Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Vampyrer i Valby?
Fra : Carsten Rasmussen

Dato : 27-11-04 02:45

Findes der Vampyrer i Valby?

Det gjorde der d. 21 Nov. hvor der var "inviteret" nogle til Valby.

Kig og ha et grin eller gys

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=111650

Hilsen Carsten

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-04 10:21

Carsten Rasmussen wrote:

> Kig og ha et grin eller gys

Hmmm... det er dælme trist at konstatere, at der kun er nogle
uinteressante knipserier, og et enkelt middelmådigt billede, for der
har formentlig været masser af gode mulighedder for, at lave nogle
spændende billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 27-11-04 12:17

> [...]
> uinteressante knipserier, og et enkelt middelmådigt billede, for der har
> formentlig været masser af gode mulighedder for, at lave nogle spændende

Brok, brok, brok....Brokrøv...
Hvis du ikke har noget fornuftig at sige, så klap da kaje.
Dette er jo IKKE fotokritik, hvis du føler trang til at
kommentere billedernes kvalitet, så fis hen på fotokritik og gør det.
Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Mvh
Møller

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 27-11-04 12:48

In article <co9nng$2bhv$1@news.cybercity.dk>, Møller wrote:

> [...]
> kommentere billedernes kvalitet, så fis hen på fotokritik og gør det.
> Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Men han er livstidsbortvist fra fotokritik.

Jeg er dog enig i, at billederne ikke siger mig noget,
tekninsk er det dog hæderligt.

Fra : Møller

Dato : 27-11-04 15:41

meddelelse >

Men han er livstidsbortvist fra fotokritik.

Ja det glemte jeg lige i farten...
Det var vist noget med at han brugte samme "kritik" til
næsten alle billeder. "uinteressante knipserier" blev pastet
ind i 99% af de billeder han kommenterede. Den sidste ene %
var hans egne "mesterværker"...tsk..

Møller

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-04 21:13

Klaphatten Møller wrote:

> [...]
> næsten alle billeder. "uinteressante knipserier" blev pastet
> ind i 99% af de billeder han kommenterede. Den sidste ene %

Hmmm... du overser vist det faktum, at jeg aldrig har haft et eneste
af mine billede liggende på fotokritik.dk - men når sandhedden ikke
er "farvestrålende" nok, så kan der jo ty's til myter og løgne, dem
er der jo altid rigeligt af...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 28-11-04 09:41

Idioten Niels Riis Ebbesen skrev :

> [...]
> mine billede liggende på fotokritik.dk - men når sandhedden ikke er
> "farvestrålende" nok, så kan der jo ty's til myter og løgne, dem er der jo

Er der mon en grund til at du aldrig har haft billeder på FK..???
Måske det faktum, at du inderst inde godt ved at dine
"talentløse knipserier" ville møde hård kritik, fordi det
virkelig er talentløse knipserier..!!!

Møller

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 09:57

Møller wrote:

> Er der mon en grund til at du aldrig har haft billeder på FK..???

Tja Møller, du kan jo gisne alt det du orker, din fantesiverden er
sikkert et trygt og hyggeligt sted, hvor du ikke bliver generet af
livets barske realiteter...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-04 21:06

Povl H. Pedersen wrote:

> Men han er livstidsbortvist fra fotokritik.

Jeps på fotokritik.dk ønsker man kun brugere, som skriver posetive
og lalleglade kommentarer under hinandens billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 27-11-04 15:47

Møller wrote:

> [...]
> kommentere billedernes kvalitet, så fis hen på fotokritik og gør det.
> Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Der er vist noget du har misforstået her. Uanset hvad man mener om Hr.
Ebbesens ytringer, har han lige så god grund til at kommentere de
fremlagte billeder som enhver anden har. At han så kunne benytte en
bedre tone, er en anden sag. Kan du ikke acceptere at man kritiserer
hvad man henvises til, var det måske dig, der med fordel kunne "fise hen
på fotokritik". Men gør du det, skal du nok lige moderere dit sprogbrug
først.
--
Med venlig hilsen, Ole Larsen.
Lidt nye fotografiske billeder på:

Fra : Møller

Dato : 28-11-04 09:49

"Ole Larsen" <olenospam@nospam.dk> skrev i en meddelelse>

> [...]
> hvad man henvises til, var det måske dig, der med fordel kunne "fise hen
> på fotokritik". Men gør du det, skal du nok lige moderere dit sprogbrug

Jeg kan godt acceptere kritik.... Men hvor er NRE's kritik..??
Det er da for nemt hver gang bare at skrive "talentløse knipserier"
Det kalder jeg ikke kritik... Han kommer jo aldrig med konstruktiv kritik,
kun disse ligegyldige kommentarer..!!

Og hvis du ikke kan acceptere at jeg kommer med min mening...
tjaa, så er det den med lugten i bageriet.

Møller

Fra : Ole Larsen

Dato : 28-11-04 10:27

Møller wrote:

> Og hvis du ikke kan acceptere at jeg kommer med min mening...

Der er vel ikke megen mening i "klap kaje" eller i "fis hen i...."
Og så er du altså ikke sat til at afgøre hvornår hvem må kritisere et
billede der henvises til. Beklageligt at du ikke vil indse det.

> tjaa, så er det den med lugten i bageriet.

A propos lugt.........så slut her fra

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 10:50

Møller wrote:

> Det er da for nemt hver gang bare at skrive "talentløse knipserier"
> Det kalder jeg ikke kritik...

Tja bette Møller, du er dælme fattesvag, du kan eller vil bare ikke
forstå, at når et foto kvalitets- og motivmæssigt er nede under en
vis grænse, så ryger de ned i den kategori, som jeg kalder knipserier.

Og jeg føler mig ikke forpligtiget til, at spilde yderligere tid på
kommentarer til et knipseri...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 08:13

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Og jeg føler mig ikke forpligtiget til, at spilde yderligere tid på
> kommentarer til et knipseri...

Men du føler dig altså forpligtet til at skrive at det er
talentløs knipseri....
Det vil du godt spilde tiden på..!!

