Sony synes ikke det var sjovt
Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-11-04 18:48

Jeg har ingen kommentarer.

http://sony.webbesen.dk

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 18:56

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk

Så er det vist dig der ikke er interessant.

--
http://www.tdc-tager-mig-i-røven.nu/

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-11-04 19:05

On Tue, 30 Nov 2004 at 17:56 GMT, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:

> Så er det vist dig der ikke er interessant.

Øh?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 19:34

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Øh?

Ja, med fare for at have misforstået noget, så synes jeg du skrev
at hun ikke var interessant. Men det lyder heller ikke umiddelbart
som om at du er alt for interessant for hende. ;)

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 30-11-04 20:03

On Tue, 30 Nov 2004 at 18:33 GMT, Lars Stokholm <stokholm@despammed.com> wrote:

> Ja, med fare for at have misforstået noget, så synes jeg du skrev
> at hun ikke var interessant. Men det lyder heller ikke umiddelbart
> som om at du er alt for interessant for hende. ;)

Nårh, haha.

Tjaeh, jeg ved ikke helt hvad de havde forestillet sig - jeg mener ikke
hun på nogen måde kan føle sig krænket, hun gjorde da en god
"figur".

Personligt tror jeg Sony prøver at lukke en PR-disaster. Jeg var
tidligere i dag i kontakt med et "massemedie" (som på egen hånd
kontaktede mig) og havde en lille snak - vedkommende ville dog sikkert
også lige høre Sony's kommentarer...

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Lars Stokholm

Dato : 30-11-04 20:49

Anders Vind Ebbesen skrev:

> Tjaeh, jeg ved ikke helt hvad de havde forestillet sig - jeg mener ikke
> hun på nogen måde kan føle sig krænket, hun gjorde da en god "figur".

Ja hun er da populær her inde i hvert fald. :)

Fra : steffen martin

Dato : 30-11-04 20:39

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse
> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk
>
> --
> Anders Vind Ebbesen

Ingen respekt til Sony herfra!
--
..:metropolis:.
www.steffenmartin.dk

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 01-12-04 00:09

> http://sony.webbesen.dk

Der er jo timers god underholdning på den side. Min favorit lige nu er
"Politiopførsel". Det er sgu godt nok sjovt. Og respekt for at have så meget
is i maven i den situation og at være så godt inde i diverse love. Hvad er
din baggrund for det? Er du jurist?

/Troels

Fra : Troels Lund Laursen

Dato : 01-12-04 00:12

> Er du jurist?

Nu har jeg læst forsiden. Jeg gætter på nej

/Troels

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 10:38

On Tue, 30 Nov 2004 at 23:11 GMT, Troels Lund Laursen
<lundlaursen@stofanet> wrote:

> Nu har jeg læst forsiden. Jeg gætter på nej

Jeg overvejede at citere lidt fra de pågældende afsnit i mit svar til
Sony's advokat, men det ville nok ikke være en frugtbar handling

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Robert Eriksen

Dato : 01-12-04 18:40

Troels Lund Laursen wrote:

> [...]
> is i maven i den situation og at være så godt inde i diverse love. Hvad er

Hmmm... lidt spøjst at det er OK Anders Ebbesen holder på sin ret
overfor Metro'ens billetkontrollører/revisorer/kontrollanter/whatever.
Men det er en skidt ting at Sony holder på deres ret til ikke at få
offentligjort film optaget på deres private ejendom.

Sony har vel lige så meget ret til deres rettigheder som os andre.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 19:29

On Wed, 01 Dec 2004 at 17:40 GMT, Robert Eriksen <ROEblåbærgrød@adr.dk> wrote:
> [...]
> Men det er en skidt ting at Sony holder på deres ret til ikke at få
> offentligjort film optaget på deres private ejendom.

Vi ved endnu ikke om deres "ret", og finder forbåbentligt heller aldrig ud
af det.

Men der er dog en gradsforskel på om etaten bryder loven, eller om 2
private parter er uenige.

> Sony har vel lige så meget ret til deres rettigheder som os andre.

Naturligvis. Jeg tror dog ikke det var den mest hensigtsmæssige taktik
Sony valgte i den pågældende sag, hvis de ønskede at dysse den
ned.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 19:45

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Naturligvis. Jeg tror dog ikke det var den mest hensigtsmæssige taktik
> Sony valgte i den pågældende sag, hvis de ønskede at dysse den
> ned.

Men det er jo også kun dig, der siger, at de ønsker at dysse sagen ned.
Det er også dig, der sår tvivl om rigtigheden af indholdet i brevet fra
advokaten.

