/ Forside / Teknologi / Telekommunikation / ISDN / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
ISDN
#NavnPoint
srhansen 514
strarup 365
tedd 300
Smitty 274
BjarneD 250
madmikk 245
miritdk 240
pallebhan.. 200
Per.Frede.. 200
10  dk 160
Kan man sætte 2 ISDN modemer på en ISDN li~
Fra : hansen


Dato : 18-05-01 15:26


Kan man sætte 2 ISDN modemer på samme ISDN linie?

Bare for at kunne få nogle bestemte numre ud på nogle bestemte telefoner?

Det kunne da være smart hvis det er muligt.

Er der nogen der har prøvet det?

Poul



 
 
Bertel Lund Hansen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-05-01 15:40

hansen skrev:

>Kan man sætte 2 ISDN modemer på samme ISDN linie?

Ja, men ordet "linje" er 'uhensigtsmæssigt'.

Du kan koble to ISDN-apparater til din NT-boks. Faktisk kan du
uden videre koble otte til. Din opsætning bestemmer hvilket
apparat der reagerer på en opringning. Du kan godt vælge to
ISDN-modemmer, og du kan sætte deres fire porte op med fire
forskellige numre hvis du vil.

>Bare for at kunne få nogle bestemte numre ud på nogle bestemte telefoner?
>Det kunne da være smart hvis det er muligt.

Det er det.

>Er der nogen der har prøvet det?

Ikke jeg, men det er bl.a. netop den slags ting som ISDN er
beregnet til.

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 18-05-01 16:39

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:2rcagt4hk3icsbblq78ug9gfer3sv5ic9v@sunsite.auc.dk...
> Ja, men ordet "linje" er 'uhensigtsmæssigt'.

Hvorfor det?

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Bertel Lund Hansen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 18-05-01 23:34

Martin Højriis Kristensen skrev:

>> Ja, men ordet "linje" er 'uhensigtsmæssigt'.
>Hvorfor det?

ISDN føres ind i huset på to kobberledninger. Via disse ledninger
får man to telefonlinjer. Man kan altså godt at komme i tvivl om
hvad der menes med "linje".

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-05-01 08:18

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:ho8bgt8couma5ndgo0ja6odfhpq2dm84b6@sunsite.auc.dk...
> >> Ja, men ordet "linje" er 'uhensigtsmæssigt'.
> >Hvorfor det?
> ISDN føres ind i huset på to kobberledninger. Via disse ledninger
> får man to telefonlinjer.

Nej, man får 1 linje med 2 trafikkanaler.

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Bertel Lund Hansen (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-05-01 09:47

Martin Højriis Kristensen skrev:

>> >> Ja, men ordet "linje" er 'uhensigtsmæssigt'.
>> ISDN føres ind i huset på to kobberledninger. Via disse ledninger
>> får man to telefonlinjer.
>Nej, man får 1 linje med 2 trafikkanaler.

Se bare hvor forvirrende! (og så har du glemt en datakanal)

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-05-01 10:02

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:emccgt8fssl33o8mjvgo9ef7if29qo2fis@sunsite.auc.dk...
> >Nej, man får 1 linje med 2 trafikkanaler.
> Se bare hvor forvirrende! (og så har du glemt en datakanal)

Og en admin-kanal, men pointen er at man har en linje, et abonnement, som
udgangspunkt et nummer, men to kanaler til rådighed. Det hedder også en
ISDN30-linje

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Bertel Lund Hansen (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Bertel Lund Hansen


Dato : 19-05-01 13:00

Martin Højriis Kristensen skrev:

>Og en admin-kanal, men pointen er at man har en linje, et abonnement, som
>udgangspunkt et nummer, men to kanaler til rådighed. Det hedder også en
>ISDN30-linje

Min ISDN-forsyning hedder noget med ISDN2, men du mener måske at
det selv med 30 kanaler hedder "en linje"?

--
Bertel
http://lundhansen.dk/bertel/   FIDUSO: http://fiduso.dk/

Martin Højriis Krist~ (19-05-2001)
Kommentar
Fra : Martin Højriis Krist~


Dato : 19-05-01 13:36

"Bertel Lund Hansen" <nospamto@lundhansen.dk> skrev i en meddelelse
news:avncgtshv7hm0bhftn9s80epdgf2rpcivo@news.stofanet.dk...
> Min ISDN-forsyning hedder noget med ISDN2, men du mener måske at
> det selv med 30 kanaler hedder "en linje"?

Ja, det er ihvertfald den terminologi der bruges hvor jeg arbejder...

--
Med Venlig Hilsen

Martin Højriis Kristensen
Svar bedes baseret på RFC1855
Jeg repræsenterer med denne udtalelse mig selv og ikke TDC Internet


Per Erik Ronne (18-05-2001)
Kommentar
Fra : Per Erik Ronne


Dato : 18-05-01 19:29

hansen <pemh@get2net.dk> wrote:

> Kan man sætte 2 ISDN modemer på samme ISDN linie?
>
> Bare for at kunne få nogle bestemte numre ud på nogle bestemte telefoner?

Hvorfor ikke bare sætte en router på? På den router jeg har
(OfficeConnect fra 3com) kan man sætte op til tre telefonnumre ind, og
bestemme hvilken af to analoge udgange der skal knyttes til de
pågældende numre. Det har jeg skam tænkt at bruge til at sætte en
egentlig faxmaskine - som jo så også kan bruges til kopimaskine.
--
Per Erik Rønne
Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes

hansen (18-05-2001)
Kommentar
Fra : hansen


Dato : 18-05-01 23:19

Det der er det smarte ved at have 2 modemer på, er som Bertel skriver (og
som jeg også selv syntes er smart) at jeg kan have et faxnummer, et
almindelig telefonnummer og derudover f.eks en arbejdstelefon som kun ringer
når jeg får opkald på mit arbejdsnummer. Derudover kan jeg endda have en
telefon som kun ringer når mine børns venner ringer på børnenes nummer (Hvis
jeg altså ville have det). Genialt.

Når man som jeg så oven i købet har et ekstra ISDN modem med 2 analoge på så
er det billigere end at købe en router.

Mvh

Poul



"Per Erik Ronne" <serse@diku.dk> skrev i en meddelelse
news:1etmdx6.9cuayk18d0b2gN%serse@diku.dk...
> hansen <pemh@get2net.dk> wrote:
>
> > Kan man sætte 2 ISDN modemer på samme ISDN linie?
> >
> > Bare for at kunne få nogle bestemte numre ud på nogle bestemte
telefoner?
>
> Hvorfor ikke bare sætte en router på? På den router jeg har
> (OfficeConnect fra 3com) kan man sætte op til tre telefonnumre ind, og
> bestemme hvilken af to analoge udgange der skal knyttes til de
> pågældende numre. Det har jeg skam tænkt at bruge til at sætte en
> egentlig faxmaskine - som jo så også kan bruges til kopimaskine.
> --
> Per Erik Rønne
> Frederikssundsvej 308B, DK-2700 Brønshøj, DENMARK, EUROPEAN UNION
> Tlf. + fax: +38 89 00 16, mobil +45 28 23 09 92.
> Homepage http://www.diku.dk/students/xerxes



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177514
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408617
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste