killingeforespørgsel
Fra : Tina

Dato : 18-05-01 14:22

Efter jeg har mistet min kat har jeg besluttet at prøve igen. Problemet er
så at jeg har besluttet at få en killing. Jeg har prøvet kattens værn, inges
kattehjem, gul og gratis, den blå avis uden held og selvfølgelig postet en i
dk marked.dyr Har i forslag til andre steder man kan lede efter en 12 ugers
str.? så sig det endeligt. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! Det skal
bare være en almindelig hun hunskat.

Tina

Fra : steen broelling

Dato : 18-05-01 15:36

Hej Tina...

> Har i forslag til andre steder man kan lede efter en 12 ugers
> str.? så sig det endeligt. Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!! Det skal
> bare være en almindelig hun hunskat.

Nej det har jeg godtnok ikke, men min M'Gala nedkommer om en af de
nærmeste dage, med en (så vidt jeg ka' se og mærke) MASSE killinger. Hun
er selv det dejligste dyr, der ka' gå på 4 ben. Har et fantastisk blidt
temperament, og er kælen og selskabelig.
Hun er kulsort, men hvem der er faren aner jeg ikke, så jeg er MEGET
spændt på at se de små :)

Lokaliteten er Thy, og du ka' få (tror jeg) alle dem du vil om ca. 12
uger.

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : steen broelling

Dato : 18-05-01 18:01

Hej igen

> Nej det har jeg godtnok ikke, men min M'Gala nedkommer om en af de
> nærmeste dage, med en (så vidt jeg ka' se og mærke) MASSE killinger.

Faktisk så startede det hele for en 1½ times tid siden, og hun ligger nu
og prøver at presse det bedste hun kan.
Hvor længe skal der gå fra de første veer til der begynder at ske noget!??
Og hva' kan gå galt!??

Steen

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-05-01 18:15

Hej Steen

Fra vandet er gået og de rigtige presseveer begynder og til første killing
kommer skal der helst ikke gå mere end 1-½ time - det er utrolig hårdt for
katten at have presseveer, og man kan se dem presse (hele ansigtet "krøller"
sig sammen, evt. piver de lidt).

Og hvad kan gå galt... tja, killingerne kan være for store til, at hun selv
kan føde dem (= kejsersnit), hun kan være for smal (= kejsersnit), hun kan
have for svage veer (= vestimulerende indsprøjtning hos dyrlægen). Der kan
altså være mange grunde til, at katten af en eller anden grund ikke selv kan
føde, og så er det vigtigt, at du kontakter dyrlægen, som kan råde dig - og
evt. se på katten, hvis det skulle være nødvendigt.
Hvis du har mærket (og set) rigtig meget liv derinde, så er der givetvis
ikke så mange killinger (4-5 stk. max.), for hvis der er mange, så har de
ikke så meget plads til at møve rundt...

De fleste katte klarer dog fint fødslen selv, men det kan være nødvendigt at
hjælpe til med at rive navlestrengene over (ikke klippe!!) og fjerne
moderkager mv. Og så er der altså de dér tilfælde, hvor dyrlægen bliver nødt
til at hjælpe... jeg har selv lige haft to gange kejsersnit oveni hinanden,
så jeg kender det udmærket...

Hvis der er noget du vil spørge om undervejs, så er du velkommen til at
kontakte mig - se min "rigtige" mailadresse og tlf.nr. på min hjemmeside.

Mvh. Camilla
Camischa's burmesere
www.burmese.dk

steen broelling <hjejlen@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010518185919.045F.HJEJLEN@email.dk...
Hej igen

Fra : Tina

Dato : 18-05-01 18:19

Det er vel også vigtigt at de vender rigtigt med hoved først?

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-05-01 21:06

Tina <tina@tk.k-net.dk> skrev...
> Det er vel også vigtigt at de vender rigtigt med hoved først?

Egentlig ikke - sædefødsler er helt normale, faktisk er det vist sådan 50/50
om de kommer med hoved eller bagende først.