Måske er Sonys eneste ønske at få fjernet den video, som krænker en af
deres medarbejdere.

For hvor meget sag er der egentlig? Utilfredsheden med kopisikring af
cd'ere er jo absolut ikke ny. Eneste nye, du har bragt for dagen, er vel
din lille gimmick med vinen og blomsterne, og den kan Sony da som sådan
umuligt have noget imod.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 19:53

On Wed, 01 Dec 2004 at 18:45 GMT, Holst <newsdec04@shelter.dk> wrote:

> Men det er jo også kun dig, der siger, at de ønsker at dysse sagen ned.
> Det er også dig, der sår tvivl om rigtigheden af indholdet i brevet fra
> advokaten.

Andre folk har givet udtryk for noget lignende.

> Måske er Sonys eneste ønske at få fjernet den video, som krænker en af
> deres medarbejdere.

Ex-medarbejdere, så vidt jeg er orienteret - hun var så vidt jeg er
orienteret opsagt inden hun overhovedet svarede på min brev.

> [...]
> cd'ere er jo absolut ikke ny. Eneste nye, du har bragt for dagen, er vel
> din lille gimmick med vinen og blomsterne, og den kan Sony da som sådan

De har nok noget imod at det pludseligt kommer ud i "massemedier".

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 22:11

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Ex-medarbejdere, så vidt jeg er orienteret - hun var så vidt jeg er
> orienteret opsagt inden hun overhovedet svarede på min brev.

Nu var hun vel ansat på det tidspunkt, hvor du afleverede vin og og
blomster. Om hun er ansat nu, skal jeg ikke kunne udtale mig om, men hun
har givet vis været ens af deres medarbejdere på det pågældende
tidspunkt, og har sikkert også været det på det tidspunkt, hvor
advokaten sendte brevet til dig.

> De har nok noget imod at det pludseligt kommer ud i "massemedier".

Nu er berømmelsen vil ikke ved at stige dig til hovedet. Utilfredsheden
med kopisikringen er du bestemt ikke den første, der har bragt til
massemedierne.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 22:48

On Wed, 01 Dec 2004 at 21:11 GMT, Holst <newsdec04@shelter.dk> wrote:

> Nu er berømmelsen vil ikke ved at stige dig til hovedet.

Du er meget diskret i dine personangreb.

> Utilfredsheden
> med kopisikringen er du bestemt ikke den første, der har bragt til
> massemedierne.

Så er det jo blot sjovt at advokaten nævner det specifikt.

Forvent ikke flere svar fra min kant på dine indlæg. Vi befinder
os tilsyneladende i 2 vidt forskellige dimensioner, hvor jeg har mindst
ligeså lidt forståelse for dine synspunkter, som du har for mine.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 23:03

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Du er meget diskret i dine personangreb.

Der er skam ingen personangreb, som jeg også skrev til dig i
dk.videnskab.jura, da du beskyldte mig for at føre en personlig vendetta
mod dig.

> Så er det jo blot sjovt at advokaten nævner det specifikt.

Så vidt jeg kan læse ud af brevet fra advokaten, som offentligt gjort af
dig, så taler advokaten kun om krænkelsen af pigen og intet om
kopisikring af cd'ere. Men du har måske fået endnu et brev?

> Forvent ikke flere svar fra min kant på dine indlæg. Vi befinder
> os tilsyneladende i 2 vidt forskellige dimensioner, hvor jeg har mindst
> ligeså lidt forståelse for dine synspunkter, som du har for mine.

Du har jo selv meget lidt forståelse for, at pigen måske føler sig
krænket. Jeg har stor forståelse for, at pigen måtte synes det, men
samtidig har jeg faktisk også stor forståelse for dine synspunkter,
selvom du åbenbart tror andet. Jeg påpeger åbenbart blot nogle ting, som
du ikke rigtig gider høre.

Fra : Bj@rne

Dato : 09-12-04 19:29

Holst wrote:

> [...]
> cd'ere er jo absolut ikke ny. Eneste nye, du har bragt for dagen, er vel
> din lille gimmick med vinen og blomsterne, og den kan Sony da som sådan

Hold nu kæft med det pis!!! Det er da bare noget juridisk et eller andet
noget. Der er sgu da ikke nogen i en topstilling med respekt for sig
selv som først SER kameraet rettet mod hende - uden at ane hvad der sker
med filmen når den forlader bygningen - først føler sig krænket når hun
ser filmen på nettet. Desuden burde Sony måske overveje at skifte hende
ud hvis ikke hun kan regne ud at et kamera i dén situation måske KAN
gåhen at være bad news. Spild af rettens tid, hvis det kommer så vidt.

