Pib i røv fugl med vand?
Fra : jr

Dato : 01-12-04 00:02

I sommers var jeg til til middelalder festival i Horsens og der blev der
solgt nogle "Pib i røv" fugle hvori der vist nok blev hældt en smule vand.
De have en utroligt fasinerende "trillen", men var desværre udsolgt før jeg
kunne få fat i et par stykker til ungerne.
Er der nogle steder på nettet eller andre steder hvor man kan købe disse og
hvad hedder de rigtigt?

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 01-12-04 08:02

De hedder såmænd bare piv-i-røv-fugle. Det med vandet er "standard" og mon
dog ikke Den Gamle By eller Hjerl Hede skulle være leveringsdygtige, hvis
det skal være i det jyske?
De har også været lavet i finere udgaver, se
http://www.gauguin.dk/AuctionEng/XcAPViewItem.asp?ID=3217

VH,
Lars

Fra : AB/9000

Dato : 01-12-04 09:50

"Kurt Kedelig" <kedelig@ofir.dk> wrote in message
> De hedder såmænd bare piv-i-røv-fugle. Det med vandet er "standard" og mon
> dog ikke Den Gamle By eller Hjerl Hede skulle være leveringsdygtige, hvis
> det skal være i det jyske?

Eller skvallerhøns. En klassekammerats bedstefar var gammeldags pottemager
og lavede bl.a. pip-i-røv-heste og skvallerhøns. Min mor kendte dem under
samme navn fra Mors, hvor hun voksede op.

Mvh
Anders

Fra : Ukendt

Dato : 01-12-04 19:47

"jr" <jraahauge@NOSPAMyahoo.com> skrev
> Er der nogle steder på nettet eller andre steder hvor man kan købe disse
> og hvad hedder de rigtigt?
De kan højst sansynligt købes i enhver velassorteret lejetøjsforretning

Hilsen Tommy T - Odense