Half Life 2 fryser
Fra : Dopedog

Dato : 01-12-04 10:54

Hejsa

Efter at have installeret Half Life 2 o.s.v. prøver jeg at starte spillet
op. Efter de første 2 (mener) "skærme" der kommer op, fryser spillet
derefter på den sorte skærm. Kan høre at lyden går i hak og musen kan slet
ikke bevæges så ... ja ...

Nogen der ved hvad der kan være i vejen ?

Kører med Win XP Pro Edition SP2
P-III 1100 Mhz
384 RAM
GeForce 4 MX 420 64 MB

Computeren skulle lige nøjagtig være god nok til at spille det så det håber
jeg da den er

-Ronnie

Fra : Kurt Lund

Dato : 01-12-04 12:48

> [...]
> 384 RAM
> GeForce 4 MX 420 64 MB
>
> Computeren skulle lige nøjagtig være god nok til at spille det så det

Hej

Og det var den jo så nok ikke ;)
1. dit grafikkort kan da slet ikke trække det spil.
2. flere ram min 512 mb.
3. tjae køb en ny og større pc hvis du vil spille de nye spil.. :)
4. Alene Win XP Pro Edition SP2 tager de fleste af dine ram

Kurt

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 01-12-04 17:05

On Wed, 1 Dec 2004 12:48:08 +0100, "Kurt Lund" <klander52@hotmail.com>
wrote:

> 1. dit grafikkort kan da slet ikke trække det spil.

Jeg har spillet det tilfredsstillende på et GeForce2 MX.

> 2. flere ram min 512 mb.
> 4. Alene Win XP Pro Edition SP2 tager de fleste af dine ram

Jeg har spillet det tilfredsstillende på en maskine med Windows XP Pro
med SP2 og 256 MB RAM.

Venligst
Thomas

Fra : ozie

Dato : 02-12-04 08:31

Tror du skulle prøve at se hvordan grafikken ser ud på et noget større
system, så tror jeg ikke du har kørt den så tilfredsstillende som du siger,
Kan umuligt se ud af noget på GF2 mx
Er yderst tilfreds med mit Ati9800 pro, men det er nok også snart ved at
være bunden SÅÅÅÅÅ GF2mx HMMMM

mvh
ole

Fra : Kurt Lund

Dato : 02-12-04 09:00

"ozie" <ozie@os.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> siger, Kan umuligt se ud af noget på GF2 mx
> Er yderst tilfreds med mit Ati9800 pro, men det er nok også snart ved at

Ja det vil jeg også sige, men der er nogle der mener at Doom1 er flot ;)
og det må se sådan ud med et GF2 mx.
Min Pc er en P4 2200 + 1 gb ram og ATI 9800 Pro og det hakker det lidt
i Half Life2 under save og load
Så med 256 mb ram og et GF2 mx, uha da

Kurt

Fra : Ukendt

Dato : 02-12-04 17:19

"Kurt Lund" <klander52@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]

> og det må se sådan ud med et GF2 mx.
> Min Pc er en P4 2200 + 1 gb ram og ATI 9800 Pro og det hakker det lidt

Til både Kurt og Ozie - denne går ud til jer : Tag jer sammen!

Det setup som "DopeDog" skriver i sit første indlæg, skulle være nok til
lige at spille HL2, så alle jeres smarte bemærkninger om at han skal
opgradere, og hvad I selv har af udstyr, det kan han ikke brugte til en
skid.... så skulle den ged være barberet!

Prøv i stedet at hjælpe manden med noget brugbart info - som f.eks. at han
skal prøve at optimere sit system, prøve med nye drivere til bundkort,
grafikkort osv...