Bjarne

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 01-12-04 09:56

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk

Lige præcis hvad, kan være krænkende i den video ?

Det fedeste ved den var at jeg var nød til at installere MediaPlayer på min
Linuxspand , så er det gjort.
--
/Sv-e

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 10:17

On Wed, 01 Dec 2004 at 08:55 GMT, Svend-Erik Kjær Madsen
<sv-erik@FJERNstofanet.dk> wrote:

> Lige præcis hvad, kan være krænkende i den video ?

Jeg vil tro at 2 ting gør sig gældende:

1) Sony er ikke glade for, at der breder sig et rygte om at Sony-ansatte
er enige i at kopisikring er skidt.

2) Sony er ikke interesseret i dårlig PR. En af de største aviser
kontaktede mig i går om sagen, og har sandsynligvis også haft
ringet til Sony. De ønsker ikke denne slags omtale, så de forsøger
at lukke munden på mig.

Jeg tror ikke på at hende medarbejderen vitterligt føler sig
krænket, dog måske fordi hun har fået en skideballe af sin chef -
men ellers tror jeg det er Sony's og advokaten der vil lukke sagen
hurtigst muligt.

Jeg har dog en fornemmelse af at videoen og budskabet bliver spredt
alligevel.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Svend-Erik Kjær Mads~

Dato : 01-12-04 10:33

Anders Vind Ebbesen wrote:
> 1) Sony er ikke glade for, at der breder sig et rygte om at Sony-ansatte
> er enige i at kopisikring er skidt.

Hun var vel heller ikke enig i at kopisikring er skidt, derimod var hun vel
enig i at det var skidt at kopisikringen bevirker at produkterne under
nogle forhold, ikke kan afspilles ?

For mig personligt er det da ok at selskaber vil sikre sig mod kopiering,
men det skal da selvfølgelig være muligt at afspille produktet under alle
forhold, ellers er kopi-sikringen jo simpelthen et monopol som favorisere
udvalgte produkter, det må da være en sag for konkurenncestyrelsen.

Det kan simpelthen ikke være lovligt ?

--
/Sv-e

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 11:29

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg vil tro at 2 ting gør sig gældende:

Hvorfor ikke tro på det, som der står i advokatens brev? Jeg har ikke
set videoen, men ud fra kommentarerne her i gruppen, kan jeg da godt
forstå, hvis hun ikke er alt for glad. Hvis Sony havde andre motiver,
havde de slet ikke behøvet nævne hende.

Desuden står du utroligt dårligt, da du åbenbart bruger musik i videoen.

> Jeg har dog en fornemmelse af at videoen og budskabet bliver spredt
> alligevel.

Og hver gang du nævner det, bør du lyde som om, det er noget, du er
meget ked af. Ellers vil det ikke just gavne dig i en eventuel sag.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Nemmere, hurtigere og mere sikkert internet med Firefox

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-12-04 11:43

Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote in news:41AD9CF4.6F05
@kimludvigsen.dk:

> Desuden står du utroligt dårligt, da du åbenbart bruger musik i videoen.

Jeg kan ikke helt se hvad det har med sagen at gøre.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 12:16

Simon Haugaard Pedersen wrote:

> Jeg kan ikke helt se hvad det har med sagen at gøre.

Det ændrer ikke den aktuelle sag, men det kan resultere i en anden sag.
Det var den samlede stilling, jeg tænkte på.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 12:11

On Wed, 01 Dec 2004 at 10:29 GMT, Kim Ludvigsen <usenet@kimludvigsen.dk> wrote:

> Hvorfor ikke tro på det, som der står i advokatens brev?

Fordi advokater for store firmaer per definition er nogen "udfordrede"
personer.

> Jeg har ikke
> set videoen, men ud fra kommentarerne her i gruppen, kan jeg da godt
> forstå, hvis hun ikke er alt for glad.

Hvorfor? Folk har da rost hende gevaldigt?

> Hvis Sony havde andre motiver,
> havde de slet ikke behøvet nævne hende.

Jo, fordi deres sag sandsynligvis ikke ville holde i retten.

> Desuden står du utroligt dårligt, da du åbenbart bruger musik i videoen.

Det har de ikke kommenteret.

> Og hver gang du nævner det, bør du lyde som om, det er noget, du er
> meget ked af. Ellers vil det ikke just gavne dig i en eventuel sag.

Det er naturligvis ærgeligt, hvis videoen bliver spredt til gene for
medarbejderen. Det har på ingen måde været mit ønske at skade
hende.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 12:23

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvorfor? Folk har da rost hende gevaldigt?

