Engelske julesange
Fra : Anita

Dato : 29-11-04 19:49

Er der nogle herinde der har kendskab til en god jule-CD med engelske
julesange?

Jeg vil nemlig gerne have fat i en CD med gode engelske klassikere. Men jeg
ved næsten ikke hvor jeg skal starte med at lede. Jeg har søgt lidt på
google på "christmas carols" men ikke fundet noget helt eminent.

Jeg vil helst handle ved en dansk webbutik og helst ikke for dyrt.
Kan du hjælpe mig med en titel eller andet der kan lette min søgning vil jeg
sætte pris på det.

Venligst Anita

Fra : Inge Annamann

Dato : 29-11-04 20:06

hej anita
jeg ved ikke lige hvilken cd du søger
men prøv `christmas music cd``

Fra : Q

Dato : 29-11-04 22:14

> [...]
> ved næsten ikke hvor jeg skal starte med at lede. Jeg har søgt lidt på
> google på "christmas carols" men ikke fundet noget helt eminent.

Jeg ved ikke om det er klassikere ( det kommer vist an på hvem man plejer at
holde jul med , men jeg har ved flere lejligheder sat pris på Benjamin
Brittens A Ceremony of Carols.. Der findes en indspilning med et engelsk
drengekor som er fantastisk IMO....

CDON.com har flere indspilninger liggende, men enhver velassorteret
pladebiks kan levere den..

/peter

Fra : Kurt Kedelig

Dato : 30-11-04 11:20

Ved godt, det ikke rammer dit spørgsmål, men når du nu har hørt alt det
smukke, søde og seriøse hele julen og trænger til at få det lidt på afstand,
så er her i herligt og forrygende humoristisk supplement:

Bah! humbug : the alternative Christmas album (2002)
Greentrax G2CD 7007

Fra : Anita

Dato : 30-11-04 14:15

Kurt Kedelig wrote:
> [...]
> på afstand, så er her i herligt og forrygende humoristisk supplement:
>
> Bah! humbug : the alternative Christmas album (2002)

Hehe, jeg skal blot bruge CD'en til lidt julehygge i engelskundervisningen.

Men tak for tippet after all.

Venligst Anita, der absolut ikke selv er jule-fan.

Fra : Anita

Dato : 30-11-04 14:16

Q wrote:

> [...]
> indspilning med et engelsk drengekor som er fantastisk IMO....
>
> CDON.com har flere indspilninger liggende, men enhver velassorteret

Tak for tippet, jeg prøver at søge efter den.
Venligst Anita

Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 15:55

Jeg købte selv sidste år en rigtig god cd der hedder: "Have Yourself a Merry
Little Christmas" undertitel: "Christmas with the Stars". Disse "stars" er
bl.a. Bing Crosby, Nat King Cole, Ella Fitzgerald og Sinatra.

Cd'en rummer 20 gode numre både de rigtig kendte og de mindre kendte men
alle rigtig gode.
Cd'en er udsendt i 2001 af Hallmark.

Fra : Anita

Dato : 30-11-04 23:01

Tina wrote:
> [...]
> Sinatra.
>
> Cd'en rummer 20 gode numre både de rigtig kendte og de mindre kendte

Mange tak for tippet. Så har jeg lidt forskelligt at gå efter :)
Venligst Anita