Møller

Fra : Jan Bøgh

Dato : 28-11-04 16:40

Møller wrote:

> Det er da for nemt hver gang bare at skrive "talentløse knipserier"

Hvis man ikke må kalde en spade for en spade, hvad dælen skal man så?

> Det kalder jeg ikke kritik... Han kommer jo aldrig med konstruktiv
> kritik, kun disse ligegyldige kommentarer..!!

Nu er kritik ikke nødvendigvis konstruktiv. Måske skulle mange i emnelinien
skifte fra at bede om 'kritik' til at bede om 'ros og råd', hvorefter alle
andre end rygklapperne kunne holde sig væk.

> Og hvis du ikke kan acceptere at jeg kommer med min mening...
> tjaa, så er det den med lugten i bageriet.

uhhhhm ...... lige nu lugter jeg æbleskiver og blåbærsyltetøj ......... det
er godt nok ikke et bageri, men hold da op, hvor det lugter godt!

vh
Jan

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 08:19

"Jan Bøgh" <spamhater@nowhere> skrev i en meddelelse news:41a9f21b$0$93838

> [...]
> skifte fra at bede om 'kritik' til at bede om 'ros og råd', hvorefter alle
> andre end rygklapperne kunne holde sig væk.

Det er jo ikke alle her i denne NG der er "professionelle" fotografer..
Det kunne da være rart med lidt gode råd fra de som mener de er
bedre/dygtigere, i stedet for bare at få at vide at det er noget "makværk"
man har lavet..
Og der er vel ikke tvivl om at det er cremen af cremen inden for foto
og teknik, der sidder herinde og bedømmer vi almindelig dødelige..

Møller

Fra : Jan Bøgh

Dato : 29-11-04 10:03

Møller wrote:
> [...]

> fotografer.. Det kunne da være rart med lidt gode råd fra de som
> mener de er bedre/dygtigere, i stedet for bare at få at vide at det

Nej, men det er ikke det samme som kritik. Jeg synes det er fint, at folk
kan bede om hjælp til at forbedre de fotos, man nu engang tager. Men det er
altså ikke det samme som kritik. Kritik er en anmeldelse, hvor anmelderen
udtaler sin vurdering af det, der er til kritik - herunder både positive og
negative sider. Og hvis jeg ser et 'knipseri' der er ganske ureflekteret og
bærer præg af at man blot har hevet kameraet op ad tasken og så fyret af -
ja, så synes jeg at man er i sin gode ret til at anmelde det for det det
måtte være - også om det så blot er en gang talentløst knipseri. I øvrigt et
både beskrivende og rammende udtryk.
Men meget af den ufred, der hersker her i gruppen har muligvis sin baggrund
i forskellig opfattelse af, hvad ordet kritik egentligt betyder. Og god
kritik er altså ikke nødvendigvis konstruktiv.

> Og der er vel ikke tvivl om at det er cremen af cremen inden for foto
> og teknik, der sidder herinde og bedømmer vi almindelig dødelige..

Hmmm - ikke just mit indtryk. Der er dælme langt mellem snapsene - men
gruppen er jo heller ikke oprettet for at skulle fungere som 'mesterklasse'.
Længe leve amatørismen, hvor glæden ved at lave billeder gerne må overstige
kvaliteten af resultatet.

vh
Jan

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 10:46

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 11:18

"Jan Bøgh" <> skrev i en meddelelse

> [...]
> i forskellig opfattelse af, hvad ordet kritik egentligt betyder. Og god
> kritik er altså ikke nødvendigvis konstruktiv.

Jeg er for så vidt enig med dig.. Men der står jo ikke noget i dette indlæg
om, at forfatteren har linket til sine billeder med henblik på kritik.
Det får han jo så rigelig af der hvor linket fører hen.
Det jeg vil sige er, at bare fordi man gerne vil vise nogle billeder,
er jo ikke ensbetydende med at man gerne vil have kritik, det kan jo
være at man bare gerne vil dele billederne med andre.
Der står jo også citat :"Kig og ha et grin eller gys"

Denne NG hedder "dk.fritid.foto" så det er vel at forvente, at det er
alle med et kamera der er velkomne til at linke til deres billeder..
Og ja, så vil nogle sikkert sige, at når de udstiller deres billeder, skal
de dermed også tage imod kritiken... Ja selvfølgelig skal de det.

Men det der pisser mig af er, at NRE kommer med en så
nedladende kommentar, kun med henblik på at få andre til at klikke
sig ind på hans eget middelmådige "foto-galleri" for at se om han kan
gøre det bedre... Og så kan jeg da godt forstå at folk bliver
forvirrede, for en stor del af indholdet der, ryger direkte i den katagori
som netop hedder "knipseri" !!

> [...]
> 'mesterklasse'.
> Længe leve amatørismen, hvor glæden ved at lave billeder gerne må

Men med de kommentarer folk får med på vejen, er der jo ikke mange som
er voldsomt interesserede i at udstille deres billeder...

Hvis man i en NG der hedder "dk.fritid.foto" ikke kan linke til sine amatør
billeder, uden at blive haglet ned af "kloge" professionelle fotografer, med
eget galleri og jeg skal komme efter dig, så ved jeg snart ikke...
Måske der skulle oprettes en NG med navnet :
"dk.jegvedalt.foto"

Møller

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 11:42

Klaphatten møller wrote:

> Det jeg vil sige er, at bare fordi man gerne vil vise nogle billeder,
> er jo ikke ensbetydende med at man gerne vil have kritik, det kan jo
> være at man bare gerne vil dele billederne med andre.

Hmmm... dette er en debatgruppe, så når man i denne gruppe poster et
link til billeder, så ligger det implicit i indlægget, at vekommende
ønsker at få kommenteret billederne.

> [...]
> gøre det bedre... Og så kan jeg da godt forstå at folk bliver
> forvirrede, for en stor del af indholdet der, ryger direkte i den katagori

Du er da en klaphat at høre på, du kan da ikke tillade dig at påstå,
at jeg kun skriver fotokritik for at folk skal besøge mit web-site,
og din argumentation, hvor du forudsætter, at man selv skal være
bedre for at kunne kritisere, er da for langt ude, alle har da en
kritisk mening om fodbold, også uden at de selv kan spille bolden.