Ja, måske her, men vi skal da bare hoppe til en anden gruppe, hvor man
finder følgende udtalelse:

Det morer mig især, at den SONY-ansatte brunette ikke fatter
en SKID af hele forløbet.

GOSH hvor er hun (den SONY-ansatte brunette) dog dum

Så jeg kan egentlig godt forstå, hvis hun føler sig lidt krænket.

> Det har de ikke kommenteret.

Nej, men det gør de måske. Nu er videoen jo spredt vidt omkring, og du
har jo heller ikke selv afholdt dig fra at fortælle, hvor videoen kan
findes i dag, selvom du har fjernet den fre webbesen.dk.

Havde videoen kun været tilgængelig via webbesen.dk, så havde sagen
givetvis været afsluttet ved at du fjernede den. Nu, tjah... hvad ved
jeg om sådant.

> Det er naturligvis ærgeligt, hvis videoen bliver spredt til gene for
> medarbejderen. Det har på ingen måde været mit ønske at skade
> hende.

Se, det er jeg overbevist om ikke var dit ønske. Det vil slet ikke ligge
til dig at gøre det.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 12:30

On Wed, 01 Dec 2004 at 11:23 GMT, Holst <newsnov04@shelter.dk> wrote:

> Nej, men det gør de måske. Nu er videoen jo spredt vidt omkring, og du
> har jo heller ikke selv afholdt dig fra at fortælle, hvor videoen kan
> findes i dag, selvom du har fjernet den fre webbesen.dk.

Den har aldrig lagt på webbesen.dk! Der har været et link fra den
side.

Og jeg mener i øvrigt ikke at jeg fortæller nogen hvor de kan hente
den?

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 12:41

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Den har aldrig lagt på webbesen.dk! Der har været et link fra den
> side.

Ok, jeg har ikke haft set videoen, førend den var borte derfra.

> Og jeg mener i øvrigt ikke at jeg fortæller nogen hvor de kan hente
> den?

Behøver jeg nævne:

hvor en

From: Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org>

skriver følgende:

Som sagt, det var ment som en sjov gimmick. Videoen er dog spredt
allerede og jeg har fra 3. mand fået oplyst følgende side:

http://www.geocities.com/sonyvideo99

Hvor folk kan se forskellige mirrors af videoen. Cirka 36MB, tager
lidt tid at downloade.

Det vil jeg da betegne som at fortælle, hvor videoen kan hentes. Men det
er måske en anden Anders Vind Ebbesen?

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 12:57

On Wed, 01 Dec 2004 at 11:40 GMT, Holst <newsnov04@shelter.dk> wrote:

> [...]
> lidt tid at downloade.
>
> Det vil jeg da betegne som at fortælle, hvor videoen kan hentes. Men det

Videoen kan ikke hentes fra den host. Det er muligt at nogen vedligeholder
en liste over links på den pågældende URL (jeg har ikke lige
tjekket hvad den side indeholder for nyligt).

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 12:26

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Hvorfor? Folk har da rost hende gevaldigt?

Mange vil ikke bryde sig om at blive udstillet og kommenteret på den
måde.

> Jo, fordi deres sag sandsynligvis ikke ville holde i retten.

Jeg tror ikke, det gør den store forskel. Du har, så vidt jeg kan
forstå, ikke fået tilladelse til at filme og publicere filmen.

> Det har de ikke kommenteret.

Det kan komme, sandsynligvis fra en anden kant. Jeg vil umiddelbart tro,
at det er Koda, der varetager den slags.

Ja, sådan.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få julestemning på skærmen med Xmas Fred

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-12-04 12:31

> Jeg tror ikke, det gør den store forskel. Du har, så vidt jeg kan
> forstå, ikke fået tilladelse til at filme og publicere filmen.

Hvad skriver Journalistforbundet om optagelser?
-------
Det kan blive berettiget for en fotograf at opholde sig på et "ikke frit
tilgængeligt" sted og tage fotografier af personer, der opholder sig på
sådanne steder, hvis fotografen får ejerens eller den
fotograferedes/modellens samtykke. Et samtykke kan selvfølgelig være et
"ja" eller "kom indenfor", men også være stiltiende, fx. at ejeren ikke
reagerer over for den fotograf, der opholder sig på hans/hendes område,
eller at personen ikke reagerer over for fotografen, når det opdages, at
han/hun er ved at blive fotograferet.