> Kurt

Lars B

Fra : Thomas Finnerup

Dato : 02-12-04 12:49

On Thu, 2 Dec 2004 08:31:18 +0100, "ozie" <ozie@os.dk> wrote:

> Tror du skulle prøve at se hvordan grafikken ser ud på et noget større
> system, så tror jeg ikke du har kørt den så tilfredsstillende som du siger,
> Kan umuligt se ud af noget på GF2 mx

Jeg har skam prøvet det på et større system. Jeg spiller selv på en
AMD Athlon 64 3500+ med 1 GB RAM og GeForce 6800 GT. Jeg siger bare,
at jeg har prøvet det på en mindre maskine også, hvor det kørte ganske
glimrende. Selvfølgelig er det ikke lige så pænt, men det er absolut
spilbart, hvilket i sig selv er imponerende.

Venligst
Thomas

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 01-12-04 13:18

Dopedog wrote:
> [...]
> GeForce 4 MX 420 64 MB
>
> Computeren skulle lige nøjagtig være god nok til at spille det så det håber

Når du til den skærm hvor du har adgang til options? I så fald ville jeg
finde video fanen, og skrue alt ned på minimum, også under advanced, og
så prøve igen -med det system du har, skulle det ganske rigtigt kunne
køre, men det kræver jo noget, både af processor, ram og grafikkort, så
jeg vil skyde på at det er systemet der halter, frem for en fejl i
spillet. Har du prøvet at lade den stå, der hvor du kan høre lyden
hakke? Det kunne godt tænkes at den hakker mens den står og preloader,
og at det så går over igen -min hakker både ved autosave, quicksave, nye
baner, tale og andet rundt omkring i spillet. Der skulle være en patch
på vej, da hakkeriet ikke kun plager os med lower-end maskiner (min er
en 1,4GHz, 768MB RAM, 9600XT256MB RAM), men også folk med 2GB RAM og
x800 grafikkort...

Mvh. Jakob Færch-Jensen

Fra : Stærk Tobak

Dato : 01-12-04 13:32

On Wed, 1 Dec 2004 10:53:56 +0100, "Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk> wrote
in dk.spil.computer:

> [...]
>ikke bevæges så ... ja ...
>
>Nogen der ved hvad der kan være i vejen ?

Nok lige mindst af mindst.

>Computeren skulle lige nøjagtig være god nok til at spille det så det håber
>jeg da den er

Prøv at læse denne tekst.:
http://steampowered.custhelp.com/cgi-bin/steampowered.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=95&p_created=1092801083&p_sid=MZ6iTTrh&p_lva=&p_sp=cF9zcmNoPTEmcF9zb3J0X2J5PSZwX2dyaWRzb3J0PSZwX3Jvd19jbnQ9NjAmcF9zZWFyY2hfdHlwZT1zZWFyY2hfbmwmcF9wcm9kX2x2bDE9MiZwX2NhdF9sdmwxPTYxJnBfY2F0X2x2bDI9JnBfcGFnZT0x&p_li=

Måske mest.: How to Disable Unnecessary Services in WinXP

> -Ronnie

Hvis du ikke kan få ovenstående url til at loade så kan jeg emailer den til dig.

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-12-04 14:37

Dopedog wrote:
> [...]
> spillet derefter på den sorte skærm. Kan høre at lyden går i hak og
> musen kan slet ikke bevæges så ... ja ...

Hvor lang tid har du prøvet at lade den stå?

Mon ikke der er mulighed for at starte HL2 op fra kommandolinjen på
genvejen med nogle options der sætter grafikdetaljerne ned på et
minimum?
Du kan også prøve at kigge i grafikdriverindstillingerne og slå AA,
anisotropic filtering og andre evt. krævende ting helt fra inden du
starter spillet.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Dopedog

Dato : 01-12-04 14:54

Jeg takker for alle svarene og prøver nogle af de ting der blev forslået ...
vender lige tilbage :)

Fra : Dopedog

Dato : 01-12-04 15:16

> Jeg takker for alle svarene og prøver nogle af de ting der blev forslået
> ... vender lige tilbage :)

Nå det virker stadig ikke ... hmm .... jeg havde også skrevet forkert, den
fryser ikke på sort skærm MEN ved den første load skærm, altså der hvor der
står LOADING nede i højre hjørne! Prøvede at lade den stå i over 5 minutter
men skete absolut ingenting :-\

