Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Kritik ? :)
Fra : Anders B

Dato : 29-11-04 00:19

Hej,
Har knipset et par nye skud. Denne gang med farver, hvis der var nogen
derude der kunne huske de sidste ;)

Jeg håbede lidt på om der var nogen derude der gad tage sig et minut og
kigge på dem. Måske sige hvad de kan lide, og hvad jeg måske kunne gøre
for at forbedre min teknik :)

http://hjem.get2net.dk/cash/umffern/

På forhånd tak.

--
Anders W. B.
anderswb (snabelA) mailme (prik) dk

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-11-04 01:40

Anders B wrote:
> [...]
>
> Jeg håbede lidt på om der var nogen derude der gad tage sig et minut og
> kigge på dem. Måske sige hvad de kan lide, og hvad jeg måske kunne gøre

Jaaa, en åben skov i høj sol er svær at få noget spændende ud af med
mindre man laver fiksfakserier. Teknisk er der ikke så meget at komme
efter, og du komponerer da også. Den sidste kan du måske redde med
contrast-mask eller digital-blending (se evt. begge på luminous landscape)

--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 10:36

Anders B wrote:

> Jeg håbede lidt på om der var nogen derude der gad tage sig et minut og
> kigge på dem. Måske sige hvad de kan lide, og hvad jeg måske kunne gøre
> for at forbedre min teknik :)

Tja... teknisk set er det jo nogle ok knipserier, de er allesammen
skarpe, og hvis man ikke er nøjeregnende, så er de også nogenlunde
velbelyste, men dit motivvalg er godt nok noget af det mest gabende
kedelige og uinteressante, som jeg længe har set...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-11-04 11:05

On Mon, 29 Nov 2004 10:36:21 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

> [...]
>velbelyste, men dit motivvalg er godt nok noget af det mest gabende
>kedelige og uinteressante, som jeg længe har set...

Hmm mht motivvalg, hvad synes du selv om disse af dine egne:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skovbrug_%26_savvaerk/skovbrug_%26_savvaerk/_savvaerk-10.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skovbrug_%26_savvaerk/skovbrug_%26_savvaerk/_skoven-05.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skovbrug_%26_savvaerk/skovbrug_%26_savvaerk/_skoven-12.html

Jeg ved godt du aldrig beder om kritik selvom du opfordrer lystigt til
at folk skal kigge på dine salgs billeder. Men jeg blev godt nok lidt
rystet over at se disse billeder som du i fuld alvor forsøger at
sælge:

http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skovbrug_%26_savvaerk/skovbrug_%26_savvaerk/_savvaerk-25.html
http://www.photo-gallery.dk/oversigt/skovbrug_%26_savvaerk/skovbrug_%26_savvaerk/_savvaerk-33.html

Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
billeder. Var din blitz gået i stykker den dag?

MVH Tommy

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-11-04 11:34

> [...]
>
> Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
> billeder. Var din blitz gået i stykker den dag?

Du har lige været medvirkende til at give Niels endnu flere hits på hans
side. Det er jo det han er ude efter så han kan blære sig med at hans domæne
for så og så mange hits per dag. Han er ikke ude efter at få god kritik
eller være flink. Han provokerer så at folk går ind og kigger med tanken
"hvad kan han egentlig selv" og på den måde får han hits.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-11-04 13:08

On Mon, 29 Nov 2004 11:33:38 +0100, "Simon Nielsen"
<news@REMOVEsiho.dk> wrote:

> [...]
>eller være flink. Han provokerer så at folk går ind og kigger med tanken
>"hvad kan han egentlig selv" og på den måde får han hits.

Og hvad tror du dit eget indlæg medfører? Flere hits eller hvad?

MVH Tommy

Fra : Simon Nielsen

Dato : 29-11-04 15:46

"Tommy Jensen" <toj@worldonline.dk> wrote in message

> Og hvad tror du dit eget indlæg medfører? Flere hits eller hvad?

Næ det tror jeg ikke. Det er såmænd bare lige en påmindelse om at det er det
han er mest interesseret i.

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-11-04 16:52

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Mvh
> Simon
> "lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
++++++++++++++++++++

Du har så evig ret.

--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 12:56

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>
> Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
> billeder. Var din blitz gået i stykker den dag?

Hmmm... jeg kan og vil ikke anfægte, at det muligvis forholder sig
sådan, at du ikke bryder dig om mig og mine billeder.

Men da jeg ikke selv postet en henvisning til disse billeder, så kan
jeg godt tillade mig, at gå lidt hårdt til dit udspil, og bede dig
om at uddybe din kommentar.

Du har ikke begrundet, hvorfor du mener, at disse billeder skulle
være lavet som blitz-knipserier, der blot havde registreret
lokaliteten og personerne.

Og du har slet ikke forklaret os, hvor du mener, at jeg ikke ikke
skulle gengive motivet naturel i det eksisterende lys, og dermed
fange stemningen, og kontrasten mellem det skarpe udendørslys og
mørket inde i saværket...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-11-04 13:07

On Mon, 29 Nov 2004 12:55:33 +0100, Niels Riis Ebbesen
<info@niels-ebbesen.net> wrote:

>Men da jeg ikke selv postet en henvisning til disse billeder, så kan
>jeg godt tillade mig, at gå lidt hårdt til dit udspil, og bede dig
>om at uddybe din kommentar.

Og jeg vil svare på præcis samme måde som du så ofte selv gør når du
bliver bedt om at uddybe din mening. Jeg behøver ikke uddybe min
mening yderligere end at de eksempler jeg drog frem er underbelyste.

