Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Tekniske begreber (måske OT)
Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-11-04 13:09

Hej,

jeg faldt lige over nogle ord fra Websters online dictionary med danske
oversættelser:

"elektrisk lynlysterning" (findes vist kun på museer)
"elektrisk skiftbart læselager" (forløberen for CF kortet)

Og slutsætningen:
Support this dictionary by buying through one of the vendors below. All
proceeds will go to the creation of better and broader content

Fuld fart og godt humør
Bo //

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 13:28

Bo Bjerre wrote:
> Hej,
>
> jeg faldt lige over nogle ord fra Websters online dictionary med danske
> oversættelser:
>
> "elektrisk lynlysterning" (findes vist kun på museer)

På dette link:
http://mitglied.lycos.de/tigin/cameras/blitz19.jpg
kan du se hvad en "elektrisk lynlysterning" er, men kort fortalt, så
er det 4 stk. engangs blitzpærer som er bygget sammen i samme enhed.

De fotografisk interesserede kan ta' et kik på hele hjemmesiden, der
hedder "Vom Pulverblitz zum Elektronenblitz", jeg kan ikke få et
direkte link til at virke, men på flg. URL er der et link midt på siden.

http://home.t-online.de/home/tigin/camindexd.html?http://home.t-online.de/home/tigin/Blitzlicht0.htm

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 29-11-04 14:05

"Niels Riis Ebbesen" <info@niels-ebbesen.net> wrote in message

> [...]
> kan du se hvad en "elektrisk lynlysterning" er, men kort fortalt, så
> er det 4 stk. engangs blitzpærer som er bygget sammen i samme enhed.

Det var ren morskab over hvad en blitzterning kunne hedde. Jeg husker dem
tydeligt. De var en revolution da de kom frem. Jeg havde een "rampe" til dem
i mange år, sammen med min far's Kodak Retina 1C, som jeg stadig har, men
ikke bruger.

Bo //

Fra : Steen Christensen

Dato : 29-11-04 15:13

Den Mon, 29 Nov 2004 14:05:22 +0100. skrev Bo Bjerre:

> sammen med min far's Kodak Retina 1C, som jeg stadig har, men
> ikke bruger.

Pudsigt. Jeg har også min fars Kodak Retina 1A liggende. Jeg tog mine
første billeder nogensinde med det i s/h for mere end 30 år siden.

--
med venlig hilsen
Steen Christensen

Fra : NIL

Dato : 29-11-04 22:36

"Steen Christensen" <reg2cat@danium.net> skrev i en meddelelse

> Pudsigt. Jeg har også min fars Kodak Retina 1A liggende. Jeg tog mine
> første billeder nogensinde med det i s/h for mere end 30 år siden.

> [...]

Og jeg gjorde mine første fotograferingserfaringer med et Retinette 1B...
Jeg har faktisk to af dem nu. Fremragende Rodenstock-objektiver!

Kodak er skam roden til meget....godt!

Hilsen
NIL