Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fodringstid
Fra : Hans Kruse

Dato : 29-11-04 22:23

En lille situation http://www.pbase.com/hkruse/image/36934054/original --
synes hun var sød som hun passer på duerne....

--
Kind Regards,
Hans Kruse

Fra : KNL DtP

Dato : 29-11-04 22:31

> En lille situation http://www.pbase.com/hkruse/image/36934054/original --
> synes hun var sød som hun passer på duerne....

Godt fanget med duerne i fuld bevægelse - knivskarpe detaljer på såvel fugle
som konens ansigt.

Jeg kan godt lide, at konen og duerne bliver badet i sollyset - men jeg synes
faktisk, at baggrunden skal ligge mere i mørke end den gør nu. Jeg tror det
vil se godt ud, hvis du lige gav kvinden med tasken, husene, skiltet mv. en
tur med Burn-værktøjet. På den måde vil der komme mere fokus på forgrunden.

.... men flot taget!

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-04 10:20

> [...]
en
> tur med Burn-værktøjet. På den måde vil der komme mere fokus på

Mange tak og jeg har ikke justeret billedet i Photoshop, kun i C1. Jeg vil
vende tilbage og se om jeg kan forbedre det.
Mvh,
Hans

Fra : Erik W.

Dato : 29-11-04 22:50

> En lille situation http://www.pbase.com/hkruse/image/36934054/original --
> synes hun var sød som hun passer på duerne....

Supergodt billede Hans. Jeg synes balancen med forgrund og baggrund er
perfekt.Man kan se hvad der foregår i baggrunden men man ænser det ikke hvis
man fokuserer på den skarpe og stærke forgrund. Der er et eller andet galt
med komposition og beskæring, men jeg kan ikke finde ud af hvad det er. Jeg
eksperimenterede lidt med en kvadratisk beskæring og det blev lidt bedre men
stadig ikke lige i øjet. Jeg synes også det klæder billedet at blive dæmpet
10% i højlysende.

Superbillede.

Mvh Erik

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-04 10:19

> [...]
men
> stadig ikke lige i øjet. Jeg synes også det klæder billedet at blive

Mange tak, jeg sad med samme fornemmelse omkring beskæring -- jeg vil vende
tilbage til det senere.
Mvh,
Hans

Fra : Alex W

Dato : 30-11-04 09:49

> En lille situation http://www.pbase.com/hkruse/image/36934054/original --
> synes hun var sød som hun passer på duerne....

Hej Hans

Det er fanget lige i øjet .. et supermotiv !!!

Udtrykket i konen er også super... man bliver uvilkårligt lukket ind i
hendes lille univers ....

Hvis jeg skulle sige noget, så er kontrasten liige høj nok, en anelse
mindre, men kun en anelse !

/Alex

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-04 10:17

> Det er fanget lige i øjet .. et supermotiv !!!
>
> Udtrykket i konen er også super... man bliver uvilkårligt lukket ind i
> hendes lille univers ....

Mange tak, jeg tog også et andet af den gamle dame
http://www.pbase.com/hkruse/image/36951492/original, men kan ikke få det til
at være helt så godt.
Jeg har lagt nogle flere i samme folder, bla. denne spillemand
http://www.pbase.com/hkruse/image/36951493/original

Mvh,
Hans

Fra : Alex W

Dato : 30-11-04 15:02

http://www.pbase.com/hkruse/image/36951492/original, men kan ikke få det
til
> at være helt så godt.

Hej Hans

Det er ikke så ringe ... det er meget en smags sag .. men jeg vil være
tilbøjelig til at give dig ret ... Det første er det bedste.

> Jeg har lagt nogle flere i samme folder, bla. denne spillemand
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36951493/original

Spillemanden ville være bedre hvis han kiggede på sit instrument .. eller
var helt væk i tonerne.
Nu er det som om han kigger og siger til sig selv ... Hvad sker der ???

Det har som de andre billeder en forrygende toneskala. Ingen tvivl om at du
behersker dit kamera/objektiv.

More !!!

/Alex W

Fra : Hans Kruse

Dato : 30-11-04 22:13

> Spillemanden ville være bedre hvis han kiggede på sit instrument .. eller
> var helt væk i tonerne.
> Nu er det som om han kigger og siger til sig selv ... Hvad sker der ???

Mange tak, jeg havde faktisk et andet, som er her
http://www.pbase.com/hkruse/image/36973204/original, som mere afspejler det
du efterlyser. Jeg har så også lavet en temmelig tæt beskæring. En mindre
beskæring, som mere afspejler at han sidder og spiller er her
http://www.pbase.com/hkruse/image/36973625/original.
Mvh,
Hans

Fra : Jan Bøgh

Dato : 30-11-04 11:54

Hans Kruse wrote:
> En lille situation
> http://www.pbase.com/hkruse/image/36934054/original -- synes hun var
> sød som hun passer på duerne....

Absolut et motiv, der er værd at arbejde med.
Der er dog et eller andet, der skurrer....
Derfor en kritik, der går på min subjektive oplevelse mere end på objektive
kriterier.

Hvor fuglebillederne virkelig vinder ved brilliant skarphed, er det måske
netop her i virkeligheden ikke en fordel.
På en eller anden måde ser billedet lidt kollage-agtigt ud- det er lige som
duer og kone ikke hører til i samme situation. På en eller anden måde er
billedet for mig lidt hårdt.
Og så er der nok lige vel mange duer - men det er der ikke så meget at gøre
ved.
Jeg tror billedet ville have vundet ved at være holdt blødere og mindre
brilliant i farverne - det passer til den gamle kone, der ser frem til sin
syssel med at fodre duerne.

mvh
Jan

Fra : ab©

Dato : 30-11-04 13:31

/
> På en eller anden måde ser billedet lidt kollage-agtigt ud- det er lige
> som
> duer og kone ikke hører til i samme situation. ...

Jeg vil give Jan fuldstændig ret - mener dog at du kunne have reddet en del
ved at beskære en del hele og halve duer fra. I din "fodersituation nr. 2"
ville resultatet endda kunne blive rimelig godt, hvis noget af det
"uvæsentlige" ikke var kommet med.

ab