HL2 spørgsmål
Fra : Uncle Evil@home

Dato : 24-11-04 12:22

Hep...
Nu har jeg gennemført spillet på normal, og sidder og bladrer i albummet
med screenshots på hlfallout.net, hvor jeg falder over dette billede:
http://www.hlfallout.net/media/displayimage.php?album=5&pos=29
-det slår mig, at det har jeg sgu da set før, men den der hydra-fætter,
den mødte jeg aldrig i spillet??? Som det kan ses på billedet, er både
Gordon og Alyx til stede, men hvor fa'en er det henne?
Nogle bud?

Mvh. Jakob

PS. jeg tilslutter mig koret af folk der synes slutningen var for oplagt
cliff-hanger agtig. Jeg var også skuffet. Hele spillet bygger op til
dette kæmpe klimaks, der, når man så tror den er der... udebliver. Men
vi må jo bare glæde os til alle udvidelserne :) -næste kapitel må være
med Shepard, og hvad der skete efter Opposing Force, eller et nyt afsnit
af Blueshift, og hvordan Barney endte i modstandbevægelsen :) Der skal
nok være noget at fylde ventetiden ud med indtil 3'eren kommer, og
forhåbentlig, afslutter historien.

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 12:49

"Uncle Evil@home" wrote

> [...]
> den mødte jeg aldrig i spillet??? Som det kan ses på billedet, er både
> Gordon og Alyx til stede, men hvor fa'en er det henne?

Hydraen faldt for kvalitetssikringen, der var noget med nogle animationer
når man ser hele monsteret der ikke holdt vand

> [...]
> bare glæde os til alle udvidelserne :) -næste kapitel må være med Shepard,

Hvor man spiller Alyx hvis man skal tro rygterne

> og hvad der skete efter Opposing Force,

Anden spiludvikler

> eller et nyt afsnit af Blueshift, og hvordan Barney endte i
> modstandbevægelsen :)

Der kommer en del single map episoder, hvis man skal tro rygterne

> Der skal nok være noget at fylde ventetiden ud med indtil 3'eren kommer,
> og forhåbentlig, afslutter historien.

Ha, den bliver først afsluttet i episode 100

- Peter

Fra : Uncle Evil@home

Dato : 27-11-04 00:26

Peter Lykkegaard wrote:

> Hydraen faldt for kvalitetssikringen, der var noget med nogle animationer
> når man ser hele monsteret der ikke holdt vand

Ok... den ser ellers meget cool ud...

> Hvor man spiller Alyx hvis man skal tro rygterne

Men det er jo bare rygter :)

> Anden spiludvikler

Nope, var det ikke Blueshift der var fra en anden udvikler?

> Ha, den bliver først afsluttet i episode 100

-det tror jeg sgu ikke der er nogen der gider vente på... så kan det
være nok så flot, og fantastisk at se på, men det ville være at malke
den lidt for hårdt...

/Jakob

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-04 00:42

"Uncle Evil@home" wrote

> Nope,

Gearbox

> var det ikke Blueshift der var fra en anden udvikler?

Jeg har den ikke lige ved hånden
Og dog ....

Det var da pokkers som du kan jage med en ældre herre

Blue Shift er jo med i Generations pakken
Der står Valve - Gearbox på CD'en

> -det tror jeg sgu ikke der er nogen der gider vente på... så kan det være
> nok så flot, og fantastisk at se på, men det ville være at malke den lidt
> for hårdt...

De skal bare have styr på relationerne til deres fans, så går det vel nok
2'erne er blevet rushet igennem på under et år, de havde ingenting for et år
siden
Jeg faldt over et interview i Gamespot der forklarede lidt om Valves
"trængsler"

Btw der kommer en overraskelse fra Valve i løbet af en lille uges tid
Gad vide hvad pokker det er...

Hmm, en Hydra?
Traptown?
MP?

Damn og jeg har ikke haft tid til at komme videre igennem Ravenholm
Bugger

- Peter

Fra : Kasper Aae

Dato : 27-11-04 13:27

On Sat, 27 Nov 2004 00:41:35 +0100, "Peter Lykkegaard"
<polonline@hotmail.com> wrote:

> [...]
>siden
>Jeg faldt over et interview i Gamespot der forklarede lidt om Valves

Er det den her du mener? Det er faktisk ret interessant læsning.

http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html

--
Kasper Aae

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 27-11-04 13:41

"Kasper Aae" wrote

> Er det den her du mener?

