Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Batchkonvertering af indscannede billeder
Fra : Klaus Jorgensen

Dato : 29-11-04 18:55

Jeg har lige fået indscannet billeder i forskellige størrelser fra et
gammel fotoalbum.

Findes der et program der kan konvertere alle billederne fra TIF til
JPG og samtidig skalere dem ned til f.eks. 25% ?

/klaus

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-11-04 19:00

On Mon, 29 Nov 2004 18:55:08 +0100, "Klaus Jorgensen" <kj@no.spam>
wrote:

> [...]
>
>Findes der et program der kan konvertere alle billederne fra TIF til
>JPG og samtidig skalere dem ned til f.eks. 25% ?

Sikkert mange, ThumbsPlus fra www.cerious.com er eet af dem.

MVH Tommy

Fra : Per O.

Dato : 29-11-04 23:37

Klaus Jorgensen wrote:
> [...]
>
> Findes der et program der kan konvertere alle billederne fra TIF til
> JPG og samtidig skalere dem ned til f.eks. 25% ?

ACDSee kan begge dele, men i to selvstændige gennemløb.

Per O.
www.skaldepande.dk

Fra : Hans Joergensen

Dato : 30-11-04 20:01

Per O. wrote:
> ACDSee kan begge dele, men i to selvstændige gennemløb.

ACDSee skalerer ikke ret godt, ihvertfald ikke i den version jeg
bruger.

// Hans
--
Photogallery @ http://gallery.nathue.dk

Fra : Per O.

Dato : 30-11-04 21:50

Hans Joergensen wrote:

> ACDSee skalerer ikke ret godt, ihvertfald ikke i den version jeg
> bruger.
>
> // Hans

Jeg bruger version 6.0, og den gør det godt !

Per O.

Fra : Peter Rongsted

Dato : 30-11-04 00:40

> [...]

>Findes der et program der kan konvertere alle billederne fra TIF til
>JPG og samtidig skalere dem ned til f.eks. 25% ?

Ja. IrfanView kan gøre det ønskede og samtidig rename de nye filer, hvis
du ønsker det. Input behøver ikke alle være af samme type.

Peter