> Men med de kommentarer folk får med på vejen, er der jo ikke mange som
> er voldsomt interesserede i at udstille deres billeder...

Konklutionen må være, at hvis folk ikke kan tåle, at de får reel og
negativ kritik af deres fotos, så er de nogle pive-skidder, og så er
det nok meget godt, hvis de beholder knipserierne hjemme i skuffen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 13:26

Den store snotskovl Niels Riis Ebbesen wrote :

> og din argumentation, hvor du forudsætter, at man selv skal være bedre for
> at kunne kritisere, er da for langt ude, alle har da en kritisk mening om
> fodbold, også uden at de selv kan spille bolden.

Hvis du kalder dine billige kommentarer for kritik, ja så har du jo
bevist at man godt kan give kritik, selv om man selv er en dårlig fotograf.

> Konklutionen må være, at hvis folk ikke kan tåle, at de får reel og
> negativ kritik af deres fotos, så er de nogle pive-skidder, og så er det
> nok meget godt, hvis de beholder knipserierne hjemme i skuffen...

Igen en hjernedød udtalelse. Jeg har endnu aldrig set reel kritik komme
fra dig. det er altid den samme strofe om hvor dårlig andre folks billeder
er.
Negativ kritik skader ingen, det er vi alle klar over, men du kan jo ta' dig
tid til at kigge på billederne, inden du kommer med dine gentagelser.
Det er sgu' for nemt bare at skrive "talentløse knipserier" til 99% af de
billeder der bliver linket til.
Har det mon noget at gøre med opmærksomheden..??
Eller mangel på samme..

Møller

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 15:35

Klaphatten møller wrote:

> Hvis du kalder dine billige kommentarer for kritik, ja så har du jo
> bevist at man godt kan give kritik, selv om man selv er en dårlig fotograf.

Tja... alle kan vel skrive hvad synes om et foto, jeg kan ikke se,
at det skal kræve nogen form for autorisation.

> Det er sgu' for nemt bare at skrive "talentløse knipserier" til 99% af de
> billeder der bliver linket til.

Problemet er nok, at de fotos, som der postes henvisninger til er
knipserier.

Jeg gennemså hen over et års tid alle de billeder, der dagligt blev
uploadet på fotokritik.dk, og det var typisk mellem 120 og 150 fotos
pr. døgn, og det var langt under halvdelen af dem, som hævede sig op
over knipseri-niveauet, og ud af dem var der højst en 3 til 5 rigtig
gode billeder, og noget tilsvarende er nok også tilfældet her i
gruppen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 17:44

> [...]

> knipseri-niveauet, og ud af dem var der højst en 3 til 5 rigtig gode
> billeder, og noget tilsvarende er nok også tilfældet her i gruppen...

So fucking what...
Hvis folk har det godt med de billeder de har taget, og gerne
vil vise dem frem, så skal de sgu' ha' lov til det, også uden at
blive rakket ned på det groveste, af en amatør som dig selv.

Det er vel ikke en betingelse at det skal være mere eller mindre
prof. billeder der henvises til..!!
Gruppen hedder "dk.fritid.foto"
Ja, FRITID... Kom det bag på dig..??
Ellers må hen de steder hvor der er proffer... Nåå nej, de kan heller
ikke holde ud at høre på dig din stakkel..

Møller

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 29-11-04 11:22

Møller wrote:

> [...]
> Det kunne da være rart med lidt gode råd fra de som mener de er
> bedre/dygtigere, i stedet for bare at få at vide at det er noget "makværk"

Hmmm... når folk beder om at få kritik og kommentarer til et eller
flere fotos, så er det da ulogisk, at det skulle være en anmodning
om en belæring i fotografi.

Hvis jeg viser billeder frem, så er folk meget velkommen til at
rakke dem ned til sokkeholderne, det at folk er kritiske viser jo
mig, at de har set og taget stilling til mine billeder.

Hvorimod jeg vil opfatte det som temmelig flabet, hvis folk begynder
at belære mig i fotografi, og jeg ved, at de fleste erfarne
fotografer har den samme holdning.

Og der er jo ikke noget som forhindrer, at folk kan oprette tråde,
hvor de beder om råd og hjælp til div. fototekniske problemer, så
jeg kan ikke se, hvorfor du vil ha' rodet tingene sammen.

> Og der er vel ikke tvivl om at det er cremen af cremen inden for foto
> og teknik, der sidder herinde og bedømmer vi almindelig dødelige..

Der er vist ingen tvivl om, at det ikke er i denne gruppe, at man
skal lede efter cremen indenfor dansk fotografi, men det kan da ikke
begrunde og retfærdiggørre, at vi skal forherlige og tiljuble den
laveste fællesnævner...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jørgen Nielsen

Dato : 29-11-04 16:48

[KLIP]
> Hvorimod jeg vil opfatte det som temmelig flabet, hvis folk begynder at
> belære mig i fotografi, og jeg ved, at de fleste erfarne fotografer har
> den samme holdning.

+++++++++++++++++++++++++++
Skrev du ikke lige før det her "hvor du forudsætter, at man selv skal være
bedre for at kunne kritisere, er da for langt ude, alle har da en
kritisk mening om fodbold, også uden at de selv kan spille bolden."

Moral er godt, dobbel moral er dobbelt så godt, eller hvad?
Tsk tsk.
--
Mvh. Jørgen Nielsen.
jorgenbs@nomorespamnielsen.tdcadsl.dk

Fra : Ukendt

Dato : 27-11-04 20:48

"Møller" <lpm@FJERNDETTEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> kommentere billedernes kvalitet, så fis hen på fotokritik og gør det.
> Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Der er vist ingen der brokker sig, ud over dig.
Fakta er at billederne er aldeles uinteressante, det eneste der er måske
lidt spændende er
http://www.fotokritik.dk/pics/111650-3.
De øvrige er der hverken bid eller gys i, de er ej heller til at grine af.