Som eksempel kan nævnes, at en fotograf fotograferer en person i
gadedøren, når han/hun åbner døren (uden at det er aftalt på forhånd).
Disse billeder er som udgangspunkt ulovligt optaget, men hvis personen
ikke reagerer på, at fotografen arbejder, bliver fotograferingen lovlig
på grund af samtykket.

Når en person har givet sit samtykke, er det bindende for den pågældende.
Personen kan trække samtykket tilbage med den konsekvens, at fotografen
må forlade stedet eller stoppe med fotograferingen af personen.

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 12:48

> Hvad skriver Journalistforbundet om optagelser?

Ja, men her tror jeg, at det er vigtigt at huske på følgende:

1. Anders Vind Ebbesen møder op hos Sony som privatperson

2. Anders Vind Ebbesen præsenterer fotografen som "min kammerat Simon",
fotografen præsenteres altså ikke som en "proffesionel" fotograf, men
derimod blot som en kammerat.

3. Anders Vind Ebbesen nævner, at det skal foreviges, men intet om at
det skal offentliggøres.

4. Endvidere har fotografens udstyr måske også mest båret præg af at
være amatørudstyr og ikke en professionel fotografs udstyr.

Var jeg pigen, så havde jeg nok også troet, at optagelserne var til
Anders' private brug og ikke ville blive offentliggjort.

Jeg er ikke advokat, så hvad forstand har jeg. Jeg kan blot se nogle
ting, der taler for, at pigen måtte føle sig krænket, og at I ikke burde
have offentliggjort optagelsen uden hendes udtrykkelige samtykke til en
sådan offentliggørelse.

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-12-04 12:56

Holst <newsnov04@shelter.dk> wrote in news:41adaf72$0$224
$edfadb0f@dread11.news.tele.dk:

> 1. Anders Vind Ebbesen møder op hos Sony som privatperson

Hvilken forskel skulle det gøre?
At hun ikke forventer at en privatperson vil offentliggøre optagelserne?
Medmindre hun er udfordret mht. intelligens (hvilket hun eller hendes
stilling ikke gav/giver indtryk af), så ville hun lynhurtigt kunne se en
mulighed/risiko for at optagelserne blev offentligt tilgængelige.

> 4. Endvidere har fotografens udstyr måske også mest båret præg af at
> være amatørudstyr og ikke en professionel fotografs udstyr.

Hva! Skal du nedgøre mit fine Panasonic NV-DS65 med 0.5x vidvinkel og UV-
linse? :)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Martin

Dato : 01-12-04 13:59

Hejsa
Simon Haugaard Pedersen wrote:
> Hvilken forskel skulle det gøre?

Aner det ikke

> ... Medmindre hun er udfordret mht. intelligens (hvilket
> hun eller hendes stilling ikke gav/giver indtryk af)

Nå, hun var da en kvinde, var hun ikke ?
Det plejer da allerede der at signalere et og andet.

> ... så ville hun
> lynhurtigt kunne se en mulighed/risiko for at optagelserne blev
> offentligt tilgængelige.

Tjaa

Mvh
Martin

Fra : Thomas K. Jeppesen

Dato : 01-12-04 15:00

Martin wrote:
> Hejsa

> Aner det ikke

> Nå, hun var da en kvinde, var hun ikke ?
> Det plejer da allerede der at signalere et og andet.

Tænk dog før du skriver!

Fra : Hauge

Dato : 01-12-04 15:10

Hejsa
Thomas K. Jeppesen wrote:

> Tænk dog før du skriver!

Hehe, der var en der følte sig ramt ;)

/Hauge

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 15:32

Thomas K. Jeppesen wrote:

> Tænk dog før du skriver!

Han er da en mand, er han ikke?
Det plejer da allerede der at signalere et og andet.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Få julen ind på skærmen med Xmas Fred
http://kimludvigsen.dk

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 14:36

> [...]

> stilling ikke gav/giver indtryk af), så ville hun lynhurtigt kunne se en
> mulighed/risiko for at optagelserne blev offentligt tilgængelige.

Hun fremstår da ikke specielt vaks på videoen.

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-12-04 14:48

Holst wrote:

> Hun fremstår da ikke specielt vaks på videoen.

Det gør Anders heller ikke..

)

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 15:02

On Wed, 01 Dec 2004 at 13:48 GMT, Sune Salminen <salminen@monkeydoktor.dk>
wrote:

> Det gør Anders heller ikke..

Lige nøjagtigt, jeg fremstår som Goofy, hydr hydr.

> )

Ren adrenalin-rus!

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Sune Salminen

Dato : 01-12-04 15:19

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Lige nøjagtigt, jeg fremstår som Goofy, hydr hydr.

> Ren adrenalin-rus!