Præcis

> Det er faktisk ret interessant læsning.
> http://www.gamespot.com/features/6112889/index.html

Jeg vil sige lidt rystende
Men det er nok det der sker når man forsøger at levere det ypperste
Imho er spillet udgivet for tidligt - men jeg synes stadig at der super

Et godt råd når man spiller det spil - no stone shall remain unturned

- Peter

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-11-04 18:21

"Peter Lykkegaard" <polonline@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> år siden
> Jeg faldt over et interview i Gamespot der forklarede lidt om Valves

Jeg synes det er temmelig overdrevet at skrive at de ingenting havde, og at
alting er rushet igenem på et år: Artiklen viser da tydeligt at de havde
meget, blot at de langt fra var klar med et færdigt spil.

Faktisk fik jeg stor respekt for det arbejde der ligger i at lave et spil
som Half-Life 2.

Og det med at "rushe" handler jo om den balancegang der altid må være i en
kreativ proces: Man vil godt have det ultimative resultat, men man er jo
altså også nødt til at få arbejdet færdigt på et tidspunkt.

Foruden at der jo altså også skal nogle penge i kassen igen. Det er jo ikke
just gratis at have sådan et hold kørende i fem år.

I øvrigt kan man sige om kritikken med at de skulle have ventet, og lavet
dette og hint bedre, at der jo er tale om et "flydende mål": De andre
udviklere står jo ikke just stille, så det kan være at den feature vi
ønskede os nu, gjorde at hele spillet var overhalet af andre spil, hvis de
f.eks. ventede et år til.

Man kan jo f.eks. bare se Far Cry, der lige overhalede _både_ Doom 3 og
Half-Life 2 indenom, med sin forrygende maskine med kæmpe landskaber, god
fantasi, og ret god AI.

Det spil gør f.eks. nu at jeg i begge de andre spil savner at kunne ligge
ned, og at kunne læne mig om hjørner. Jeg synes nu nærmest det er outdatet
hvis man ikke kan dét.

Foruden at jeg i H-L 2 savnede muligheden for at gemme mig i beplantningen,
sådan som man kan i Far Cry.

Var H-L 2 kommet til den annoncerede tid, ville jeg ikke have haft de
overvejelser.

Nej, jeg synes de har gjort det godt, og det eneste man rigtigt kan klandre
dem, (og som Gabe Newell også tager på sig) var at de skulle ikke have haft
så bastant en udgivelsesdato, og slet ikke holdt så fast i den indtil det
sidste.

Men hvad, nu er det her, og jeg er i hvert fald glad: Det er et ret genialt
spil

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-11-04 19:20

"Henrik Stavnshøj" wrote

> Jeg synes det er temmelig overdrevet at skrive at de ingenting havde, og
> at alting er rushet igenem på et år: Artiklen viser da tydeligt at de
> havde meget, blot at de langt fra var klar med et færdigt spil.

Meget?
Der er et kæmpeskridt fra et koncept til noget der kan spilbart

Der er en del bugs i spillet
Fx ved Gate 5 der kan du gå "baglæns" igennem banen
Dvs starte ved den sidste "post" i tårnet og gå til den første i kælderen

> Faktisk fik jeg stor respekt for det arbejde der ligger i at lave et spil
> som Half-Life 2.

Jow, jow
Det fik jeg vist ikke tydeligt nok frem

> Foruden at der jo altså også skal nogle penge i kassen igen. Det er jo
> ikke just gratis at have sådan et hold kørende i fem år.

Valve har være med på flere titler igennem årene
Blandt adent 007 Nightfire
Desuden har CS og DoD også givet en smule på kistebunden
Source er licenseret til andre spilproducenter

Ja der er unægteligt brugt spandevis af penge

> Man kan jo f.eks. bare se Far Cry, der lige overhalede _både_ Doom 3 og
> Half-Life 2 indenom, med sin forrygende maskine med kæmpe landskaber, god
> fantasi, og ret god AI.