--
mvh kajo

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-04 20:56

Klaphatten Møller wrote:

> Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Hvad med om du smuttede over på fotokritik.dk, det er netop et
reservat for talentløse knipsere, hvor en uskreven lov forbyder reel
og negativ kritik, så det må vist være stedet, som passer til dine
ønsker...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 29-11-04 21:00

> [...]
> kommentere billedernes kvalitet, så fis hen på fotokritik og gør det.
> Og lad os andre grine/gyse over de gode billeder.

Hej

Jeg har i ca et halvt år forsøgt at komme mig over den efter hans målestok
umådelig positiv kritik, som Nils giver dette billede som jeg har fundet på
www.fotokritik.dk :

http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=58314

Først nu forstår jeg det, Nils bor også i den lille by ølstykke

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Jan

Dato : 27-11-04 13:39

> [...]
> uinteressante knipserier, og et enkelt middelmådigt billede, for der har
> formentlig været masser af gode mulighedder for, at lave nogle spændende

Efter ovenstående kritik var det med store forventninger jeg klikkede på
Ebbesens photo-gallery.
En så markant kritik fra en grafiker og fotograf lover jo godt. Efter den
første forvirring havde lagt sig - og
jeg for en sikkerheds skyld havde verificeret, at jeg faktisk havde klikket
på det rigtige link, må jeg
konstatere, at man øjensynligt godt kan være brovtende uden at have sin
kritik i noget.

Selv om jeg ikke er nogen god fotograf - jeg kvalificerer mig næppe til at
blive optaget selv blandt de middelmådige-
så kan jeg dog umiddelbart se, at Ebbesens kritik ovenfor umiddelbart også
finder anvendelse på hans eget galleri. Når ikke engang billederne under den
dramatiske overskrift "Brandudrykning" kan byde på nogen association til
dynamik og liv, ja så burde photo-gallery.dk måske omdøbes til
knipseriet.dk. Gabende kedsommeligt, og det kan være vanskeligt at se, om
det er ambulancen eller bussen der er i centrum af billedet.

I modsætning til andre, hvis kritik også kan være svidende barsk, så har de
dog til dels haft noget at have kritikken i.
Ebbesens bedste billeder synes jeg egentlig er dem, hvor han selv er
portrætteret. ros til fotografen for de billeder. Måske, Ebbesen, du kunne
samle disse billeder under rubrikken dumsmart? Jeg tror du vil få meget god
kritik på det.

Lad mig slutte af med at undskylde min kritik, hvis jeg er gået over
stregen. I det mindste var kritikken dog konstruktiv, i det jeg har givet
forslag til forbedringer af Knipse-galleriet.dk. Jeg beklager i øvrigt også
at min kritik
måske giver mudder i Carstens Rasmussens indlæg. Jeg synes i øvrigt at
Carstens billeder er fine, og fortjener ros for sit arbejde.
Med venlig hilsen
Jan Simonsen

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 27-11-04 21:22

Jan wrote:

> Lad mig slutte af med at undskylde min kritik, hvis jeg er gået over
> stregen.

Tja Jan... du er slet ikke forpligtet til at undskylde noget, folk
der er mindrebemidlede, kan nemlig ikke drages til ansvar for deres
handlinger og udsagn...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 28-11-04 00:41

> Tja Jan... du er slet ikke forpligtet til at undskylde noget, folk der er
> mindrebemidlede, kan nemlig ikke drages til ansvar for deres handlinger og
> udsagn...!

Det er muligt jeg er mindre bemidlet, derfor kan jeg nu godt drages til
ansvar.
Jeg kan dog ikke se, hvad min økonomi har med sagen at gøre, men mon ikke du
blot mente noget andet end det du egentlig skrev. For det er i hvert fald
noget vrøvl.
Hvis det sker ofte kan det jo forklare, hvorfor dine indlæg ofte bærer et
ubehjælpeligt
præg af pre-pubertær umodenhed samt mangel på tolerance og proportionalitet.
Set i dette lys var
dit "skema" til kritik måske ligefrem velegnet til at udtrykke dybden af den
visdom, du er så
tilbageholdende med at dele med os andre.

Det siges, at det er et ringe menneske, der har behov for at trampe på
andre. Det siges også, at kun syge mennesker udviser konsekvent mangel på
respekt
og empati. Jeg tror nu ikke du er syg, og min mormor sagde da også altid, at
det
var folk med mindreværdskomplekser der havde sådan adfærd.
Set i lyset heraf, giver det god mening at det netop er i foto gruppen du
tramper rundt
på andre. Jeg gætter på, at det giver dig en større tilfredsstillelse, end
du opnår i dine
egne fotografier.

Vis i det mindste folk den respekt, at du lader din mavesure kritik rumme et
konstruktivt element,
og lad være med at påberåbe dig, at folk ikke tåler kritik eller kun vil
have positiv kritik.
Såvel i denne nyhedsgruppe som på Fotokritik fremgår det med al ønskelig
tydelighed, at
negativ kritik som regel også modtages positivt, når kritikken vel at mærke
selv rummer positive
elementer.
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 10:26

Jan wrote:

> Det siges, at det er et ringe menneske, der har behov for at trampe på
> andre. Det siges også, at kun syge mennesker udviser konsekvent mangel på
> respekt og empati.

Hmmm... så vidt jeg kan se, så er det div. brugere der selv viser
deres knipserier frem, og dermed har de frivilligt stillet op til de
kommentaerer som det evt. medfører.

Men det er tilsyneladne dit kald, at plædere for en tiljubling af
middelmådighedden, og at argumenterer for, at denne gruppe ukritik
skal være forum for den aller laveste fællesnævner.

Jeg synes du skal smutte over på fotokritik.dk, der kører det nemlig
lige efter dit hoved, der uploades dagligt i hundrevis af talentløse
knipserier, og brugerne skriver i kilometervis af hyggelige
kommentarer til hinandens billeder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 28-11-04 12:29

> [...]

Nu er det indledende citat fra mit indlæg jo ikke min mening om dig,
hvilket tydeligt fremgår af mit indlæg.