Ja, du er katten der lusker om den varme grød med blomster og rødvin!

-Sune

Check out my band at www.secondnature.dk
Remove the monkey to send mail.

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 15:32

Sune Salminen wrote:

> Det gør Anders heller ikke..

Nej, men det er vel ikke nogen formildende omstændighed som sådan. Jeg
synes også, at Anders med sin konstante teenagepigefnisen er helt til
grin, men det ændrer nu ikke på, at pigen heller ikke viser sig fra sin
mest fornuftige side på videoen. Jeg kan som nævnt godt forstå, hvis hun
føler sig en smule krænket.

Fra : Ukendt

Dato : 05-12-04 20:21

"Holst" <newsnov04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

>Hun fremstår da ikke specielt vaks på videoen.

Heidi er bestemt ikke dum eller uintelligent!

Lars B

Fra : Holst

Dato : 05-12-04 21:38

Lars B. Jensen wrote:

> Heidi er bestemt ikke dum eller uintelligent!

Hvem er Heidi?

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 21:37

"Holst" <newsdec04@shelter.dk> skrev i en meddelelse

> Hvem er Heidi?

Det er hende I andre kalder "den søde Sony pige"...

Lars B

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-12-04 23:09

On Sun, 05 Dec 2004 at 19:20 GMT, Lars B. Jensen <> wrote:

> Heidi er bestemt ikke dum eller uintelligent!

Det var så absolut heller ikke mit indtryk (og jeg synes heller ikke
videoen giver det indtryk).

Hvis du er i kontakt med hende fra tid til anden, må du give hende en
uforbeholden undskyldning, såfremt hun vitterligt har følt sig
krænket. Som tidligere nævnt ser jeg ingen grund til det.

Men Sony's reaktion var da ret spøjs da Politiken ringede til dem -
en person (ikke hende på videoen) havde kun én kommentar: "Vi har
absolut ingen kommentarer".

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : Ukendt

Dato : 09-12-04 21:38

> Det var så absolut heller ikke mit indtryk (og jeg synes heller ikke
> videoen giver det indtryk).

Heller ikke jeg!

> Hvis du er i kontakt med hende fra tid til anden, må du give hende en
> uforbeholden undskyldning, såfremt hun vitterligt har følt sig
> krænket. Som tidligere nævnt ser jeg ingen grund til det.

Desværre ikke ret ofte - det er lang tid siden. Men sker det, lader jeg er
ord falde...

> Men Sony's reaktion var da ret spøjs da Politiken ringede til dem -
> en person (ikke hende på videoen) havde kun én kommentar: "Vi har
> absolut ingen kommentarer".

Så har de vel næsten reageret som forventet

> Anders Vind Ebbesen

Lars B

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-04 12:59

Holst wrote:

> Var jeg pigen, så havde jeg nok også troet, at optagelserne var til
> Anders' private brug og ikke ville blive offentliggjort.

Det havde jeg ikke troede hvis jeg var pigen.

Forvent at alt filmet bliver offentliggjort.

--
Martin L. Johansen
http://tuxx.dk - "Carpe Aptenodytes!"

Fra : Martin Sjøstrand

Dato : 01-12-04 12:13

> Hvorfor ikke tro på det, som der står i advokatens brev? Jeg har ikke
> set videoen

Det kunne være du skulle gøre det så, inden du udtaler dig

> men ud fra kommentarerne her i gruppen, kan jeg da godt
> forstå, hvis hun ikke er alt for glad.

Det er jo netop det hun er, hun er i højt humør over hele nummeret. Og er
enig med Anders

Mvh Martin Sjøstrand

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 01-12-04 12:31

Martin Sjøstrand wrote:

> Det kunne være du skulle gøre det så, inden du udtaler dig

Den er ikke i et format, jeg kan se. Men fortæl gerne, hvorfor det
skulle gøre en forskel.

> Det er jo netop det hun er, hun er i højt humør over hele nummeret. Og er
> enig med Anders

Man kan godt være glad på en film samtidig med, at man ikke er glad for,
at den bliver publiceret. Spørg bare Paris Hilton.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Gratis backup med Ceren Backup

Fra : Martin Johansen [600~

Dato : 01-12-04 12:39

Kim Ludvigsen wrote:

> Man kan godt være glad på en film samtidig med, at man ikke er glad for,
> at den bliver publiceret.

Hmm gad vide om den søde pige troede Anders bare skulle hjem og wanke til
videoen?!?

Nej hun var da fuldt ud klar over at den blev offentliggjort - jeg tror ikke
hun havde været så positiv hele vejen igennem hvis hun ikke syntes det var
iorden.

