/ Forside / Interesser / Fritid / Foto / Nyhedsindlæg
Login
Glemt dit kodeord?
Brugernavn

Kodeord


Reklame
Top 10 brugere
Foto
#NavnPoint
dova 15981
Klaudi 7333
refi 7267
o.v.n. 6442
IBM760 5420
severino 3705
emesen 3101
bentjuul 3076
Teil 3020
10  Nordsted1 2955
ST-E2 Speedlite Transmitter
Fra : fam. Ager


Dato : 02-12-04 22:25

hej ng.....

måske et lidt dummie spørgsmål, men har ikke fundet svar på nettet....

jeg har en 580ex og en 420ex.Hvis jeg så investere i en st-e2 speedlite
transmitter, skal det bruges nogen former for sko eller andet........

det jeg mener er, jeg sætter mine flashes eks.. på de medfølgende fødder og
transmitteren på kameraet og så "spiller" det????

er det korrekt??

grunden til jeg er spørger, er at denne løsning,hvis jeg har forstået det
rigtigt, er langt mere mobilt...det er det jeg har brug for,skal kunne
stille et par flashes op hurtigt og i blandt mennesker...og HUNDE.....så
igår aftes at en "gæst" snublede i en flash ledning og hvad det ledte
til...!!!!

her kommer den trådløse ind.......

jeg havde egenligt bestilt et par ledninger og sko,men har heldivis kunnet
afbestille idag...

har jeg forstået det rigtigt eller ???

torben




 
 
Morten Wartou (02-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 02-12-04 22:29

fam. Ager wrote:
> måske et lidt dummie spørgsmål, men har ikke fundet svar på nettet....
> jeg har en 580ex og en 420ex.Hvis jeg så investere i en st-e2
> speedlite transmitter, skal det bruges nogen former for sko eller
> andet........ det jeg mener er, jeg sætter mine flashes eks.. på de
> medfølgende
> fødder og transmitteren på kameraet og så "spiller" det????
> er det korrekt??

Ja, ganske som Nikon D70 kan uden nogen dyr transmitter.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Hans Joergensen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-12-04 11:23

Morten Wartou wrote:
> Ja, ganske som Nikon D70 kan uden nogen dyr transmitter.

dyr og dyr.. den koster kun omkring en tusse hvis man køber den det
rigtige sted..

Det fede ved den er nu også at den agerer fokus-assist lampe,
hvilket faktisk hjælper temmeligt meget i lavt lys, og det er ikke
sådan en åndsvag hvid lampe der alligevel ikke lyser nok (som fx.
den indbyggede i 300D)

Men hvis man kun skal bruge wireless flash ville det nu være rart
hvis det var indbygget i kamerahuset.

// Hans
--
http://www.ph33r.dk/ringdingding.mp3

Morten Wartou (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 03-12-04 11:34

Hans Joergensen wrote:
> Morten Wartou wrote:
>> Ja, ganske som Nikon D70 kan uden nogen dyr transmitter.
> dyr og dyr.. den koster kun omkring en tusse hvis man køber den det
> rigtige sted..
Jo, det er også dyrere end den på D70. ;) Og så fylder den jo - og hvis man
skal have ekstern blitz på skal man rode ekstra lang tid med det. Nej, ikke
ideelt.

> Det fede ved den er nu også at den agerer fokus-assist lampe,
> hvilket faktisk hjælper temmeligt meget i lavt lys, og det er ikke
> sådan en åndsvag hvid lampe der alligevel ikke lyser nok (som fx.
> den indbyggede i 300D)
Den åndssvage hvide lampe fungerer ellers udmærket på D70, synes jeg, og
klart bedre end 20D's latterlige blitzblinkeri. Jeg formoder ST-E2's system
svarer ca. til det der kommer fra fx en 420EX blitz, og det fungerer da
rimeligt. Men jeg savner godt nok den geniale laser på mit gamle Sony
DSC-F717.

> Men hvis man kun skal bruge wireless flash ville det nu være rart
> hvis det var indbygget i kamerahuset.
Absolut. Jeg synes Canon har været lidt for nærige på visse punkter, og har
man, som jeg, haft D70 før, lægger man mærke til hvad man savner -
muligheden for trådløs fjernbetjening er en anden ting. :)



Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



Povl H. Pedersen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Povl H. Pedersen


Dato : 03-12-04 21:28

In article <fiXrd.919$ur3.138@news.get2net.dk>, Morten Wartou wrote:
> Den åndssvage hvide lampe fungerer ellers udmærket på D70, synes jeg, og
> klart bedre end 20D's latterlige blitzblinkeri. Jeg formoder ST-E2's system
> svarer ca. til det der kommer fra fx en 420EX blitz, og det fungerer da
> rimeligt. Men jeg savner godt nok den geniale laser på mit gamle Sony
> DSC-F717.

Du kan bare tape en 20 kr laserlampe på huset.
>
>> Men hvis man kun skal bruge wireless flash ville det nu være rart
>> hvis det var indbygget i kamerahuset.
> Absolut. Jeg synes Canon har været lidt for nærige på visse punkter, og har
> man, som jeg, haft D70 før, lægger man mærke til hvad man savner -
> muligheden for trådløs fjernbetjening er en anden ting. :)

Så opgrader til 300D. Den har det.