Personlig så synes jeg ikke der er så meget i FarCry's landskaber, de virker
kunstige og pastelagtige

> Det spil gør f.eks. nu at jeg i begge de andre spil savner at kunne ligge
> ned, og at kunne læne mig om hjørner. Jeg synes nu nærmest det er outdatet
> hvis man ikke kan dét.

Prone og lean er lavet lang tid før FarCry gjorde det, det er ikke noget nyt
Det første spil jeg lige kan huske det fra er Soldier Of Fortune
Medal of Honor har haft prone/crawl hele tiden svjh

Det overrasker mig en del at Valve ikke har implementeret disse ting
Svjv husker så er der nogle HL mods der har eksperimenteret med prone?

> Foruden at jeg i H-L 2 savnede muligheden for at gemme mig i
> beplantningen, sådan som man kan i Far Cry.

Det virker lidt overderevet og lidt unaturligt at man kan gemme sig i
beplantningen på den måde man kan i FarCry
Mht listestrategier etc så har fx Vietcong efter min mening en bedre
implementering af dette end FarCry

Men uanset så nyder jeg da HL2 meget

Når man nogenlunde ved hvor de combines dukker op på banen så kan man
sagtens udføre en "liste" strategi, du skal vise en hel del af
spillermodellen før AI'en bliver (re)aktiveret

I fx Route Canal kan du gå tilbage og kikke dig omkring, men den næste bølge
af Combines kommer og kikker efter dig

- Peter

Fra : Per Nielsen

Dato : 29-11-04 20:35

Peter Lykkegaard wrote:
> Medal of Honor har haft prone/crawl hele tiden svjh

Jepper. Call of Duty ligeså.

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 29-11-04 21:55

Peter Lykkegaard wrote:

> [...]
>
> Det overrasker mig en del at Valve ikke har implementeret disse ting
> Svjv husker så er der nogle HL mods der har eksperimenteret med prone?

Man kan ligge ned og kravle i DoD.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-11-04 15:06

> "Henrik Stavnshøj" wrote

> Meget?
> Der er et kæmpeskridt fra et koncept til noget der er spilbart

Åh jo. Men de havde jo altså også en del mere end et koncept.
De havde jo arbejdet på maskinen og spillet i den forgangne tid, de var bare
ikke færdige med at få tingene til at køre som de ville.

Og den lækkede release var da spilbar, den viste igen bare at de langt fra
var færdige.

> Der er en del bugs i spillet
> Fx ved Gate 5 der kan du gå "baglæns" igennem banen
> Dvs starte ved den sidste "post" i tårnet og gå til den første i kælderen

Det er muligt, det har jeg ikke prøvet.
Men der er jo _altid_ bugs i nye udgivelser af enhver software, så det synes
jeg ikke siger så meget. De kan ikke findes allesammen inden.

Tænk på at der er millioner der spiller spillet når det udgives, det er da
klart at de kan finde (på) flere ting end nogle få udviklere og betatestere
kan.

At spillet kører stabilt hele vejen igennem er det der tæller for mig.

> [...]

> Blandt adent 007 Nightfire
> Desuden har CS og DoD også givet en smule på kistebunden
> Source er licenseret til andre spilproducenter

Ja, men derfor skal det nye spil jo også frem: Det er jo det der driver
interessen, bl.a. for Source maskinen.

De skal jo videre.

> Personlig så synes jeg ikke der er så meget i FarCry's landskaber, de
> virker kunstige og pastelagtige.

Ikke i sammenligning med tidligere titler, det synes jeg ikke.
Og så kunne jeg godt forestille mig at de var lavet til at ligne en
turistbrochure

Men det kommer jo også an på grafikkort og indstillinger?
Jeg kørte med top på det meste, og der så det altså forrygende godt ud.
(Hvilket HL2 selvfølgelig også gør, endnu bedre på mange punkter.)

Deres force er, i forhold til Doom 3 og HL 2, at du som regel har flere
veje igennem dem, ikke kun én.
Og det gælder både til fods, og med bil/båd/svæver.

Jeg synes de satte en ny standard der, i sammenhæng med de ting jeg nævner
nedenfor.

> [...]
> Det første spil jeg lige kan huske det fra er Soldier Of Fortune
> Medal of Honor har haft prone/crawl hele tiden svjh

Ja, prone/crawl var også med i Hidden and Dangerous fra samme år som MOHAA.
Der kan man også lave sidelæns rullefald.
Og MOHAA har lean i multiplayer.