> Hmmm... så vidt jeg kan se, så er det div. brugere der selv viser deres
> knipserier frem, og dermed har de frivilligt stillet op til de
> kommentaerer som det evt. medfører.

Forkert igen. Der er ingen brugere der fremviser deres knipserier, og det er
jo
netop det, jeg så gerne ville have dig til at indse. Der er mange brugere
der
fremviser deres fotografier. Ofte med stor glæde og stolthed kan man læse
i deres indlæg. Knipserier er et hjemmestrikket udtryk der anvendes
fornærmende,
og ikke sagligt eller oplysende. De førnævnte brugere er helt sikkert også
indforstået med at
deres fotografier bliver udsat for kritik, og så langt de fleste erkender
sikkert også,
at der er meget at lære fra fotografer med større erfaring.

Du uddeler imidlertid ikke af din erfaring. Du forsøger ikke at bibringe
nyhedsgruppen
noget der peger fremad. I stedet vurderer du øjensynligt alt efter samme
absolutte målestok,
og pakker din (ukritiske) vurdering ind i et sprogbrug de fleste næppe ville
anvende overfor
hverken venner eller fremmede.

> Men det er tilsyneladne dit kald, at plædere for en tiljubling af
> middelmådighedden, og at argumenterer for, at denne gruppe ukritik skal
> være forum for den aller laveste fællesnævner.

Igen er du forkert på den. Jeg har ikke noget kald på denne nyhedsgruppe.
Tvært om finder du ikke mange indlæg fra mig. Jeg er med andre ord ikke
nogen selvbestaltet profet med hang til at bekendtgøre min mening overfor
folk der dybest set er ligeglade eller føler sig frastødt. Jeg opponerer
blot mod din
tiltaleform, som jeg finder stødende og uhensigtsmæssig i forhold til
formålet
med denne nyhedsgruppe. Du er også forkert på den, når du hævder at jeg
argumenterer for, at denne gruppe ukritisk skal være forum for laveste
fællesnævner.
For det første, så giver laveste fællesnævner i øvrigt alt andet lige det
højeste resultat
Dernæst er det et argument du pådutter mig. Du er velkommen til at citere
mig, hvis du mener
at kunne finde belæg for din påstand. Positiv kritik kan være god. Negativ
kritik kan være
lige så god. Den skal blot være afpasset til formålet, og tilpasset
modtageren, så er der
stor sandsynlighed for at kritikken modtages vel.

> [...]
> efter dit hoved, der uploades dagligt i hundrevis af talentløse
> knipserier, og brugerne skriver i kilometervis af hyggelige kommentarer
Ja, det synes du vel. Men igen når du til den samme eklatante fejlslutning.
Upload af talentløse
"knipserier" på fotokritik.dk er ikke lige efter mit hoved, og vel heller
ikke efter dit hoved, siden
du har undladt. Du bruger igen et fornærmende sprogbrug, når du brovtende
gør dig til dommer over,
hvad der er talentløst. Hvad jeg i øvrigt skal på fotokritik.dk står i
øvrigt hen i det uvisse. Som skrevet
før, så er jeg i bedste fald middelmådig. Det kommer blandt andet til udtryk
ved, at jeg ikke altid kan
se nogen entydig forskel på talentet - såfremt photo-gallery.dk er
repræsentativt for dit talent -
og det du beskriver som talentløse knipserier.
Da jeg fornemmer at vi næppe når frem til nogen forståelse af hinandens
synspunkter, er den videre
debat reelt overflødig. Jeg foreslår derfor at debatten stopper her eller
videreføres i anden tråd/
nyhedsgruppe.
Med venlig hilsen
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 14:59

Jan wrote:

> [...]
> (ukritiske) vurdering ind i et sprogbrug de fleste næppe ville
> anvende overforhverken venner eller fremmede.

Hmmm... hvor står det skrevet, at hvis man ytrer sin mening om nogle
fotos, at så skal man samtidigt belære den pågældne autor.

Jeg har den holdning, at fotokritik er ytring af, hvad jeg helt
personligt synes om et givent billede, og det er squ temmelig frækt,
at du blander dig i, hvad jeg må synes og mene...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 28-11-04 16:42

> [...]
> synes om et givent billede, og det er squ temmelig frækt, at du blander

Jeg har ikke skrevet noget om, at nogen skal belæres når der gives kritik.
Igen forsøger du at tillægge mig et synspunkt jeg ikke har givet udtryk for.
Jeg har heller ikke givet udtryk for, hvad du må synes eller mene. Det er
100% op til dig selv.
Jeg har imidlertid givet udtryk for, at din kommentarer er golde og uden
reelt indhold. Hvorfor et bestemt fotografi f.eks. er knipseri eller
talentløst,
det begrundes aldrig. Dine kommentarer forekommer derfor ligegyldige, hvis
ikke det var for den nedsættende tone.
Jeg har også givet udtryk for, at dine egne fotografier lader noget tilbage
at
ønske, i forhold til den standard du med så stor iver håndhæver overfor
andre.
mvh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 18:19

Jan wrote:

> Jeg har imidlertid givet udtryk for, at din kommentarer er golde og uden
> reelt indhold. Hvorfor et bestemt fotografi f.eks. er knipseri eller
> talentløst, det begrundes aldrig.

Hmmm... jeg har ikke opfundet begreberne "knipseri" og "snapshots",
de har i mere end 25 år været brugt blandt amatørfotografer, og jeg
havde egenlig forventet, at de fleste i denne gruppe var nogenlunde
bekendt med deres betydning.

Knipserier er den slags fotos, hvor folk bare har hevet kameraet op
af lommen, som fast er indstillet på Auto, og hvor de har knipset
løs uden idé og omtanke.

Et talentløst knipseri, er typiske familifotos, og/eller fotos med
åbenlyse tekniske og kompositoriske fejl, som enhver med et minimun
af selvkritik, vil gemme hjemme i familiealbumet...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 28-11-04 20:12

> [...]
> åbenlyse tekniske og kompositoriske fejl, som enhver med et minimun af
> selvkritik, vil gemme hjemme i familiealbumet...