--
Povl H. Pedersen - NoSpam@my.terminal.dk (yes - it works)
Fastnet - IP telefoni: 5 kr/md Se http://www.musimi.dk

fam. Ager (03-12-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 03-12-04 13:37


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse

dyr og dyr.. den koster kun omkring en tusse hvis man køber den det
rigtige sted..

hej hans......

hvor kan man få den til lidt over en tusse????

torben



Hans Joergensen (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Hans Joergensen


Dato : 03-12-04 13:56

fam. Ager wrote:
> hvor kan man få den til lidt over en tusse????

USA, samt ebay (afsendt fra Hong Kong).. men naturligvis kommer der
noget forsendelse på

I tyskland koster den omkring 190 euro.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

fam. Ager (03-12-2004)
Kommentar
Fra : fam. Ager


Dato : 03-12-04 14:22


"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse
>
> USA, samt ebay (afsendt fra Hong Kong).. men naturligvis kommer der
> noget forsendelse på
>
> I tyskland koster den omkring 190 euro.

jeps jeg tror det bliver ac-foto,igen!

tak for jeres indput...

torben



Jan F. (03-12-2004)
Kommentar
Fra : Jan F.


Dato : 03-12-04 23:49

"Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
news:DNLrd.1111$k07.560@news.get2net.dk...
> fam. Ager wrote:
>> måske et lidt dummie spørgsmål, men har ikke fundet svar på nettet....
>> jeg har en 580ex og en 420ex.Hvis jeg så investere i en st-e2
>> speedlite transmitter, skal det bruges nogen former for sko eller
>> andet........ det jeg mener er, jeg sætter mine flashes eks.. på de
>> medfølgende
>> fødder og transmitteren på kameraet og så "spiller" det????
>> er det korrekt??
>
> Ja, ganske som Nikon D70 kan uden nogen dyr transmitter.
>

...og Nikon D100 kan ikke .....

--

Jan F.



Morten Wartou (04-12-2004)
Kommentar
Fra : Morten Wartou


Dato : 04-12-04 00:33

Jan F. wrote:
> "Morten Wartou" <detteskalfjernesnews@wartou.dk> skrev i en meddelelse
> news:DNLrd.1111$k07.560@news.get2net.dk...
>> fam. Ager wrote:
>>> måske et lidt dummie spørgsmål, men har ikke fundet svar på
>>> nettet.... jeg har en 580ex og en 420ex.Hvis jeg så investere i en
>>> st-e2 speedlite transmitter, skal det bruges nogen former for sko
>>> eller andet........ det jeg mener er, jeg sætter mine flashes eks..
>>> på de medfølgende
>>> fødder og transmitteren på kameraet og så "spiller" det????
>>> er det korrekt??
>>
>> Ja, ganske som Nikon D70 kan uden nogen dyr transmitter.
> ..og Nikon D100 kan ikke .....

Nu er Nikon D100 jo også D70 underlegen på stort set alle områder - og en
noget ældre model.


Med venlig hilsen,

Morten Wartou

--
"Og jeg skal faktisk helst ha' en 8-10 erfarne debattører som modkompatanter
i en on-line dabat, førend jeg føler, at jeg får et nogenlunde kvalificeret
modspil, og det får jeg kun sjældent, løsningen er så, at jeg samtidigt
deltager i en 3-4 debatter." - Niels Riis Ebbesen



[HCS] 4000 (02-12-2004)
Kommentar
Fra : [HCS] 4000


Dato : 02-12-04 22:38

Du spørger 'skal det bruges nogen former for sko eller andet........', her
er svaret 'et par sutsko vil være fint'. Nå, spøg til side. Nej det vil
fungere fint med transmitter på kamera, og blitz stående i deres holdere.
Jeg mener dog 420ex fungerer på en lidt anden måde end 550 og 580. Noget med
slave funktion, men prøv at undersøge det.
--
hilsen Hans

homepage: www.fotofritid.dk
*Coppermine Photo Gallery*

* www.pbase.com/hcstune *
--------------------------------------------------------------------------------

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
news:coo18b$nl1$1@news.cybercity.dk...
> hej ng.....
>
> måske et lidt dummie spørgsmål, men har ikke fundet svar på nettet....
>
> jeg har en 580ex og en 420ex.Hvis jeg så investere i en st-e2 speedlite
> transmitter, skal det bruges nogen former for sko eller andet........
>
> det jeg mener er, jeg sætter mine flashes eks.. på de medfølgende fødder
> og transmitteren på kameraet og så "spiller" det????
>
> er det korrekt??
>
> grunden til jeg er spørger, er at denne løsning,hvis jeg har forstået det
> rigtigt, er langt mere mobilt...det er det jeg har brug for,skal kunne
> stille et par flashes op hurtigt og i blandt mennesker...og HUNDE.....så
> igår aftes at en "gæst" snublede i en flash ledning og hvad det ledte
> til...!!!!
>
> her kommer den trådløse ind.......
>
> jeg havde egenligt bestilt et par ledninger og sko,men har heldivis kunnet
> afbestille idag...
>
> har jeg forstået det rigtigt eller ???
>
> torben
>
>
>



Søg
Reklame
Statistik
Spørgsmål : 177552
Tips : 31968
Nyheder : 719565
Indlæg : 6408849
Brugere : 218887

Månedens bedste
Årets bedste
Sidste års bedste