HL2 hjælp igen..
Fra : Palle Jensen

Dato : 24-11-04 19:39

Jeg er et kvaj OK!

Men hjælp mig lige alligevel. Er blevet dræbt 40 gange nu og jeg er
utålmodig.

http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/hl2/241104/hl2.htm

Beskriver mit problem...

--
Venlig hilsen / Regards
Palle Jensen

E-mail me? Sure. Just remove the president of the USA.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 19:49

"Palle Jensen" wrote
> Jeg er et kvaj OK!

Du er kun et kvaj hvis du havde skrottet spillet uden at spørge først ;.)

> http://home19.inet.tele.dk/phj/misc/hl2/241104/hl2.htm
>
> Beskriver mit problem...

Airboat!
Og lad være med spawne den (giver problemer senere)
Hent et tidligere gemt spil eller start en tidligere bane fra consolen

- Peter

Fra : Palle Jensen

Dato : 24-11-04 19:51

Den 24 nov 2004 mumlede Peter Lykkegaard noget i denne stil:

OK tak..!

Fra : Casper Bang

Dato : 24-11-04 22:00

> Airboat!
> Og lad være med spawne den (giver problemer senere)
> Hent et tidligere gemt spil eller start en tidligere bane fra consolen

Hvordan kan man spawne den? Og hvad gør det?

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 22:52

"Casper Bang" wrote

> Hvordan kan man spawne den?
Ved at slå konsol og derefter snydekoder til
Skriv kommandoen ch_createairboat i konsolvinduet

> Og hvad gør det?

Tja

Søg efter "spawn airboat console" via Google

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 25-11-04 11:11

On Wed, 24 Nov 2004 22:51:45 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>Skriv kommandoen ch_createairboat i konsolvinduet

>Tja
>
>Søg efter "spawn airboat console" via Google

Sig mig, er du stærk modstander af debat på usenet ?

--
Gerner

Folk med stress bruger planlægningskalendere.
Folk der bruger planlægningskalendere får stress.
(denne signatur er beskyttet mod kommentarer).

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-04 11:19

"Stærk Tobak" wrote

> Sig mig, er du stærk modstander af debat på usenet ?

Næhh, jeg er stærk tilhænger af at man bruger de ressourcer der er til
rådighed

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 25-11-04 13:50

On Thu, 25 Nov 2004 11:18:53 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Stærk Tobak" wrote

>Næhh, jeg er stærk tilhænger af at man bruger de ressourcer der er til
>rådighed

Hvis man bruger mere end en ad gangen spilder man tid og penge.
Hvis du ved noget og starter på usenet er det spild af tid at du ikke skriver
hvad du ved her.

"ih, jeg ved en hel masse om xxxxx, men du skal selv søge efter det JEG ved"
mentaliteten, ik'

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 25-11-04 19:54

"Stærk Tobak" wrote

> Hvis man bruger mere end en ad gangen spilder man tid og penge.

Hvad jeg ikke kan finde på danske del af usenet må jeg jo nødvendigvis finde
andre steder
Usenet er en af mange muligheder for at finde og udveksle relevant
information vedr ens familie, hobby, fritid og arbejde
Jeg bruger også jævnligt folkebiblioteket samt de tekniske biblioteker

> Hvis du ved noget og starter på usenet er det spild af tid at du ikke
> skriver
> hvad du ved her.

Jeg kan jo ikke copy'n'paste en hel artikel ind her
Jeg kender ikke et direkte link til en liste og udførende forklaring til
alle kommandoer/variabler i Source
De fleste steder man kan finde noget vedr dette er enten dårligt forklaret
og ikke mindst mangelfuld

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 26-11-04 12:02

On Thu, 25 Nov 2004 19:53:51 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

> [...]
>alle kommandoer/variabler i Source
>De fleste steder man kan finde noget vedr dette er enten dårligt forklaret

Jeg kan ikke se der skal nogen længere forklaring til dette.:

>Ved at slå konsol og derefter snydekoder til
>Skriv kommandoen ch_createairboat i konsolvinduet

Og det i relation til din advarsel om ikke at spwane en airboat.

En simpel forklaring er nok.
"den eksploderer", "den forsvinder igen", eller hvad nu en konklusion var.

Men det gider du ikke så...............
bye.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-04 12:24

"Stærk Tobak"

> Og det i relation til din advarsel om ikke at spwane en airboat.

