Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Filmscanner
Fra : Ukendt

Dato : 30-11-04 19:38

Jeg overvejer at købe en Nikon Super Coolscan 5000.

Har nogen positive/negative erfaringer med denne scanner?

Kan den købes billiger end i DK - i givet fald hvor ??

Mvh/Leif

Fra : Bo Bjerre

Dato : 30-11-04 20:17

"Leif Jensen" <ljgalten_at_post9_dot_tele_dot_dk> wrote in message
> Jeg overvejer at købe en Nikon Super Coolscan 5000.
>
> Har nogen positive/negative erfaringer med denne scanner?

Jeg har yderst positive erfaringer med forgængeren LS-4000 ED, og kunne ikke
forestille mig at 5000'eren kunne skuffe.

Bo //

Fra : Jens Olsen

Dato : 01-12-04 09:46

On Tue, 30 Nov 2004 20:16:42 +0100, "Bo Bjerre"
<post@sidebanenFJERNES.dk> wrote:

> [...]
>
>Jeg har yderst positive erfaringer med forgængeren LS-4000 ED, og kunne ikke
>forestille mig at 5000'eren kunne skuffe.

Er der nogen der ved om jeg vil få en forbedring ved at skifte min
ældre LS-2000 ud med en ny f.eks. LS-5000 - altså sådan rent praktisk.
Jeg ved gort at de nye har højere opløsning, men vil det give bedre
billeder, eller sætter filmenes kornstruktur mon i sig selv en
begrænsning?

Jens