Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Baggrund?
Fra : Mr bob

Dato : 25-11-04 18:59

Skal have lavet nogle produktbilleder.

Men den "opstilling" jeg har er med hvid baggrund og det bliver altså lidt
fesent, men hvad for farver er gode og hvordan skal denne baggrund laves?
kan det bare laves med et "klæde"?

Gerne links til sider hvor jeg måske kan læse lidt om det. og gerne på
dansk, men ikke nødvendigt..

Jackie

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 22:07

"Mr bob" <privatREMOVE@kc-frugt.dk> wrote in message
> [...]
> fesent, men hvad for farver er gode og hvordan skal denne baggrund laves?

Det der hedder Nervøst velour er ret flot da det har nogle andre
skyggeforhold og man kan belyse det bagfra på forskellige måder, med
forskellige farvefiltre så det giver nogle gode effekter.
Man kan købe dem i metervis i stofforretninger i mange farver, du skal dog
nok regne med at sy noget sammen, men det burde ikke være det store problem.
Du kan også sagtens købe almindeligt stof og blande med nervøst velour, det
er kun fantasien der sætter grænser. Til sort baggrund vil jeg dog anbefale
et stykke tkt sort stof, eller 2-3 lag almideligt størrelse bomuld.

Du kan ogs have to hængene der lapper over hinanden i to forskellige farver
for at give et modspil.

> Gerne links til sider hvor jeg måske kan læse lidt om det. og gerne på
> dansk, men ikke nødvendigt..

Jeg har ikke lige det gyldne link, men sørg for rolige dæmpede farver, ikke
postkassrød og limegrøn. En bordeux rød er fin som rød baggrund og en mørk
grøsgrøn samt en grå og en marineblå og så selvfølgelig en hvid så er du
hjulpet godt på vej.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Mr bob

Dato : 25-11-04 22:15

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> grøsgrøn samt en grå og en marineblå og så selvfølgelig en hvid så er du

Cool, takker. det vil jeg kigge på...

-jackie

Fra : Morten Hessellund

Dato : 26-11-04 09:00

On Thu, 25 Nov 2004 18:58:41 +0100, "Mr bob"
> [...]

>fesent, men hvad for farver er gode og hvordan skal denne baggrund laves?

Blå baggrund giver som regel altid gode og rolige billeder, så mange
baggrundstæpper har blå nuancer. Du kan dybest set bare lave det med
et stort tæppe. Professionelle bagtæpper koster kassen, men hvis du
vil kigge nærmere på det, laver Lastolite (http://www.lastolite.com/)
tæpper, og de sælges i Danmark bl.a. her: http://www.obt.dk/.

Kamerahuset her i København har forøvrigt lavet en glimrende DVD (som
skal afspilles på computer), hvor en af deres ansatte, som også er
prof-fotograf, gennemgår, hvordan du kan bygge dit eget fotostudie for
få hundrede kroner. Se evt. her:
http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC1256E99003D4C0E?opendocument&Highlight=2,foto

Morten

Fra : PH

Dato : 27-11-04 09:14

> [...]
> fesent, men hvad for farver er gode og hvordan skal denne baggrund laves?

Jeg har brugt alm. sort karton.
Du kan se et par eksempler her:
http://62.242.60.78/editor7/user_alb_galleri_kategori.asp?Kat=2&katnavn=Produkter

--