Far Cry er bare den titel ,der for alvor har fået mig til at betragte det
som
noget der bør være med.

Også sådan en ting som at dine våbens præcision ændrer sig efter om du står,
knæler eller ligger, og efter om du bevæger dig.
For ikke at tale om at du svajer, og skal holde vejret når du sigter, i
hvert fald med sniperriflen.

> Det overrasker mig en del at Valve ikke har implementeret disse ting
> Svjv husker så er der nogle HL mods der har eksperimenteret med prone?

Det overraskede og ærgrede som nævnt også mig.

> Det virker lidt overderevet og lidt unaturligt at man kan gemme sig i
> beplantningen på den måde man kan i FarCry

Næh, ikke sammenlignet med virkeligheden
Der kan du da fint gemme dig i beplantning, og modstandere må så gennemsøge
krattet som de gør i Far Cry. Ligger du ned, kan selv højt græs være nok til
at skjule dig, akkurat som Far Cry gengiver det.

> Mht listestrategier etc så har fx Vietcong efter min mening en bedre
> implementering af dette end FarCry

Det er muligt.
Det var bare IMO så grimt at jeg aldrig gad spille det :-/

> Men uanset så nyder jeg da HL2 meget

Ditto. Jeg fandt ud af _hvor_ meget, da jeg opdagede at jeg ikke kunne holde
op med at spille

> [...]
>
> I fx Route Canal kan du gå tilbage og kikke dig omkring, men den næste
> bølge af Combines kommer og kikker efter dig

Ja det er igen muligt, jeg føler bare implementeringen i Far Cry var mere
"naturlig".
Måske har det bl.a. noget at gøre med at soldaterne dér er stille: Ikke
noget med store radioer der kan afsløre dem på forhånd, næh du skal selv
opdage
dem.
Men også det at de selv gik efter både syn og lyde, og kom du i kamp, kom de
andre løbende forskellige steder fra.

I HL2 føles det mere "automatisk".

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-11-04 15:45

Henrik Stavnshøj wrote:
> Og MOHAA har lean i multiplayer.

He he, har du oplevet de der vuggende rockende vraltende ænder der var noget
sværere at få ram på? Cheaters og keybinders, bah!

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 30-11-04 15:59

"Per Nielsen" <dazzler53@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> He he, har du oplevet de der vuggende rockende vraltende ænder der var
> noget sværere at få ram på? Cheaters og keybinders, bah!

Øøøh. Du mener?

Er der nogen der har brugt dét til at rokke mens de går?

Dét har jeg ikke set
(Dén må jeg huske til næste lan-dag med vennerne )

VH
Henrik

Fra : Per Nielsen

Dato : 30-11-04 18:20

Henrik Stavnshøj wrote:

> Øøøh. Du mener?
>
> Er der nogen der har brugt dét til at rokke mens de går?

Naarh, jeg mener at de ruller meget fra side til side når de kommer løbende.
Meget effektivt når man vil rammes mindst muligt, men også meget lidt
realistisk. Jeg er sikker på at det er noget keybinding af en eller anden
art. Men hvilken fryd at nakke dem Har du så heller ikke oplevet dem der
"skøjtede" hen ad jorden på røven i Spearhead, tror jeg det var? Latterlige
cheaters...

Fra : David Lebech

Dato : 24-11-04 13:27

"Uncle Evil@home" <jafj_usenet@hotmail.HAHA.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den mødte jeg aldrig i spillet??? Som det kan ses på billedet, er både
> Gordon og Alyx til stede, men hvor fa'en er det henne?

Må jeg tilføje, at jeg også undrer mig over, at man ikke får lov til at
bruge de mange fælder i ravenholm, som der blev vist på den lange video fra
E3 messen sidste år? Jeg mener, der er jo kun zombier i ravenholm. Hvorfor
fik vi ikke combine soldater at udløse fælder på? :)

Mvh
David Lebech

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 24-11-04 14:57

"David Lebech" wrote

> [...]
> fra E3 messen sidste år? Jeg mener, der er jo kun zombier i ravenholm.
> Hvorfor fik vi ikke combine soldater at udløse fælder på? :)

Vel fordi Traptown udgik af spillet for at få det færdigt eller fordi
gameplayet ikke holdt vand

- Peter