Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Fototaske til D100 m/ MB-D100
Fra : RLJ

Dato : 28-11-04 13:37

Hej NG

Jeg ved der er spurgt til fototasker før, men det har ikke lige
været af den type jeg søger. Jeg har svært ved at finde en
ordentlig fototaske til mit Nikon D100 m/ MB-D100 multigreb.

Se billede her:
http://www.europe-nikon.com/show_large_image.aspx?countryId=11&languageId=11&prodId=109&imgLink=%2fuploads%2fnjp%2fproducts%2fAPFinder_Japan%2fPPDD%2fLarge_350x260px%2fSLRAccessories%2fD100%2fD100_%2b_MB-D100_Side.jpg

Dette gør apparatet en del højere end normalt hvorfor det ikke kan
være i en normal fototaske.

Nogen der har en idé om hvad man skal gå efter ?

Jeg vil gerne have plads til kamera, et lille zoomobjektiv samt flash
plus et par ekstra småting. Og så skal den være nemt at gå med
over skulderen.

Mvh

Ralph

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 28-11-04 15:03

In article <41a9c66f$0$86501$edfadb0f@dread15.news.tele.dk>, RLJ wrote:
> [...]
>
> Jeg vil gerne have plads til kamera, et lille zoomobjektiv samt flash
> plus et par ekstra småting. Og så skal den være nemt at gå med

Jeg købte en Tamrac Expedition 7 rygsæk. Den er meget dyb. Og meget
velpolstret.

Fra : Lars Troels

Dato : 28-11-04 15:11

> Dette gør apparatet en del højere end normalt hvorfor det ikke kan
> være i en normal fototaske.

Hej

I en Lowepro Nova 5 er der plads til mit Nikon D1H og D70. Derforuden en 24,
50, 18-70, 70-200/2,8, flash, teleconverter, ekstrabatteri til to
spejlreflekshuset etc etc.

Lars T.

Fra : Jacob

Dato : 28-11-04 16:02

Lars Troels wrote:

> [...]
>
> I en Lowepro Nova 5 er der plads til mit Nikon D1H og D70. Derforuden
> en 24, 50, 18-70, 70-200/2,8, flash, teleconverter, ekstrabatteri til

Lars T. Passer den også til et Canon powershot S1IS
Mvh Jacob

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-11-04 21:06

Jacob wrote:
> Lars T. Passer den også til et Canon powershot S1IS

Der kan vist være ca. 5-6 S1 IS'er i en Nova 5-taske :)

// Hans
--
Jeg - og andre - bliver gladest hvis man følger retningslinierne
http://www.usenet.dk/netikette/ .. på forhånd tak :)

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 30-11-04 04:31

On Sun, 28 Nov 2004 16:01:56 +0100, Jacob wrote:

> Lars T. Passer den også til et Canon powershot S1IS

Jacob, køb dig en LowePro D-Res 25 AW taske - den er perfekt til
Canon S1. Se mere her:

http://www.lowepro.com/Products/Camera_Pouches/allWeather/D-Res_25_AW.aspx

--
Stig - remove 'nospam.' to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/

Fra : Hans Joergensen

Dato : 29-11-04 21:06

Lars Troels wrote:
> I en Lowepro Nova 5 er der plads til mit Nikon D1H og D70. Derforuden en 24,
> 50, 18-70, 70-200/2,8, flash, teleconverter, ekstrabatteri til to
> spejlreflekshuset etc etc.

Men til gengæld er du lam i skulderen efter du har gået omkring med
den i 2 timer ?

Det er jeg ihvertfald når jeg har gået rundt med min Nova 3 +
koncertfotogrej i 4-5 timer, og det er ikke engang specielt
tungt.

// Hans
--
http://rd350.nathue.dk - still smoking

Fra : KNL DtP

Dato : 28-11-04 18:39

"RLJ" <list-jensen@privat.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg har svært ved at finde en
> ordentlig fototaske til mit Nikon D100 m/ MB-D100 multigreb.

