C64: "Køreskole"
Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-11-04 01:25

Jeg har leget lidt med CCS64 (Commodore 64-emulator), og har fundet
nogle af de gode gamle spil. Jeg søger dog et, som jeg desværre ikke
kan huske hvad hedder, og jeg kan umiddelbart heller ikke huske hvad
det gik ud på Det lyder mærkeligt, men jeg håber nogle kan hjælpe.

Vi kaldte det "køreskole". Man kørte rundt i sin bil, og så byen
oppefra. Hvis man ikke overholdt færdselsreglerne, så kom politiet og
man fik en bøde - så vidt jeg husker.

Jeg har kigget kategorierne "Cars" og "Racing" igennem på lemon64.com
- men fandt det desværre ikke umiddelbart.

Er der en klokke der ringer for nogen? Selvom et spil du tænker på,
måske ikke helt passer til min beskrivelse, så lad mig høre. Som sagt
er minderne meget svage - men vi spillede det en del.

Venligst,
Lasse Hedegaard

--
http://www.simlock.dk/ - låsesmeden til din simlock!

Ring gratis fra din fastnet-telefon: http://www.simlock.dk/link/uvtc/

Fra : Peter C:\\

Dato : 22-11-04 10:55

> [...]
> måske ikke helt passer til min beskrivelse, så lad mig høre. Som sagt
> er minderne meget svage - men vi spillede det en del.

Jeg mener det var hollandsk og hed noget med "Verkeer". Jeg tror at verkeer
er "køre" på hollandsk
Bringer det dig videre på nogen måde ? ... eller andre ?

--
MVH Peter C:\
Bil-litteratur til salg/bytte: http://www.pc8.dk/litt-salg.htm

Fra : JRS -8260

Dato : 22-11-04 12:54

"Peter C:\" <pc@FJERNDETTEtping.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg mener det var hollandsk og hed noget med "Verkeer". Jeg tror at
verkeer
> er "køre" på hollandsk

Kender ikke spillet, men Verkeer betyder trafik

MVH
JRS

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-11-04 14:28

On Mon, 22 Nov 2004 10:54:43 +0100, "Peter C:\\"
<pc@FJERNDETTEtping.dk> wrote:

>Jeg mener det var hollandsk og hed noget med "Verkeer". Jeg tror at verkeer
>er "køre" på hollandsk
>Bringer det dig videre på nogen måde ? ... eller andre ?

Fundet! Spillet hedder Verkeersrally:
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2780

Tak for hjælpen!

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Jogge

Dato : 22-11-04 21:14

Hvilken emulator bruger du??

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 22-11-04 23:29

On Mon, 22 Nov 2004 21:13:53 +0100, "Jogge" <jogge@post7.tele.dk>
wrote:

>Hvilken emulator bruger du??

Det skrev jeg i det første indlæg i tråden (CSS64).

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Lasse Jensen

Dato : 22-11-04 16:50

Lasse Hedegaard wrote:

> [...]
>
> Vi kaldte det "køreskole". Man kørte rundt i sin bil, og så byen
> oppefra. Hvis man ikke overholdt færdselsreglerne, så kom politiet og

Tjah, jeg komme altså til at tænke på GTA... selvom det er længe efter
C64'erens tid.

--
Lasse Jensen [fafler at linuxmail dot org]

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 23-11-04 11:16

"Lasse Jensen" <fafler@linuxmail.org> skrev i en meddelelse
> Tjah, jeg komme altså til at tænke på GTA... selvom det er længe efter
> C64'erens tid.

Det handler vist ikke om at overholde trafikreglerne :)
Hvis der er et PC spil der minder lidt om det så må
det være 3D driving school.

/Kenneth Iversen

Fra : Lasse Hedegaard

Dato : 24-11-04 04:10

On Tue, 23 Nov 2004 11:16:29 +0100, "Kenneth Iversen"
<kenneth.iversen@notvalid.tele.duh> wrote:

>Det handler vist ikke om at overholde trafikreglerne :)

Nej, det kan man ikke sige - men nu fandt vi jo det pågældende spil -
det hedder Verkeersrally:
http://www.lemon64.com/games/details.php?ID=2780

>Hvis der er et PC spil der minder lidt om det så må
>det være 3D driving school.

Jeg tror ikke det kan køre på en Commodore 64

Venligst,
Lasse Hedegaard

Fra : Kenneth Iversen

Dato : 24-11-04 06:20

> Jeg tror ikke det kan køre på en Commodore 64

Ligesom GTA :)

/Kenneth Iversen