Mvh. Camilla

Fra : steen broelling

Dato : 18-05-01 20:11

Mojn'

> [...]
> katten at have presseveer, og man kan se dem presse (hele ansigtet "krøller"

Der gjorde der heller ikke. Kl. lidt over 19:00 kom de første par
killinger smuttende til verden, og M'Gala fik travlt med slikkeriet. Hun
ku' dog kun lige nå at blive færdig, inden tredje dukkede op, og da den
var ren, kom nr. 4 frem :)
Og jeg er faktisk ikke helt klar over, om hun også har fået nr. 5 nu;
jeg lar' dem være i fred indtil imorgen, hvor jeg så ka' kigge nærmere.
Bare de er levende, tilfredse og velskabte, og det er de :)

> [...]
> ikke så mange killinger (4-5 stk. max.), for hvis der er mange, så har de
> ikke så meget plads til at møve rundt...

Men heldigvis var mine bekymringer blot pjat. Hun har klaret det i egen
stiv pote - hun er godtnok en gæv mis :)
Ja 4-5 er det så også blevet til, og de ser endda meget store ud synes
jeg, på trods af at hun er førstegangsfødende og kun et år gammel.

> [...]
> til at hjælpe... jeg har selv lige haft to gange kejsersnit oveni hinanden,

Ja jeg gik helt i sort da de første par stykker kom. Hvad skulle jeg
gøre, og hvad skulle jeg ikke, men M'Gala kiggede blot på mig og tænktre
højt "hva' laver du her"! :)

> Hvis der er noget du vil spørge om undervejs, så er du velkommen til at
> kontakte mig - se min "rigtige" mailadresse og tlf.nr. på min hjemmeside.

Tusind tak. På et tidspunkt var jeg i slige tanker, men nu er det
heldigvis ovre, og de ligger og hygger i hjørnet af stuen.

JUUBBIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIIII :)

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : Camilla Scharff

Dato : 18-05-01 21:13

Hej Steen

Det lyder super! Tillykke med killingerne

Vær dog ikke "bange" for at kigge ned til dem, hvis moderen ikke ligefrem
fortæller dig, at du skal holde dig væk, så kan de fleste mormisser godt
lide, at man roser hende og børnene lidt - det er ikke alle katte-mødre der
er lige begejstrede for, at man tager dem op (især ikke hvis man lige får
fat i en "hyler" Til gengæld er det vigtigt for killingernes videre
prægning, at du allerede fra de er ganske små, tager dem op hver dag og
nusser dem lidt - evt. i forbindelse med vejning (så kan man samtidig
checke, at alle tager på som de skal og trives).

Hvis du har mulighed for det, så kan du servere lidt lækkert i form af let
opvarmet kaffefløde (fløde 13) med en rå æggeblomme og gerne lidt
druesukker - det er en rigtig god opkvikker til trætte mødre, og kalken får
rigtig god gang i mælkeproduktionen.

Held og lykke med de små - og skriv endelig hvordan det går, og selvfølgelig
hvis du er i tvivl om noget

Mvh. Camilla

steen broelling <hjejlen@email.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:20010518210337.0463.HJEJLEN@email.dk...
Mojn'

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 18-05-01 21:17

Hermed et STORT tillykke med de nye mislinger *S*

Hilsen og potedask fra
Joan & Neo

Fra : marianne hellemose

Dato : 18-05-01 21:24

ja tillykke med "børnene"
så er verden blevet et kuld smukkere, dejligt

--
Marianne

Hellemose Somali
marianne@hellemose.dk

SOME PEOPLE HAVE LIVES - OTHERS HAVE CATS

Fra : DK. True Trust

Dato : 18-05-01 22:33

Vi vil også være med til at lykønske
Vi blev selv ejer at et skønt kuld for 12 dage siden, og der er ikke noget
så skønt, som lyden af en lykkelig missemor.
Det er bare så skøn og speciel en lyd. Dejligt er det nu hvor de små er
begyndt at vise Deres glæde også med en lille bitte forsagt spinden.
Held og lykke.
Miauuer fra Birgitte

Fra : steen broelling

Dato : 19-05-01 08:35

Tak...

...for alle lykønskningerne :)

Rent faktisk blev det til 6 fine killinger, som alle har det godt, og
har arvet det meste af deres farve efter deres kulsorte mor.

Er det ikke fint med 6 sprællevende killinger første gang!???