Fra : Flying Hotdogs

Dato : 01-12-04 23:48

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote:
> Jeg har dog en fornemmelse af at videoen og budskabet bliver spredt
> alligevel.

Uanset hvad, så er du på lidt tynd is - morsom event eller ej - så er Sony i
deres gode ret til at sige fra.
Tjek bl. a. Straffelovens kapitel 27 §§ 264 a og 264d

/ Flying Hotdogs

Fra : Koeffe

Dato : 01-12-04 16:37

"Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk

Jeg har kun fulgt med, med et halvt øje. Såvar det jeg lige så videoen,
hvilket fik mig til at tænke:

Hvad er egentlig formålet med den video?

--
Koeffe

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 16:48

On Wed, 01 Dec 2004 at 15:37 GMT, Koeffe <kena_FJERN_DETTE_@mail.dk> wrote:
> "Anders Vind Ebbesen" <usenet@ebbesen.org> skrev i en meddelelse

> Jeg har kun fulgt med, med et halvt øje. Såvar det jeg lige så videoen,
> hvilket fik mig til at tænke:
>
> Hvad er egentlig formålet med den video?

At frembringe smil og glæde i landet - og det er lykkedes, må man sige.
Samtidigt har det humoristiske indslag uden tvivl betydet at endnu flere har
set den, så budskabet er også blevet spredt mere end ellers.

Som det ses på videoen synes alle deltagere at det var gevaldigt sjovt.

Du kan læse hele historien på den ovenstående side.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Per Madsen

Dato : 01-12-04 18:45

Anders Vind Ebbesen <usenet@ebbesen.org> wrote:

> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk

Har du er idé om hvor mange skattekroner, den dér "politihistorie" har
kostet ialt...bare et overslag!

....af ren nysgerrighed...
--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-12-04 19:07

permandREMOVETHIS@cool.dk (Per Madsen) wrote in

> Har du er idé om hvor mange skattekroner, den dér "politihistorie" har
> kostet ialt...bare et overslag!
>
> ...af ren nysgerrighed...

Har du en idé om hvor meget frihed det på sigt kommer til at koste
danskerne hvis ingen protesterer imod at helt grundlæggende dele af
retsplejeloven ikke bliver overholdt af politiet? Bare et overslag!

....af ren nysgerrighed...

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Per Madsen

Dato : 01-12-04 20:55

Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> wrote:

> [...]
> danskerne hvis ingen protesterer imod at helt grundlæggende dele af
> retsplejeloven ikke bliver overholdt af politiet? Bare et overslag!

Hør nu her ven:
Jeg har ikke ondt i røven over Anders' handling, så du behøver heller
ikke få ondt samme sted over, at jeg spørger hvor meget det mon har
kostet...

--
Mhv. Per Madsen
Blog: http://www.madsenblog.tk

Fra : Simon Haugaard Peder~

Dato : 01-12-04 22:25

> Hør nu her ven:
> Jeg har ikke ondt i røven over Anders' handling, så du behøver heller
> ikke få ondt samme sted over, at jeg spørger hvor meget det mon har
> kostet...

Spørgsmålet var lidt irrelevant da Anders næppe ville kunne give et bedre
gæt end dig på hvilke udgifter staten har haft på sagen, hvilket fik mig
til at gætte at du synes det var fjollet at spilde skattekroner på den
slags.

Da det åbenbart forholder sig anderledes, så er den ikke længere (for mig)
:)

--
Mvh. Simon Haugaard Pedersen

Fra : Jesper Lauridsen

Dato : 05-12-04 22:45

On Wed, 1 Dec 2004 18:07:06 +0000 (UTC), Simon Haugaard Pedersen <spam@email.dk> wrote:

> [...]
>danskerne hvis ingen protesterer imod at helt grundlæggende dele af
>retsplejeloven ikke bliver overholdt af politiet? Bare et overslag!

Han kunne også bare have betalt for sin billet som et ærligt menneske,
istedetfor at snylte på de øvrige passagerer og skatteyderne.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-12-04 23:05

On Sun, 05 Dec 2004 at 21:44 GMT, Jesper Lauridsen
<rorschak@sorrystofanet.dk> wrote:

> Han kunne også bare have betalt for sin billet som et ærligt menneske,
> istedetfor at snylte på de øvrige passagerer og skatteyderne.

Tjaeh, hvis du havde læst på siden, ville du have set at jeg intet
havde imod at betale kontrolafgiften (og da også gjorde det).