-Ronnie

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 01-12-04 15:35

Dopedog wrote:

> [...]
> står LOADING nede i højre hjørne! Prøvede at lade den stå i over 5 minutter

Ok, så prøv følgende:
Luk steam ned.
I \Steam\SteamApps\din@mail.adresse\half-life 2\hl2\cfg ligger en fil
der hedder valve.rc -den åbner du i notepad, og finder følgende 2
linjer, nederst:
// display the startup level
startupmenu

Sæt 2 // foran den linje hvor der står startupmenu, så det ser således ud:

// display the startup level
// startupmenu

-gem filen og prøv at starte spillet op igen.

Ved at sætte // foran startupmenu, forhindrer du spillet i at loade en
animeret baggrund til menuen, og da den tager en batragtelig rum tid at
loade, også på min maskine, så kan der spares en del tid og ressourcer
ved at slå det fra. Og da din maskine jo er noget langsommere end min,
tænker jeg at det /kan/ være der er noget at hente der.
Når du på et tidspunkt opgraderer, og gerne vil nyde spillet i fulde
drag, så sletter du bare de to // igen, så får du den animerede menu
tilbage.

Mvh. Jakob F.

Fra : Dopedog

Dato : 01-12-04 17:03

> [...]
> så sletter du bare de to // igen, så får du den animerede menu tilbage.

Tak for rådet men virker, desværre, heller ikke :-\

-Ronnie

Fra : David Lebech

Dato : 01-12-04 16:04

"Dopedog" <dopedogSLETDETHER@privat.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> der står LOADING nede i højre hjørne! Prøvede at lade den stå i over 5
> minutter men skete absolut ingenting :-\

Højreklik på Half-life 2 i Steam - vælg properties - tryk på launch
options - skriv "-console" (uden ""), så starter spillet op med konsol og
ingen animeret baggrund. Det kan være, det vil løse dit problem (løsningen
er lidt den samme som Uncle Evil@Home kommer med, men her skal du ikke rode
med filer).

Og husk så at få sat alle detaljer ned på minimum og opløsningen på 640*480
eller 800*600 - det foreslår spillet nok også selv.

Mvh
David Lebech

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 01-12-04 16:17

"David Lebech" wrote

> Højreklik på Half-life 2 i Steam - vælg properties - tryk på launch
> options - skriv "-console" (uden ""), så starter spillet op med konsol og
> ingen animeret baggrund.

Hehe, tak til både dig og Jakob
Jeg har været ved at se om jeg kunne drible lidt HL2 i det små på min latop
Grafikkortet er det der halter, den fungerer udmærket mht CS:Source

Jeg har een gang set startskærmen, men dumber den bare
Jeg skal lige prøve jeres foreslag senere

- Peter

Fra : Peter Pan

Dato : 01-12-04 16:34

> [...]
der
> står LOADING nede i højre hjørne! Prøvede at lade den stå i over 5

Jeg kan sagtens forestille mig at denne Loading skærm skal stå i mere end 5
minutter på din konfiguration. Den står i 1,5-2 minutter på min, som er en
Dual AMD Athlon MP 2800+ med 1,5 GB ram og 4 diske i raid 0+1, og et Radeon
9700 grafikkort.

Prøv evt. at give den lidt mere tid.

Mvh
Anders

Fra : Dopedog

Dato : 01-12-04 17:04

> [...]
> minutter på din konfiguration. Den står i 1,5-2 minutter på min, som er en
> Dual AMD Athlon MP 2800+ med 1,5 GB ram og 4 diske i raid 0+1, og et

Tja prøvede i 10 minutter, virkede heller ikke :-\

Men som sagt, så FRYSER den altså også virkelig. Kan hverken bevæge
musemarkøreren og computeren arbejder OVERHOVEDET ikke såeh ... tror godt
jeg kan glemme det :-\

-Ronnie