Nu har jeg heller aldrig givet udtryk for, at begreberne er opfundet af dig.
Jeg er bekendt med begreberne og jeg tror såmænd også de fleste andre
er nogenlunde bekendt med deres betydning. Dine forventninger synes dermed
at være indfriet.
Nu må det jo være svært at afgøre, hvorvidt et fotografi er foretaget med
automatik, og uden idé og omtanke. Automatik er vel dybest set et spørgsmål
om teknik for de fleste, hvor f.eks. dybdeskarphed ikke spiller nogen
særlig rolle. Der er derfor ikke nogen grund til i dag, at se ned på folk
der anvender denne funktion. Det skulle i øvrigt ikke undre mig, om der kan
fremvises mange rigtigt gode fotografier der er taget per auto.
Jeg forestiller mig i øvrigt også at selv store anerkendte fotografer i ny
og næ "knipser" en rulle eller to uden særlige overvejelser. Det bliver de
vel ikke ringere fotografer af.

Nu er denne nyhedsgruppe - og ej heller fotokritik.dk for super-prof.
fotografer. Selvkritik kan derfor forekomme på flere niveauer. Du udøver den
jo f.eks. også.
Det må dog være muligt for den "grønne amatør" at uploade sit billede. Vi
kan jo ikke alle vente til vi bliver professionelle fotografer, med at få
kritik. Til den tid vil kritikken jo så i øvrigt for alvor blive
rygklapperi - som ingen ønsker.

Hvis du mener at talent er medfødt, og ikke kan erhverves. Tja, så kan din
kritik være lige så god som enhver andens kritik. Det er jo alligevel ikke
muligt at opøve talentet.
For de som tror på, at talent kan udvikles, er det så meget desto mere
ønskeligt, at kritikken er konkret og rummer en indsigt.
mvh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 28-11-04 21:36

Jan wrote:

> Jeg forestiller mig i øvrigt også at selv store anerkendte fotografer i ny
> og næ "knipser" en rulle eller to uden særlige overvejelser. Det bliver de
> vel ikke ringere fotografer af.

Tja... alle fotografer laver i ny og næ nogle knipserier, jeg gør
det også. Men der hvor filmen knækker, er når folk inviterer alle
brugerne i denne gruppe til at se på deres knipserier, og forventer,
at de kun får noget venligt skulderklapperi...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Møller

Dato : 29-11-04 08:40

"Niels Riis Ebbesen" skrev i en meddelelse

> Tja... alle fotografer laver i ny og næ nogle knipserier, jeg gør det
> også. --

Tænk....det havde vi aldrig gættet...

Den store grafiker, fotograf og web-designer, med Skandinaviens største
fotoarkiv, og links til alverdens søgemaskiner, sidestiller sig selv med
normale mennesker..
Velkommen ned på jorden.

Møller

Fra : Jan

Dato : 29-11-04 22:46

> [...]
> også. Men der hvor filmen knækker, er når folk inviterer alle brugerne i
> denne gruppe til at se på deres knipserier, og forventer, at de kun får

Dette begynder at blive trivielt. Jeg har flere gange understreget, at der
næppe er nogen der alene ønsker venlige skulderklap, selvom det selvsagt er
dejligt, når det sker.
Det der formentlig ønskes er kritik med et reelt indhold ud over "talentløs
knipseri"
mvh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-04 00:03

Jan wrote:

> Det der formentlig ønskes er kritik med et reelt indhold ud over "talentløs
> knipseri"

Hmmm... det er da kritik med et meget reelt og kontant indhold, når
jeg kalder et foto for "et talentløst knipseri", og det betyder, at
autor skal øve sig en hel masse, og lære at overveje motivet inden
han trykker på kameraets udløserknap...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 06:29

Jan wrote:

> Det der formentlig ønskes er kritik med et reelt indhold ud over "talentløs
> knipseri"
> mvh
> Jan

Ja, det skulle man tro muligt (og ønskeligt) på en fotogruppe.
Blot forudsætter en sådan kritik en vis indsigt og et billedsyn, der
rækker ud over begreber som skarphed og over- eller underbelystning.

Har du bevæget dig på gruppen eller tilsvarende grupper/sites i nogen
tid vil du have erfaret, at en sådan indsigt er uden interesse eller
måske lige frem er en mangelvare.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-04 11:35

Ole Larsen wrote:

> [...]
>
> Har du bevæget dig på gruppen eller tilsvarende grupper/sites i nogen
> tid vil du have erfaret, at en sådan indsigt er uden interesse eller

Hmmm... prøv og genlæse det indlæg, som er andledning til denne
megga-lange debat, s.v.j.h. så tager jeg slet ikke stilling til det
fototekniske, som skarphed og over- eller underbelystning.

Min kritik går netop på motiv og komposition, hvor jeg påpeger, at
Carsten slet ikke har fået noget se-værdigt ud af en situation, hvor
der med garanti var masser af mulighedder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 12:16

Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> Carsten slet ikke har fået noget se-værdigt ud af en situation, hvor der
> med garanti var masser af mulighedder...

Min mail var rettet til Jan, men du er naturligvis velkommen i
overensstemmelse med usenets ideer. Blot har din vinkel ikke min interesse.

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 13:08

Du skrev:
[...]

Så din kritik går netop IKKE på motiv og komposition.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-04 20:59

Ole Larsen wrote:

> Så din kritik går netop IKKE på motiv og komposition.

Jow den gør, jeg beklagede jo netop, at Carsten missede muligheden
for at lave nogle spændende billeder, og at han kun lavede nogle
knipserier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Ole Larsen

Dato : 30-11-04 22:19

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Jow den gør, jeg beklagede jo netop, at Carsten missede muligheden for
> at lave nogle spændende billeder, og at han kun lavede nogle knipserier...