Så kan du sgu da skrive det i stedet for alt det andet sludder
Og nej jeg vil ikke skrive hvad der sker senere i spillet når Palle er på
det sted han er

- Peter

Fra : Stærk Tobak

Dato : 26-11-04 15:51

On Fri, 26 Nov 2004 12:23:59 +0100, "Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com>
wrote in dk.spil.computer:

>"Stærk Tobak"

>Så kan du sgu da skrive det i stedet for alt det andet sludder
>Og nej jeg vil ikke skrive hvad der sker senere i spillet når Palle er på
>det sted han er

Det er du heller ikke blevet bedt om, kun hvorfor der ikke skulle spawnes en
airboat.
TAG DA OG FORTÆL HVORFOR DU GAV DEN ADVARSEL
Ellers er du en hængerøv.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-04 16:50

"Stærk Tobak" wrote

> Det er du heller ikke blevet bedt om, kun hvorfor der ikke skulle spawnes
> en
> airboat.

For at fortælle det må jeg jo fortælle hvad der sker senere

> TAG DA OG FORTÆL HVORFOR DU GAV DEN ADVARSEL
> Ellers er du en hængerøv.

Jow

Ved at bruge snydekoder kan skrive kommandoer der giver een våben, ammo og
andre ting som airboat og buggyen - men også NPC - dvs monstre, combines etc

Vil man spille spillet fra start til slut så kan man dog rende ind i
problemer hvis man bruger snydekoder
Manglende hændelser der bliver aktiveret af spilkarakteren som de værste

Som kuriosum kan nævnes at nogle særdeles alternative ruter igennem banerne
kan give samme problem selvom man ikke har snydet :-/

Der er en del (ikke i denne NG) der har snydt igennem nogle af banerne
derved ikke fået fat i den rigtige airboat, eller måske ikke være
opmærksomme nok (man falder praktisk talt over den, hvis man spiller uden
snyd fx noclip)

Det er meningen at man skal sejle hele vejen igennem Water Hazard til man
når Black Mesa East

Halvvejs igennem når man til et slags depot/kommandocentral hvor man bliver
briefet vedr den sidste del af turen
Derudover bliver der sat en MG på din airboat for at du bedre kan bekæmpe
helikoptere og panserkøretøjer som du kommer til at møde på de sidste baner
før Black Mesa East

Har man snydt og spawnet en airboat i stedet for at bruge den rigtige fra
start af, så vil man ikke få en MG og man kan derfor ikke gennemføre de
sidste baner uden at bruge snyd fx usårlig, slå AI fra etc
MG'en hænger sikkert på den oprindelige airboat

Derfor advarslen min ven

hth/Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 26-11-04 20:27

> Derfor advarslen min ven

Ok, tak :)
Jeg var selv nået forbi dér på det tidspunkt, men er meget rart at vide hvad
der sker :)

Har dog ikke brugt snydekoder, og har heller ikke nogen planer om det... er
nået til den der "don't go to ravenholm" eller whatever den hedder.
Ret svært med de damn edderkopper der smider din energi ned på 1 :p

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 26-11-04 20:30

"Casper Bang" wrote

> Jeg var selv nået forbi dér på det tidspunkt, men er meget rart at vide
> hvad der sker :)

Jeg havde misforstået din kommentar (Og hvad gør det?) og troet at du var
nysgerrig efter at vide hvad "spawn" betyder
Min fejl

- Peter

Fra : Casper Bang

Dato : 27-11-04 09:38

> Jeg havde misforstået din kommentar (Og hvad gør det?) og troet at du var
> nysgerrig efter at vide hvad "spawn" betyder
> Min fejl

Jeg var mere nysgerrig efter hvilke virkninger det havde senere i spillet :)
Og det fandt jeg da ud af, efter en lidt længere diskusion ;)

tak

Fra : Sune Salminen

Dato : 27-11-04 02:39

Casper Bang wrote:

> [...]
> det... er nået til den der "don't go to ravenholm" eller whatever den
> hedder. Ret svært med de damn edderkopper der smider din energi ned på

Brug Gravity Gun'en til at smide 'explosive' tønder efter dem.

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Casper Bang

Dato : 27-11-04 09:37

> Brug Gravity Gun'en til at smide 'explosive' tønder efter dem.

Der er ikke nogen lige der hvor jeg er nu (er oppe i husene).
Men don't worry - jeg klarer den nok :)
Plejer at quitte spillet når jeg er død et par gange, og når jeg så kommer
tilbage, finder jeg en løsning.