19:00

Thomas Finnerup wrote:

> [...]
>
> Kan det tænkes at du i forvejen har angivet "-dxlevel <nn>"? Det kan
> nemlig godt nulstille indstillingerne, i hvert fald første gang man

Ja, jeg havde på et tidspunkt sat "-dxlevel 81", for at få en højere
framerate, men da jeg så opdaterede systemet igår, med nyt bundkort, cpu
og ram, kunne jeg jo lige så godt skrue op for det hele igen, og så var
det jo, at hl pludselig ikke gad gemme indstillingerne -jeg kan godt
forstå, og har vist også læst et eller andet sted, at opløsningen bliver
justeret alt efter dxlevel, men jeg kan /ikke/ forstå at man derefter
ikke kan ændre opløsningen in-game, uden at skulle gøre det /hver/ gang
man starter op. Det /burde/ ikke være nødvendigt at skulle til at fifle
med launch options.
MEN... jeg har dog prøvet, og på mystisk vis har den både gemt AAx4 og
AFx8, water reflect: all og vert sync on, blot fordi jeg skrev "-w 1024
-h 768" i launch options -og man kan fjerne det igen bagefter, spillet
husker det alligevel. Det /er/ sgudda sært...

Nå, men tak for hjælpen, anyways ;)

/Jakob F.

Fra : Klaus G.

Dato : 02-12-04 23:29

> Hvilken fil gemmer på de oplysninger, og skal den skrivebeskyttes for
> ikke hele tiden at defaulte?
Det gemmes i en .cfg fil, kan ikke lige huske hvilken, men find din HL2
mappe, og lav en søgning på den, hvor du søger på: *.cfg Når den
har fundet dem alle, så markere du dem alle sammen, højreklikker, og vælge
egenskaber for filerne, og så slår du read only fra. Dvs fjerner fluebenet.
Der er nok et gråt/utydeligt flueben, hvilket betyder at nogle er read only,
andre ikke...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 02-12-04 23:33

Klaus G. wrote:

> [...]
> Der er nok et gråt/utydeligt flueben, hvilket betyder at nogle er read only,

Ingen af dem var skrivebeskyttede, hvorfor det undrede mig at jeg ikke
kunne gemme indstillingerne. Men problemet er løst, se min post ovenfor ;)

/Jakob F.