Sikkerhedskopiere HL2 DVDen?
Fra : enrico

Dato : 01-12-04 14:56

Jeg ville tage en sikkerheds kopi af DVDen med HL2 via Nero 6 - jeg
har kun et drev.

Nero laver en imagefil, og brænder en ny DVD, der ikke virker.
Valve må have kopisikret den på en eller anden måde??

Hvordan checker man om filerne på VDerne er identiske, når man kun har
et drev?

-enrico

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 01-12-04 15:00

enrico wrote:

> Hvordan checker man om filerne på VDerne er identiske, når man kun har
> et drev?

Kopierer alle filerne fra den ene dvd over i en mappe på harddisken, så
kan du have den anden dvd i drevet, og så sammenligne
-højreklik->egenskaber, så kan du se antal filer, mapper samt størrelse

/Jakob F.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-04 15:04

"enrico" wrote

> [...]
>
> Nero laver en imagefil, og brænder en ny DVD, der ikke virker.
> Valve må have kopisikret den på en eller anden måde??

Den er sikret med SecuRom

Er det pga fare for ridser etc?
Du tage backup vha Steam backup funktioner

- Peter

Fra : enrico

Dato : 02-12-04 14:30

On Wed, 1 Dec 2004 15:04:14 +0100, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

>Er det pga fare for ridser etc?
>Du tage backup vha Steam backup funktioner

Når man køber DVD versionen skal man altid have DVDen i, når man
spiller, såvidt jeg har forstået.

Dem, der har købt den over nettet (og ingen DVD skive har) kan
formodentlig spille uden DVD?

Jeg ville være træt af det, hvis min DVD bliver ridset el. lign. hvad
gør man da? Kan man ikke spille uden DVD i drevet?

-enrico

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 02-12-04 15:00

enrico wrote:

> Dem, der har købt den over nettet (og ingen DVD skive har) kan
> formodentlig spille uden DVD?
Hehe, ja, vi /har/ lissom ikke nogen DVD, jo, så det har du ret i ;)

> Jeg ville være træt af det, hvis min DVD bliver ridset el. lign. hvad
> gør man da? Kan man ikke spille uden DVD i drevet?

Der skulle være en fungerende no-cd patch ude, men da jeg har købt via
Steam, har jeg ikke testet den...

/Jakob F.

Fra : René Lønstrup

Dato : 02-12-04 15:21

Uncle Evil@home wrote:
> Der skulle være en fungerende no-cd patch ude

Jeps, det er der. Den kan findes på http://www.gamecopyworld.com og gør
simpelthen det, at den narrer Steam til at tro, at spillet i virkeligheden
slet ikke er DVD-versionen, men derimod Steam-download-versionen (hvorved
den jo ikke tjekker om skiven er i drevet). Fungerer fint her..

--
Mvh René Lønstrup
web: http://www.rel7star.dk?r=usenet

Fra : Klaus G.

Dato : 01-12-04 15:56

> [...]
> Valve må have kopisikret den på en eller anden måde??
>
> Hvordan checker man om filerne på VDerne er identiske, når man kun har

Prøv med CloneCD, den kan tygge sig igennem det meste, men ikke alt...

--
Klaus G. / Seth-Enoch

www.seth-enoch.dk

Fra : Carsten