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-04 13:00

Tommy Jensen wrote:

> Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
> billeder. Var din blitz gået i stykker den dag?

Nåda - der var nok en, der ikke kunne tåle kritikken!

Siden hvornår har det været et krav at man skal kvalificere sig for at give
kritik - oven i købet i en situation hvor du udtrykkeligt beder om det.

Jeg har IKKE selv udstillet billeder her i gruppen, men føler mig da
alligevel i min gode ret til at hævde at dine billeder er ganske ligegyldige
men teknisk hæderlige. Men det er måske forkert?

vh
jan

Fra : Tommy Jensen

Dato : 29-11-04 13:31

On Mon, 29 Nov 2004 13:00:06 +0100, "Jan Bøgh" <spamhater@nowhere>
wrote:

>Nåda - der var nok en, der ikke kunne tåle kritikken!
>
>Siden hvornår har det været et krav at man skal kvalificere sig for at give
>kritik - oven i købet i en situation hvor du udtrykkeligt beder om det.

Øhhh det er IKKE mine billeder Niels har kritiseret.

Og jeg tager da imod eventuel kritik når jeg poster mine billeder her.

MVH Tommy

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-04 13:54

Tommy Jensen wrote:

> Øhhh det er IKKE mine billeder Niels har kritiseret.

Ok - beklager. Men den ændrer ikke substantielt synspunktet, jeg giver
udtryk for.

vh
Jan

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-11-04 16:35

> On Mon, 29 Nov 2004 10:36:21 +0100, Niels Riis Ebbesen

[8<8<8<]
> Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
> billeder.

Uafhængigt af om man kan lide Niels Riis Ebbesens billeder eller
kommentarer, syntes jeg det er noget hurtigt at kalde de 2 billeder
underbelyste.

Jeg syntes at lyset og eksponeringen giver et par stemningsfulde billeder,
som ville være langt mere kedelige hvis man havde brugt en stor blitz oven
på kameraet.

Om det er værd at sætte til salg er ligegyldigt - køberen bestemmer om det
er penge værd.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 16:45

Mogens Hansen wrote:

> Om det er værd at sætte til salg er ligegyldigt - køberen bestemmer om det
> er penge værd.

Ja så enkelt er det, og de pågældne billeder er nemmere at sælge,
end hvis jeg havde suppleret med blitz, for så ville personerne på
billederne være identificerbare, og aviser, blade og reklamebureaer
viger tilbage for at anvende stock-foto, hvor de risikerer, at
afbillede personer kommer og kræver modelhonorar...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-11-04 17:02

Mogens Hansen wrote:

> [...]
> som ville være langt mere kedelige hvis man havde brugt en stor blitz oven

Mon ikke den dygtige fotograf havde benyttet så nænsom blits, at man
ikke bemærkede den og så skyggerne kun lige blev blødt lidt op.

Fra : Mogens Hansen

Dato : 29-11-04 17:30

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> wrote in message

[8<8<8<]
> Mon ikke den dygtige fotograf havde benyttet så nænsom blits, at man ikke
> bemærkede den og så skyggerne kun lige blev blødt lidt op.

Det er da muligt.
Ret beset ved vi ikke om der er blevet blevet brugt så nænsom blits at man
ikke _bemærker_ det.

Jeg oponerede blot mod udsagnet om at det er underbelyst.
For mig ligner det en bevidst, og rimelig, handling at billedet skulle
eksponeres som det er sket.

Og nej, jeg syntes heller ikke at det er nogle fantastisk gode billeder -
men det er ligegyldigt i denne sammenhæng.

Venlig hilsen

Mogens Hansen

Fra : Ole Larsen

Dato : 29-11-04 17:23

Tommy Jensen wrote:

> [...]
>
> Selv en amatør som mig ville ikke forsøge at sælge så underbelyste
> billeder. Var din blitz gået i stykker den dag?

De er ikke underbelyste. Det kan du se i højlysene. Men en dygtig
fotograf havde måske givet lidt tegning i skygger med en forsigtig blits.
---

Fra : Carsten Riis

Dato : 29-11-04 12:19

Anders B wrote:

> [...]
>
> Jeg håbede lidt på om der var nogen derude der gad tage sig et minut og
> kigge på dem. Måske sige hvad de kan lide, og hvad jeg måske kunne gøre

DSC01583.jpg

havde du drejet dig lidt til højre, så du kunne få skyggerne til at
falde direkte væk fra dig, så ville jeg sige, at det er godt foto.
Du risikerer naturligvis, at din egen skygge kommer med. Men det er jo
bare en udfordring

mvh

Carsten Riis

Fra : RLJ

Dato : 30-11-04 00:57

"Anders B" <check@the.msg> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Jeg håbede lidt på om der var nogen derude der gad tage sig et minut og
> kigge på dem. Måske sige hvad de kan lide, og hvad jeg måske kunne gøre

Hej Anders

Synes bedst om 1588 og 1590
1603 og 1605 synes jeg mangler noget i bunden og på 1603 er der noget
forstyrrende i nederste højre hjørne.
Farvene er pæne og billerne pænt skarpe.
Jeg ville nok gøre hele baggrunden i ruden på hjemmesiden sort og ikke
kun lave en sort ramme omkring. Det ligner noget man bruger til begravelse.
Derudover synes jeg ikke der er noget special ved skovbilleder. De kan være
meget flotte, men der mangler "et eller andet" som skiller sig ud og gør det
til andet end blot "et ligegyldigt knipseri" for nu at bruge en anden
"kritikers" udtryk.

Ralph