Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Bigma
Fra : Alex W

Dato : 28-11-04 13:41

Jeg har lige erhvervet en Sigma 50-500 mm

Her er et billede af havd det kan.
Skaleret til 800 pix
400 ISO
1/800 f:9,???

http://www.skriverstuen.dk/skovspurv-800.jpg

Og inspiration fra en konkurrence .. Hoost ....

http://www.skriverstuen.dk/kaffe-800.jpg

Skaleret til 800 pix
400 ISO
Bigma 50-60 mm 1/200 f:16

Det er også nappet med Tamron 85 mm
http://www.skriverstuen.dk/tamron-800.jpg

100 ISO
1/200 f:11

/Alex W

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-04 14:44

Alex W wrote:

> http://www.skriverstuen.dk/kaffe-800.jpg

> [...]

Ja, der er jo ingen tvivl om at Tamron'en vinder den dyst - men det er jo
selvfølgeligt heller ikke helt sammenlignelige stykker glas.

vh
Jan

Fra : PH

Dato : 28-11-04 14:44

> Jeg har lige erhvervet en Sigma 50-500 mm

> [...]

Flot billede
Hvordan er autofokus på Bigmaen ?
Hvilket kamera er det taget med ?

> Og inspiration fra en konkurrence .. Hoost ....
>
> http://www.skriverstuen.dk/kaffe-800.jpg
>
> Skaleret til 800 pix
> 400 ISO
> Bigma 50-60 mm 1/200 f:16

Hehe ..... Det er noget af det ypperste jeg har set......Genialt motiv

--
Mvh Peter ....jobsøgende webdesigner
http://www.cgi-shop.dk/bilag/html/index.html

Fra : Alex W

Dato : 28-11-04 23:31

> Flot billede
> Hvordan er autofokus på Bigmaen ?
> Hvilket kamera er det taget med ?

Hej Peter

Kameraet er Canon 10D
Jeg trippede et par dage om den varme grød.
Om det skulle være Tamron 200-500 eller Bigma 50-500
Jeg valgte Bigma pga. HSM Tamrons autofocus motor er af alm. type, larmer og
er ikke speciel hurtig, hvis det er samme type som 90mm macro.
Autofocus på Bigma er rimelig hurtig og nem at have med at gøre. Alt i alt
et godt køb til prisen syntes jeg.
Jeg har på fornemmelsen at Tamron har lavet et fint objektiv, men har ikke
hørt nok om det til jeg turde købe det.

Det er i øvrigt en gråspurv og ikke en skovspurv.

/Alex W

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 28-11-04 16:39

"Alex W" <alex@(fjern)skriverstuen.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har lige erhvervet en Sigma 50-500 mm

> [...]

Jeg er altså stadig imponeret over, hvor fint den tegner i den lange ende
til de penge.
Den er absolut et best buy til prisen.

> Og inspiration fra en konkurrence .. Hoost ....

> [...]
Her er tamron'en så lige det bedre, IMHO

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Alex W

Dato : 28-11-04 23:39

> Her er tamron'en så lige det bedre, IMHO

Hej Jesper

Billederne er ikke helt sammenlignelige, da Bigma er 400 ISO og Tamron er
100 ISO

Men hvis en Tamron 90mm Macro objektiv ikke tegnede bedreend end en Bigma,
så var der noget galt. Men den Bigma gør det overraskende godt i den korte
ende, bedre end jeg havde turde håbet på.

/Alex W