Seems So Long Ago, Nancy
Fra : Mikkel Carlsen

Dato : 25-11-04 22:30

Hejsa

For et par måneder siden var der en tema lørdag om Leonard Cohen på DR2.
Som en del af denne var der bl.a. et talkshow fra 1992(?) med Jarl
Friss-Mikkelsen hvor Cohen var på besøg. Som et musikalsk indslag havde
man fået C.V. Jørgensen og Steen Jørgensen (Sort Sol) til at synge en
fantastisk smuk udgave af "Seems So Long Ago, Nancy".

Er der nogen der ved om det nummer er blevet udgivet på et album eller
publiceret på anden vis?

/Mikkel

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 29-11-04 02:51

Det er det IKKE!!!

Desværre!!!

Jeg har været TOTALT vild med den udgave i alle de 10 år jeg har haft det
interview på VHS. (Det originale interview varede i én time og var
skidegodt!!!)

Jeg mødte engang Steen Jørgensen, men glemte selvfølgelig at spørge ham om
han havde det nummer til salg rent privat )
- men det har han sikkert ikke ;-((

Jeg kan kun anbefale at rippe nummeret fra VHS eller DVD....(hvis man er så
heldig at have optaget det på DVD.)

Samtlige "Leonard-Cohen" tribute CD´er er alle fuldstændig ligegyldige på
nær nogle ganske få numre, men CV´s & Steen´s version af "Seems so long ago
Nancy" er UOVERTRUFFEN & GENIAL!!!!!!!!!!!! - Næsten bedre end Cohen´s egen
(hvilket sjældent sker med en cover-version)

Foriøvrigt var Steen Jørgensen´s version af den geniale "Democacy" ved
"Rock´n Royal showet" også virkelig fed!!!

Anders

Fra : Anders C. Nielsen

Dato : 29-11-04 02:54

......jeg kan foriøvrigt maile min egen "VHS rippede version" til dig i mp3
format - hvis du er interesseret....