ROFL

Fra : Ole Larsen

Dato : 01-12-04 16:45

Ole Larsen wrote:

> ROFL

Og så siger du små 2 timer senere:

Nej Jan, det er dig der er helt ude i hampen, det du ikke kan eller ikke
vil forstå, er at de såkaldte "vampyr-billeder", er så dårlige, at der
ikke er noget at bygge på, d.v.s. at der ikke er grundlag for en kritik,
hvor man kommer med ideer og forslag der motivmæssige og >kompositoriske
forbedringer.

Det er så hylende morsomt at betragte dine forgæves krumspring når du
prøver at løbe fra dine egne udsagn.

Fra : Jan

Dato : 30-11-04 20:47

> [...]
>
> Min kritik går netop på motiv og komposition, hvor jeg påpeger, at Carsten
> slet ikke har fået noget se-værdigt ud af en situation, hvor der med

He he, det går da helt skævt for dig Ebbesen. Din kritik gik nemlig præcist
på... ja, hvad pokker var det nu lige din kritik den gik på. Meget fin
anskuelighedsundervisning. Jeg kunne næppe selv have fremhævet min pointe
bedre, og der skal lyde en tak herfra.
Med dette er det vist over and out fra min side.
Ps. Jeg synes i øvrigt godt om dit webdesign. Håber det kan formilde dig,
selvom jeg ved at du helt sikkert er frysende kold overfor min mening
Venlige hilsner
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 30-11-04 22:06

Jan wrote:

> He he, det går da helt skævt for dig Ebbesen. Din kritik gik nemlig præcist
> på... ja, hvad pokker var det nu lige din kritik den gik på. Meget fin
> anskuelighedsundervisning.

Jae... min kritik gik netop på, at der ikke var lavet BILLEDER, men
kun nogle uinteressante knipserier...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 30-11-04 22:34

> Jae... min kritik gik netop på, at der ikke var lavet BILLEDER, men kun
> nogle uinteressante knipserier...

Og så er vi tilbage ved den centrale pointe, at ingen - og altså heller ikke
dig selv, som du så strålende demonstrerede det - kan gennemskue, hvad din
kritik måtte gemme af indhold. Det er dermed helt op til den stakkels
modtager at hitte rede i, hvad du måtte mene der er galt med et bestemt
fotografi. Og hvem kan det, når afsenderen så åbenlyst selv er på afveje og
i vildrede over, hvad mon er gjort "galt" og hvorfor fotografiet er et
knipseri.

Hvis du har glemt dit ellers uforlignelige og uforglemmelige selvmål, så
skal jeg gerne søge at fastholde det, bukket i neon.

Din efterrationalisering af 30. november:

I rest my case.
mvh
Jan

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 01-12-04 00:00

Jan wrote:

> [...]

at der ikke er noget at bygge på, d.v.s. at der ikke er grundlag for
en kritik, hvor man kommer med ideer og forslag der motivmæssige og

Men de pågældne foto's er jo skarpe og nogenlunde korrekte belyst,
og da autor formentlig selv er godt tilfreds med dem, ellers havde
han nok ikke valgt at udstille dem på nettet, så kan jeg jo ikke
tillade mig, at kalde dem for fotografisk affald, og jeg vælger
derfor at betegne dem som knipserier.

Humlen er, at jeg godt kan se på knipserierne, at der er nogle
smadder gode modeller, som er godt sminket og klædt ud, og min
fantasi kører straks der-ud-af med spændende motiver og dramatisk
lyslægning...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Jan

Dato : 01-12-04 21:16

> [...]
> gode modeller, som er godt sminket og klædt ud, og min fantasi kører
> straks der-ud-af med spændende motiver og dramatisk lyslægning...

At dømme efter dine utallige selvmodsigelser og uforståelige
efterrationaliseringer må det vist nærmere være dig, Ebbesen, der har været
ude i hampen efter en gedigen koger. Jeg vil gerne forstå, men kan på
baggrund af dine mange - og meget modstridende tilkendegivelser -
efterhånden ikke forstå en lyd. Lad mig bare give et par eksempler nedenfor:

Herefter skrev Ebbesen den 30/11 om ovenstående citat:
> Min kritik går netop på motiv og komposition, hvor jeg påpeger, at Carsten
> slet ikke har fået noget se-værdigt ud af en situation, hvor der med
> garanti var masser af mulighedder...

Hvorefter selv samme Ebbesen stadig den 30/11 skriver :
> de såkaldte "vampyr-billeder", er så dårlige, at der ikke er noget at
> bygge på, d.v.s. at der ikke er grundlag for en kritik, hvor man kommer
> med ideer og forslag der motivmæssige og kompositoriske forbedringer.

Det morer mig gevaldigt at du Ebbesen - fejlagtigt - troede at du i din
kritik forholdt dig til motiv og komposition i Carstens materiale, men altså
samtidig hævder at det ikke er muligt for dig at komme med en kritik!!!
Hvilket du så alligevel gør i samme indlæg på din egen lidt kluntede facon:
> Men de pågældne foto's er jo skarpe og nogenlunde korrekte belyst, (...)
> så kan jeg jo ikke tillade mig, at kalde dem for fotografisk affald, og
> jeg vælger derfor at betegne dem som knipserier.

Hvilket leder til konklusionen, at materialet alligevel ikke så dårligt at
du ikke kan give en efter omstændighederne, saglig kritik.

Og så Ebbesen skriver du guddødemig at Carstens billeder satte noget i gang
hos dig:
> Humlen er, at jeg godt kan se på knipserierne, at der er nogle smadder
> gode modeller, som er godt sminket og klædt ud, og min fantasi kører
> straks der-ud-af med spændende motiver og dramatisk lyslægning...

Jamen Ebbesen, så er Carstens billeder jo netop ganske vellykkede ud fra et
fotografisk synspunkt. For de vakte jo netop en masse reaktioner hos
modtageren, ja selv hos dig kan vi læse. Når et fotografi vækker til
eftertanke eller ægger fantasien, så mener jeg fotografiet er vellykket på
sine egne præmisser. Det er da ikke så ringe endda, og da slet ikke så
ringe, som du kom til at give udtryk for.

Jeg takker dig for, igen, at have understreget min pointe, og leveret
topunderholdning til tonerne af "først den ene vej og så den anden ..."