Nu skriver du godt nok, at det skal være til skulderen - men jeg vil
anbefale at du prøver en rygsæk. Det tager lidt længere tid at komme ned i
den end en skuldertaske, men på rejser og ture er det klart en fordel at
kunne bære det ofte halvtunge udstyr på ryggen.

Jeg har lige anskaffet mig en Lowepro Mini Trekker AW, og den er meget
anbefaleseværdig! Den er betydelige mindre (både fysisk og vægtmæssigt) end
min Nature Trekker AW, men den kan indeholder overraskende meget udstyr:
Canon EOS 10D + BiG-ED batterigreb og 17-40L mm påmonteret. Sigma 100-300
f/4 med stativfod, Canon EX550 flash, 15 mm fiskeøje, 28-105 mm zoom, 50 mm
standart, X-Drive II, off-camera-flash-kabel, lommelygte, lysmåler,
lommekniv, ekstra CF-kort, fire filter (inkl. 77 mm pol og en kæmpe ND-grad
glasplade) + lidt småting.

Hvis jeg skulle slæbe alt det i min gamle skuldertaske, ville jeg hurtigt
blive helt skæv i kroppen - det er langt mere komfortabelt at have grejet på
ryggen. Tasken har indbygget regnslag i bunden, og er velpolstret og meget
robust udført.

Jeg tror ikke, at du vil få problemer med at have dit D100 med batterigreb i
tasken - men det er selvfølgelig værd at tjekke. Den koster pt. DKK 825
inkl. porto hos www.scandinavianphoto.se JapanPhoto skulle have cirka 1200
kr.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk

Fra : RLJ

Dato : 29-11-04 02:26

Ja det lyder meget godt. Jeg er bare lidt i tvivl om jeg kan have kameraet
med påmonteret batterigreb deri. I specifikationerner står der nemlig
dybde 12,5 cm og mit Nikon måler 16 cm m/ batterigreb. Skal jeg have
én der er dybere bliver den til gengæld også meget større i resten.

> Canon EOS 10D + BiG-ED batterigreb og 17-40L mm påmonteret. Sigma 100-300

Har du dit Big-ED påmonteret i tasken ??
-
> [...]
> tasken - men det er selvfølgelig værd at tjekke. Den koster pt. DKK 825

Priserne ser meget rimelige ud i Sverige. Nu bor jeg helt nede ved den tyske
grænse så jeg kiggede selvfølgelig også her, men det ser ud til at Sverige
er
endnu billigere. Det havde jeg ikke troet.

Mvh

Ralph

Fra : KNL DtP

Dato : 29-11-04 16:49

> I specifikationerner står der nemlig
> dybde 12,5 cm og mit Nikon måler 16 cm m/ batterigreb. Skal jeg have
> én der er dybere bliver den til gengæld også meget større i resten.

Ja, så skal du op i en Nature Trekker AW eller det er er større...

> Har du dit Big-ED påmonteret i tasken ??

Jeps. Kameraet står normalt oprejst i tasken (set når taken ligger med
forsiden opad). Har lige tjekket, og mit 10D med batterigreb monteret måler
nøjagtig 15,2 cm fra brunden til det højeste sted (flashskoen). Det rager
dermed lidt op over lyslåskanten (de 12,5 cm), men når man så smækker "låget"
til tasken i, så er der ingen problmer med at at have det - heller ikke så jeg
føler det står og buler ud.

Hvis du er det mindste i tvivl, så skal du næsten prøve og se om din
fotohandler har sådan en hjmme - og så er det bare frem med D100'eren og se om
den kan være der. Ellers kan du prøve og se i forumet på www.dpreview.com det
må have været oppe og vende hvilke tasker der passer til Nikons kameraer. Der
er ofte billeder af folks taske-indretning : )

> Priserne ser meget rimelige ud i Sverige. Nu bor jeg helt nede ved den tyske
> grænse så jeg kiggede selvfølgelig også her, men det ser ud til at Sverige
> er endnu billigere. Det havde jeg ikke troet.

Lige med fototasker er Sverige meget billig.

MVH

Kristian
www.knl-dtp.dk