Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dansk fotoblad? Hvilket? Hvor?
Fra : Lars Hjortø

Dato : 29-11-04 19:49

Hej med jer...

Kan det virkelig passe at der ikke findes noget dansk-sproget fotoblad?
Altså lige ud over Digital Foto.. Jeg tænker på et hvor der testet kameraer
og udstyr, omtales nyheder og skrives om generel teknik ang. fotografering
fortrinsvist med spejlrefleks, både analoge og digitale..

--
Hilsen Lars Hjortø

Husk at fjerne nospam fra min adresse hvis du vil skrive til mig.

Fra : Ukendt

Dato : 29-11-04 20:11

Selvom du finder et, så er de fleste danske blade for små til at have råd
til ordentlige tester, så de køber som regel nogen udenlandske artikler
eller skriver direkte af efter producenternes salgsmateriale.
Støv dit tyske eller engelske af, så har du pludselig et væld af mulige
kvalitetsblade, faktisk så mange at du kan vælge dem der beskæftiger sig med
lige det du synes om.

Poul B-H

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 20:19

Lars Hjortø wrote:

> Altså lige ud over Digital Foto..

Er det ikke lidt af en overdrivelse, at kalde "Digital Foto" for et
fotoblad...?

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Lars Hjortø

Dato : 29-11-04 20:29

> Er det ikke lidt af en overdrivelse, at kalde "Digital Foto" for et
> fotoblad...?

Nå ja ok... Jeg var i det flinke hjørne...

Fra : jubija@yahoo.dk

Dato : 29-11-04 21:53

On Mon, 29 Nov 2004 19:49:11 +0100, "Lars Hjortø"

Alt om foto & video

Fra : Pico

Dato : 29-11-04 23:17

jubija@yahoo.dk wrote:

> Alt om foto & video

Hov, det var et fotoblad han efterlyste, ikke et anonceblad
Pico

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-11-04 00:51

> [...]

>og udstyr, omtales nyheder og skrives om generel teknik ang. fotografering
>fortrinsvist med spejlrefleks, både analoge og digitale..

Jeg mener ikke, at der findes danske fotoblade længere.

Det norske 'Fotografi' kan anbefales. Det er lige til at læse. Det
svenske 'Foto' er også godt.

Peter

Fra : Martin K. R.

Dato : 30-11-04 01:41

> [...]
> kameraer og udstyr, omtales nyheder og skrives om generel teknik ang.
> fotografering fortrinsvist med spejlrefleks, både analoge og digitale..

Jeg købte for ca. 5 år siden et dansk fotoblad (som jeg selvfølgelig ikke nu
kan huske hvad hed, men det var før der gik "vi skal lige ha' en masse
annoncer og noget computerstof i bladet også" i det). Bladet lukkede svjh
kort tid efter.

Mit første indtryk var, at det godt nok ikke var et særlig tykt blad, at man
kørte med rigelig linieafstand i teksten og at layoutet i det store og hele
var lidt 'gnidret'. Men OK, budgettet var jo mindre end hos de udenlandske
blade, så det kunne jeg da leve med.

Hvad jeg derimod ikke kunne leve med var svaret på et læserbrev bagest i
bladet. En læser spurgte forsigtigt hvorfor meget fotoudstyr egentlig var så
meget billigere udenfor landet. Det gad man fra redaktionens side ikke
engang begynde at argumentere for/imod. Man afviste simpelthen lodret at det
var tilfældet, selvom enhver idiot kunne checke det på nettet på et øjeblik.
Tal om afhængighed af annoncører...

Da røg bladet direkte i skraldespanden...

Martin

Fra : Morten Hessellund

Dato : 30-11-04 05:24

> [...]

>og udstyr, omtales nyheder og skrives om generel teknik ang. fotografering
>fortrinsvist med spejlrefleks, både analoge og digitale..

Hvis du ikke har noget imod at læse engelsk, kan jeg anbefale Popular
Photography and Imaging fra USA. Det er dog ikke super-teknisk (som
navnet også antyder), så hvis du er ude efter det, skal du vælge et
andet. Der er sikkert flere her i gruppen, der kan komme med forslag.

Pop. Photography rummer ikke desto mindre de ting, du efterspørger, og
koster 20 dollars for et års abonnement (12 numre), og det er jo til
at leve med. www.popphoto.com

-Morten

Fra : Langgaard

Dato : 30-11-04 11:14

"Lars Hjortø" <lars.hjortoe@nospampost2.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kameraer og udstyr, omtales nyheder og skrives om generel teknik ang.
> fotografering fortrinsvist med spejlrefleks, både analoge og digitale..

Hej

De fleste biblioteker har et udvalg, læs dem inden du investerer, så du får
et indblik i de forskellige fotoblade, kvaliteten svinger meget og de er
ikke helt billige.

Jeg kan anbefale:

http://www.fotomagazin.de/

og

http://www.colorfoto.de/

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Lars Hjortø

Dato : 30-11-04 18:19

Hejsa..

Ja, det lyder til at jeg skal prøve mig lidt frem med det engelske, tysk går
ALDRIG godt... Jeg må lige en tur på biblioteket og sondere lidt... Men
ellers må jeg se om jeg kan finde nogle test på nettet. En af de ting jeg
gerne ville kunne læse mig til er hvilke objektiver (Nikkor, Sigma og
Tamron) der ville være fornuftige at investere i til et Nikon D70 når
pengene ikke er noget man har i overflod af.
Tak for svarene.

Fra : Leif Elsborg

Dato : 30-11-04 20:49

> [...]
> Tamron) der ville være fornuftige at investere i til et Nikon D70 når
> pengene ikke er noget man har i overflod af.

Hej Lars

Du kan også prøve http://www.photographymonthly.com/ efter min mening et
rigtig godt fotoblad med et mix af test, tips og billeder

Leif Elsborg
www.elsborg1.dk
Leif@NOSPAMelsborg1.dk (husk fjern NOSPAM)