Thief II - The Metal Age problem
Fra : Dark Cowboy

Dato : 29-11-04 01:51

Hej.
Jeg har et lille problem med dette spil.
Spillet kan ganske simpelt hen ikke starte op efter det er blevet
installeret.
Går ned med en Windows fejrapport ting.
Jeg bruger XP pro med SP2. Installationen er helt frisk med nyeste drivere
over hele linien.
Spillet vil ej heller starte på en 'gammel' installation af XP uden SP2.
Spillet er også patchet til nyeste version.

Der står på pakken at det er XP kompatibelt, men på Eidos hjemmeside står
der at mange af deres ældre titler ikke kører optimalt under XP...dog uden
at være specifikke med hensyn til hvilke titler det drejer sig om.

Jeg har prøvet at køre i kompatibilitets tilstand for både win95 og 98, men
fejlen er den samme.

Nogen der har et godt råd til hvordan jeg kan få det til at virke ?

/DC

Fra : Vinnie Boombatz

Dato : 29-11-04 02:16

"Dark Cowboy" <notvalid@mail.dk> wrote:

> Nogen der har et godt r†d til hvordan jeg kan f† det til at virke ?

Du kan prøve at åbne filen user.cfg i notesblok - filen ligger i mappen du
har installeret spillet i. I notesblok fjerner du semikolon ud for linien,
hvor der står ;safe_texture_manager, og så gemmer du filen. Jeg har
tidligere brugt dette, og det virkede på min computer.

Hvis det ikke hjælper, er der mere hjælp at hente her:

http://www.ttlg.com/forums/showthread.php?t=75031

Fra : Connor

Dato : 29-11-04 15:41

Såvidt jeg husker, var det ikke XP der var problemet da jeg forsøgte. Det
var fordi at Thief 1 og 2 ikke understøtter ATI grafikkort. Kort sagt... Så
er 1'eren og 2'eren ældre end ATI's grafikkort.

M.v.h

Fra : Dark Cowboy

Dato : 29-11-04 16:38

Jeg _har_ prøvet semikolon 'løsningen'....desværre uden held.
Har nu aldrig hørt om at nogle programmer ikke fungerer med hardware af
bestemte fabrikater.....men man skal vel aldrig sige aldrig.

På pakken står der bare at grafikkortet skal være DX7 kompatibelt og have
mindst 4MB ram.....og spillet er da også før XP's tid....men alligevel har
de fået med at det er XP kompatibelt...hmm.

Jeg må vel bare se i øjnene at det (endnu en gang) er penge ud af
vinduet.....

/DC

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 30-11-04 01:21

"Dark Cowboy" <notvalid@mail.dk> wrote in message
> [...]
> de fået med at det er XP kompatibelt...hmm.
>
> Jeg må vel bare se i øjnene at det (endnu en gang) er penge ud af

Hvilket grafikkort har du? Og har du installeret patchen? Jeg har gennem
tiderne spillet Thief 2 uden problemer med følgende grafikkort fra både
nVidia og ATI:

1. GeForce 6800 Ultra
2. Radeon X800 Pro
3. GeForce FX 5950 Ultra
4. Radeon 9800 Pro
5. GeForce 4 Ti 4400
6. GeForce 3
7. GeForce 2 Pro
8. GeForce 1
9. TNT 2 M64

Prøv evt. en lidt ældre driver.
---
Anders

Fra : Dark Cowboy

Dato : 30-11-04 16:53

Jeg har et Radeon 9800 Pro med 128 MB ram.
Hmmm....ældre drivere siger du ?
Hvor finder man sådan nogen monstro....? Har kigget på Ati's site men kan
kun finde det aller nyeste.......og ved heller ikke helt præcisa jeg skal
lede efter :(

/DC

Fra : Hr. Albrechtsen

Dato : 30-11-04 22:44

> [...]
> kun finde det aller nyeste.......og ved heller ikke helt præcisa jeg skal

Prøv www.guru3d.com. De har alle Radeon drivere i deres download section.
---
Anders