At jeg havde smidt mit 10-turs-kort ud i bussen inden jeg skiftede til
metroen (som følge af et telefonopkald jeg fik i bussen, hvor jeg
havde brugt mit sidste klip) er som sådan irrelevant.

Politiet skal stadigvæk opføre sig ordentligt og korrekt.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : jo

Dato : 05-12-04 23:14

> Politiet skal stadigvæk opføre sig ordentligt og korrekt.
>
> --
> Anders Vind Ebbesen
> Sony Music har ingen humor:
> http://sony.webbesen.dk

Ja, og det gør de også!

Jo.

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 05-12-04 23:23

On Sun, 05 Dec 2004 at 22:13 GMT, jo <jobookingSLETDETTE@hotmail.com> wrote:

> Ja, og det gør de også!

Din holdning deles ikke af vicepolitidirektøren i den pågældende
sag.

--
Anders Vind Ebbesen
Sony Music har ingen humor:

Fra : David Rasmussen

Dato : 06-12-04 01:25

jo wrote:

> Ja, og det gør de også!

Åbenbart ikke.

/David

Fra : David Rasmussen

Dato : 01-12-04 20:12

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Jeg har ingen kommentarer.
>
> http://sony.webbesen.dk

Udover at jeg sympatiserer med dig i din sag "mod" Sony og også i din
sag mod politiet på metrostationen (jeg har desværre masser af gange
oplevet at politibetjente opfører sig under al kritik og meget
uhensigtsmæssigt) (men absolut ikke i dine holdninger omkring
energiproduktion i brevet til Frederiksberg Forsyning) så har jeg
alligevel et spørgsmål:

Du skriver i brevet til politiet:

"
Jeg forholdte mig under hele seancen, fra jeg mødte kontrolløren i toget
til jeg modtog kontrolafgiften, ganske roligt. Jeg hævede ikke
stemmelejet på noget tidspunkt, og finder derfor politiets håndtering af
sagen under al kritik, især da jeg samtidigt var fornuftigt påklædt og
tiltalte betjentene med respekt. Jeg følte betjentene behandlede mig som
en kriminel, til trods for at jeg ikke havde gjort noget ulovligt
(billettering er således en sag mellem kunde og Metro).
"

Jeg studser over "især da jeg samtidigt var fornuftigt påklædt". Skal
ens retssikkerhed og den måde man bliver behandlet af politiet nu
afhænge af ens påklædning?

/David

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 01-12-04 20:55

On Wed, 01 Dec 2004 at 19:12 GMT, David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>
wrote:
> Jeg studser over "især da jeg samtidigt var fornuftigt påklædt". Skal
> ens retssikkerhed og den måde man bliver behandlet af politiet nu
> afhænge af ens påklædning?

Nej, på ingen måde.

Men jeg ville haft mere forståelse for hvorfor betjentene begyndte at råbe
hvis jeg havde "lignet en autonom" som de (i mine fordomme) har et dårligere
forhold til.

Jeg berørte noget lignende ved statsadvokaten:

Ebbesen: "... hvis jeg havde haft hanekam og grønt farvet hår kunne jeg
måske forstå metropersonalet, eller den pågældende
metrokontrollør."

Stürup: "Du mener man skal dømme folk på hvordan de ser ud?"

Ebbesen: "Næh nej, men jeg siger jeg ville have mere forståelse for at de
ville tvivle på de oplysninger der blev givet."

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : David Rasmussen

Dato : 02-12-04 12:46

Anders Vind Ebbesen wrote:

> Men jeg ville haft mere forståelse for hvorfor betjentene begyndte at råbe
> hvis jeg havde "lignet en autonom" som de (i mine fordomme) har et dårligere
> forhold til.

Det ville jeg ikke have haft forståelse for. Det ville være lige så
forkasteligt som det du har oplevet.

/David

Fra : Anders Vind Ebbesen

Dato : 02-12-04 12:54

On Thu, 02 Dec 2004 at 11:45 GMT, David Rasmussen <david.rasmussen@gmx.net>
wrote:

> Det ville jeg ikke have haft forståelse for. Det ville være lige så
> forkasteligt som det du har oplevet.

Jeg er enig i at det ville have været ligeså forkasteligt.

--
Anders Vind Ebbesen

Fra : Holst

Dato : 01-12-04 22:24

David Rasmussen wrote:

> [...]
> en kriminel, til trods for at jeg ikke havde gjort noget ulovligt
> (billettering er således en sag mellem kunde og Metro).

Det er da vel en overtrædelse af §22 i Bekendtgørelse af lov om
jernbanevirksomhed m.v., nr. 310 af 28. april 2003, og det kan vel så
derfor meget vel inddrage politiet ...