Steen

--
steen broelling <hjejlen@email.dk>

Fra : Fie & Christian

Dato : 18-05-01 16:01

Hej Tina

Hvis du har tålmodighed til at vente 1 måned eller 2, så kommer vi snart ind
i den sæson, hvor Inges kattehjem og Kattens Værn får indleveret alt for
mange små pus, som er blevet efterladt af sommerhusejere (bliver stadig harm
over det!) og ligeledes er der noget med at katte parrer sig mest på et
specielt tidspunkt i det fri og derfor bliver der indleveret (alt for) mange
killinger her om sommeren. Så væbn dig med tålmodighed og hold ellers
kontakten med Inges Kattehjem ved lige (evt. ringe hver anden eller tredje
dag) og hør dem ad (der kommer jo katte hver dag til dem).

Held og lykke med det & lad os høre hvordan det går

Hilsen
Fie (og Tilde, som endnu ikke har tabt sig et gram, tror jeg, efter den nye
R/D kost-ÆV!)

Fra : Nina El Falaki

Dato : 18-05-01 16:16

Er du interesseret i at hente en i Sverige kan du sikkert finde en på
www.katter.nu "kattförmedlingen" eller på
http://hem.passagen.se/kattkommando_syd/hemsokesbebbar.htm

Ellers varer det ikke længe før det vrimler ind med killinger til
kattehjemmene.

--
Nina El Falaki
Feca somali- & bengalcats

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 18-05-01 16:47

Hejsa

Jeg kan kun tilslutte mig "hvis du kan vente"-koret..

Jeg har d. 1 juli en enkelt dalematiner-killing klar ( 12 uger ). Den er
hvid med et par små sorte pletter på ryggen. Nu kan jeg ikke huske hvor du
bor ( eller også ved jeg det ikke ? ) men jeg kan bringe på vestsjælland,
hvis du ( eller andre for den sags skyld ) er interesseret i at give missen
et godt hjem.. Killingerne kan ses på mit fotoalbum ( ses nederst i mailen )
dels som små i kataloget "cats" til allersidst, og dels i kataloget som
hedder "mented hearts" også på de to sidste billeder..

Undskyld.. Jeg ved egentlig godt at dette slet ikke hører til her, men i
marked.dyr.. Sorry..

Knus fra Pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Pia : Pia@lihme.com

Look at my cats, quilts and other stuff at:
http://albums.photopoint.com/j/AlbumList?u=404324

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Nina El Falaki <feca@edb.dk> skrev i en

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 19-05-01 20:57

Hvor er de bare nuser!

Hilsen Birgitte

Fra : Claus og Pia Lihme

Dato : 20-05-01 08:04

Hej Birgitte..

Hvis det er mine "dalematiner" killinger du roser - så mange tak !!

Knus fra Pia

--

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *

Birgitte Krogh <birgitte.krogh@get2net.dk> skrev i en

Fra : Birgitte Krogh

Dato : 20-05-01 19:47

Claus og Pia Lihme skrev i meddelelsen <9e7q1p$jlq$1@news.inet.tele.dk>...
>Hej Birgitte..
>
>Hvis det er mine "dalematiner" killinger du roser - så mange tak !!

Det er det !

Hilsen Birgitte

Fra : Mimi

Dato : 18-05-01 16:51

Hej Tina
Har i ikke en lokal ugeavis der hvor du bor. Der var jeg heldig at finde min den
ene kat, efter jeg havde prøvet alle steder. Der er også mange med killinger som
sætter opslag op i supermarkeder, så måske skulle du lede der, eller selv sætte
et opslag op der. Ellers tro jeg altså heller ikke det varer længe før
killingesæsonen for alvor træder til.
Held og lykke.
mvh Mimi

Fra : Trine

Dato : 20-05-01 09:46

Hej Tina

Du kan prøve Dyrenes Beskyttelse.....på deres hjemmeside kan du se de
forskellige internater landet over, hvor der er MASSER af killinger....

http://www.dyrenes-beskyttelse.dk/

Klik ind under : hvem vil have mig??

Pøj pøj med "jagten"

/Trine

Fra : Tina

Dato : 20-05-01 17:43

Tak for de gode råd jeg vil fortsætte min søgen

Tina

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 20-05-01 12:22

Hej Tina

Da jeg var på internatet i Tranbjerg i går, var der masser af killinger

Men hvor i landet bor du?

Joan

Fra : Tina

Dato : 20-05-01 18:56