Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Garanti ved køb i Tyskland...?
Fra : Martin B

Dato : 30-11-04 23:53

Hey,

Jeg har brændt mig lidt varm på et Canon 20d med 17-85 optikken. Evt et
Nikon D70 med DX optik hvis pengene ikke rækker... ;-(

Har set at jeg flere steder i Tyskland kan spare en del sum penge ved at
købe der. Har Canon og Nikon "verdensgaranti" - altså at man kan sende det
til hhv Nikon og Canon i Danmark såfremt der skulle komme en reklamation?
Hvordan er man stillet ved køb i Tyskland?

Nogen der ligger inde med web-adresser til de billigste steder i Tyskland?

Mvh

Martin

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-04 23:57

> [...]
> til hhv Nikon og Canon i Danmark såfremt der skulle komme en reklamation?
> Hvordan er man stillet ved køb i Tyskland?

Der er Europa garanti og du kan få repareret Canon i DK. Jeg havde tidligere
en Canon 10D, som jeg fik repareret to gange under garantien hos PW Service
i Herlev uden problemer. Min 20D har indtil videre fungeret perfekt.

Mvh,
Hans

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 01-12-04 23:19

On Tue, 30 Nov 2004 23:56:49 +0100, "Hans Kruse"
<hans.kruse@mail.tele.dk> wrote:

> [...]
>en Canon 10D, som jeg fik repareret to gange under garantien hos PW Service
>i Herlev uden problemer. Min 20D har indtil videre fungeret perfekt.

Ved du tilfældigvis, hvordan Canons regler er, hvis man køber kameraet
i USA?

Lars

Fra : Hans Kruse

Dato : 01-12-04 23:38

> Ved du tilfældigvis, hvordan Canons regler er, hvis man køber kameraet
> i USA?

Ingen garanti, kun hvis du sender kameraet tilbage til USA.
Mvh,
Hans

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 02-12-04 21:00

In article <41ae47ba$0$181$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk>, Hans Kruse wrote:

> Ingen garanti, kun hvis du sender kameraet tilbage til USA.

Og de sender kun retur til USA adresse. Ikke til DK.

Fra : Pipeline

Dato : 01-12-04 00:09

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.dk> skrev i en meddelelse
> Hey,
> Hvordan er man stillet ved køb i Tyskland?

Nogen steder får man "kun" 1 års garanti, jeg ved ikke om det gælder alle
steder. Det er vistnok ved at blive lavet om så man får 2 års
reklamationsret som i Danmark.
MVH
Pipeline

Fra : RLJ

Dato : 01-12-04 01:31

> [...]
> til hhv Nikon og Canon i Danmark såfremt der skulle komme en reklamation?
> Hvordan er man stillet ved køb i Tyskland?

Det er jo egentlig ikke fair, at man gerne vil have hjælp hos danske
forhandlere
hvis noget går galt, men man vil ikke støtte dem ved køb. Jeg forstår godt,
at
man gerne vil handle hvor varen er billigst, men så må man vel også
acceptere
de negative ting der kan være ved det. Har selv købt mit Nikon D100 hos en
dansk forhandler, men jeg skal da samtidig tilstå, at en del tilbehør er
købt
i Tyskland. Dels fordi jeg bor nede ved grænsen, men da også fordi mine
midler ikke er ubegrænset og jeg vil, lige som du, gerne have så meget som
muligt for pengene. Jeg accepterer så til gengæld også at sende
eventuelt defekte dele til reklamation i Tyskland. De er i øvrigt også ved
at komme
op på dupperne med garantien. Tidligere var der kun et halvt år. I dag er
der
stort set 24 måneder lige som i Danmark. Der kan være enkelte undtagelser.
Hvis man vælger en ordentlig forhandler er der stort set ingen problemer
her.
Jeg kan anbefale at se hos: www.formeile.de
Her har jeg selv handlet 2 gange og har intet at klage over. Læs evt. deres
AGB,
hvilket står for Algemeine Geschäfts Bedinungen.
En anden forhandler jeg har hørt meget om er: www.fotobrenner.de
En del af mine fotobekendte har handlet der med stor tilfredshed. Jeg
bestilte
deres store fotokatalog via hjemmesiden. Det kom fluks med posten i løbet
af få dage - til Danmark. Det virker bestemt tiltalende - iøvrigt flot
katalog.
Held og lykke med projektet.

Ralph

Fra : Møller

Dato : 01-12-04 09:25

"RLJ" <list-jensen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Det er jo egentlig ikke fair, at man gerne vil have hjælp hos danske
> forhandlere
> hvis noget går galt, men man vil ikke støtte dem ved køb.
>
> Ralph

Evt. reparationer vedrører jo ikke den danske forhandler.
Det er jo ikke sådan at du køber et kamera i Tyskland, og
ved evt. reklamation afleverer det ved en dansk forhandler.
Det sendes direkte til en reparatør.
Mht. Canon er det PW service i Herlev mener jeg.

Møller

Fra : fam. Ager

Dato : 01-12-04 09:34

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ved evt. reklamation afleverer det ved en dansk forhandler.
> Det sendes direkte til en reparatør.
> Mht. Canon er det PW service i Herlev mener jeg.

pw service ligger i Rødovre....også skal man lige huske at få sit garanti
bevis underskrivet fra forhandler.....Så er der slet ikke nogen
problemer.....Har selv haft et af sted tidligere og det gik som smurt, 10
arbejde gik der....

mvh torben