Venlige hilsner
Jan

Fra : Jan

Dato : 30-11-04 20:39

> [...]
>
> Har du bevæget dig på gruppen eller tilsvarende grupper/sites i nogen tid
> vil du have erfaret, at en sådan indsigt er uden interesse eller måske

Hej Ole
Jamen jeg har da snuset en smule rundt å gruppen, og jeg synes nu ikke det
står helt så slemt til. Jeg er dog enig i, at indsigten nogle gange kan være
begrænset, men det er vel også i orden i forhold til netop denne
nyhedsgruppe. Jeg synes det er en fin nyhedsgruppe, hvis blot tonen var en
smule mere høflig. Det tror jeg i øvrigt også ville gavne modtagerens lyst
til at forholde sig til de gode råd (og måske overhøre de mindre gode).
Med venlige hilsner
Jan

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-11-04 16:17

Niels Riis Ebbesen wrote:

> Hmmm... det er dælme trist at konstatere, at der kun er nogle
> uinteressante knipserier, og et enkelt middelmådigt billede

fortæl fortæl

Bliver du ikke selv træt af at skrive det samme samme samme igen igen
igen?

Kom med noget interessant at sige.
Du ved: Hvis du ikke kan eller vil hjælpe, så lad være med at stå i
vejen
(gæt selv, hvor jeg har det fra).

mvh

Carsten Riis

Fra : Carsten Riis

Dato : 27-11-04 16:29

Carsten Rasmussen wrote:

> Findes der Vampyrer i Valby?
>
> Det gjorde der d. 21 Nov. hvor der var "inviteret" nogle til Valby.
>
> Kig og ha et grin eller gys
>
> http://www.fotokritik.dk/?x=/kritik.html_pic=111650

Ganske interessante billeder.

Jeg går ud fra, at det var et eller andet vampyr-nørde-møde (convention
eller noget den stil).

Måske endda direkte relateret til serien: Buffy, The Vampire Slayer
Det bliver i hvert fald antydet på det første billede.

Som det bliver sagt på debatten på fotokritik, så ville det have været
rigtig godt, hvis man fik en lidt mere dyster baggrund end bare dette
fotostudie-sortvelour.

Kan rigtig godt li' billede #3
Kunne du få have fået ham til at løfte hovedet bare lidt, så ville du
undgå hudfolderne på halsen.
For at få samme vinkel i forhold til øjnene, så kunne du løfte kameraet
med samme vinkel som han løfter hovedet.

Til billede #4 ville jeg nok have bedt hende om et andet ansigtsudtryk.
Det hun har på billedet ser ud som om hun ikke bryder sig om at være til
stede.

Lige lidt vampyr-nørderi fra Buffy-universet:
Det må have været ret svært, at tage de billeder. Du har jo ikke kunnet
se vampyrerne gennem dit dSLR-kamera.
(du ved sikkert godt hvorfor )

mvh

Carsten Riis

Fra : Torben Hedstrøm

Dato : 30-11-04 23:55

Hej Forum...

Først vil jeg lige sige at jeg er ganske ny... både som erklæret
fotoenthusiast, og på dette forum. Men efter at have læst denne tråd
igennem, føler jeg at jeg må bidrage med min egen holdning til foto, og
fotokritik. Jeg har ikke noget horn i siden på nogen som helst her i
gruppen, så jeg undlader helt at kommentere evt. historiske begivenheder
der måtte være omtalt i tråden .

Man bør måske starte sådan en debat med at diskutere noget helt
grundlæggende... Nemlig om Fotografi er håndværk, eller kunst ??.

Hvis det er et håndværk må vi jo have nogle klare retningslinier for
hvad der er rigtigt, og hvad der er forkert... do's & dont's... Og man
kan således underbygge sin kritik med håndfaste beviser. End of story.
Det indskrænker jo nok kreativiteten lidt, både på fotosiden, og i den
efterfølgende diskussion, men til gengæld vil det være svært at bære
nag, da al usaglig kritik vil kunne dokumenteres væk.

Hvis fotografi er kunst, er det en ganske anden sag. Så er det nemlig en
rent subjektiv vurdering, og enhver kritik er ikke absolut. Man bør
derfor overveje at starte sin kommentar med ordene "jeg synes...", "jeg
mener..." etc., til gengæld behøver man, (som nævnt ovenfor), ikke at
være nævneværdigt konstruktiv i kritikken, og kan således nøjes med at
proklamere "jeg synes det er grimt", eller hvad ens hjerte ellers er
fuldt af.

Jeg vil dog mene at folk, (inklusiv jeg selv), offentliggører deres
billeder til kritik med henblik på at tage ved lære, og blive bedre
fotografer. Derfor er det i disse tilfælde vigtigt at underbygge sin
kritik, og meget gerne konstruktivt... give et par eksempler på hvorfor
man synes billedet er godt, kejtet, sejt, latterligt -whatever. Jeg
hader personligt et uunderbygget skulderklap lige så meget som ditto
nedsabling. Jeg lærer intet af nogen af delene, og kan ikke kvittere med
andet end et træk på skulderen, og et tomt ansigtsudtryk...

Mvh.

Torben.

Fra : Langgaard

Dato : 01-12-04 10:33

"Torben Hedstrøm" <torben@idunn.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg lærer intet af nogen af delene, og kan ikke kvittere med andet end et
> træk på skulderen, og et tomt ansigtsudtryk...

Jeg syntes dine billeder er spændende, noget nyt, noget der er arbejdet med.
Alle billeder kan blive teknisk bedre, men jeg syntes dine billeders indhold
helt overskygger de fejl der måtte være.
Jeg har ikke tid til at gå dem efter, så det vil jeg ikke komme mere ind på
her.
En præsentation af Nils er så unødvendig, da du nu har "mødt" ham. Du må
ikke lade dig gå på af hans nedladende og ofte usammenhængende indlæg, han
sætter en sport i at være den med flest indlæg i gruppen, han har før vist
statistikker over det, så op til den 1. i måneden går han helt amok.

Men må jeg ønske dig velkommen i gruppen.