Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Softbox
Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 15:16

Hej

Jeg har to 500 watt lamper fra Harald Nyborg og har leget lidt med dem, men
nu vil jeg gerne lave en softbox til dem. Desuden vil jeg gerne lave en
bouncer til min Sigma Flash, er der nogen der har gode links til hvordan man
gør. Men egentlig mest hvilket materiale jeg ska bruge til at opbløde lyset
med, resten skal jeg nok finde ud af

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Casper

Dato : 24-11-04 15:53

On Wed, 24 Nov 2004 15:15:47 +0100, "Simon Nielsen"
<news@REMOVEsiho.dk> wrote:

> [...]
>gør. Men egentlig mest hvilket materiale jeg ska bruge til at opbløde lyset

Blot et lille spørgsmål. Er det de her værksteds halogen lamper?

Casper

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 16:04

"Casper" <never@neverland.dk> wrote in message

> Blot et lille spørgsmål. Er det de her værksteds halogen lamper?

Jeps, de er på et gult stativ og er egentlig bare en arbejdslampe.

Fra : Casper

Dato : 24-11-04 16:25

On Wed, 24 Nov 2004 16:03:44 +0100, "Simon Nielsen"
<news@REMOVEsiho.dk> wrote:

>Jeps, de er på et gult stativ og er egentlig bare en arbejdslampe.

Ok, takker. Så vil jeg følge denne tråd med interesse.

Casper

Fra : fam. Ager

Dato : 24-11-04 16:34

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> man
> gør. Men egentlig mest hvilket materiale jeg ska bruge til at opbløde

måske sådan her.....

http://www.silvan.dk/silvan/d947pro.nsf/0/C1256AAA0047064DC1256E99003D4C0E?opendocument&Highlight=2,foto

har ikke selv prøvet dette.......

mvh torben

Fra : Casper

Dato : 24-11-04 16:48

Fra : Casper

Dato : 24-11-04 16:47

On Wed, 24 Nov 2004 15:48:20 GMT, Casper <never@neverland.dk> wrote:

> [...]

Smukt. Det var det som jeg kunne bruge. Mange tak.

Casper

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 22:04

"fam. Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote in message

> "Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> skrev i en meddelelse

> [...]

Den er god, mange tak for det. Men skal der ikke være rimeligt lang afstand
fra en 500 WATT (meget varm) lampe til et stykke lagenstof, det er mig
bekendt rimeligt tyndt og lavet af bomuld. Hvad er sikkerhedsafstanden?

Fra : Erik W.

Dato : 29-11-04 12:52

"Simon Nielsen" skrev i en meddelelse

> [...]

> fra en 500 WATT (meget varm) lampe til et stykke lagenstof, det er mig
> bekendt rimeligt tyndt og lavet af bomuld. Hvad er sikkerhedsafstanden?

Der var engang en her i gruppen der foreslog at man brugte glasfibervæv af
den tætte filtede type. Den slags man bruger til badeværelsesvægge og lign.
Det synes jeg lyder rigtigt fornuftigt - og billigt!

Mvh Erik

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-04 16:34

Simon Nielsen wrote:

> [...]
> gør. Men egentlig mest hvilket materiale jeg ska bruge til at opbløde lyset

Mon ikke det kan klares med noget bomuldsstof af ønskelig tykkelse og
farve?

Prøv med fx gennemlysning (stille motivet på den ene side af stoffet og
lampen på den anden) eller reflektion ( lyser op mod stoffet og lader
det reflekterede lys ramme motivet)

På den måde bryder du lyset til den "nuance" du gerne vil have.

Du kan forsøge dig frem med tshirts eller skjorter. Når du har fået den
farve/nuance du vil have, så tager du skjorten med til nærmeste
stofforretning og køber tilsvarende stof.

Dette stof kan du så hæfte på en træramme i den størrelse du vil have.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Boegh

Dato : 24-11-04 16:47

> [...]
> farve/nuance du vil have, så tager du skjorten med til nærmeste
> stofforretning og køber tilsvarende stof.

Bomuld og 500 watt lamper lyder brandfarligt. Du skal have fat i noget glasvæv.

Niels

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-04 17:46

Niels Boegh wrote:

> Bomuld og 500 watt lamper lyder brandfarligt. Du skal have fat i noget glasvæv.

Det kommer an på afstanden

Mens jeg renoverede lejlighed, så gik jeg da gerne rundt i
bomulds-tshirts og arbejdslamper...uden at jeg af den grun selv
antændte.

mvh

Carsten Riis

Fra : Niels Boegh

Dato : 24-11-04 18:00

On 2004-11-24 17:46:20 +0100, Carsten Riis <cr@carben.dk> said:

> Det kommer an på afstanden

Nå, ja. God pointe, som jeg havde overset...

> Mens jeg renoverede lejlighed, så gik jeg da gerne rundt i
> bomulds-tshirts og arbejdslamper...uden at jeg af den grun selv
> antændte.

Jeg mangler fantasi til at forestille mig en softbox gå rundt på samme måde.

Niels

Fra : Carsten Riis

Dato : 24-11-04 18:11

Niels Boegh wrote:

> Jeg mangler fantasi til at forestille mig en softbox gå rundt på samme måde.

Du er også bare så låst *udtale med de rigtige s'er og håndevift*

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 24-11-04 20:04

"Carsten Riis" <cr@carben.dk> wrote in message

> Du er også bare så låst *udtale med de rigtige s'er og håndevift*

Men den faaaarve der er bare ZÅ majet ham!

Mvh

Aragorn_DK

--
=================
www.welles.dk

Fra : Ukendt

Dato : 25-11-04 08:05

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message
> [...]
> Mvh
> Simon
> "lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"

Hej

Prøv evt. at se her:

http://www.fotokritik.dk/?x=/salg.html_vid=3704&ll=3

VH
Per

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 11:41

"Per Wolfsdorf" <internetsnabelawolfsdorf.dk> wrote in message

> "Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message

> [...]

Tak Per men så er vi jo oppe ia t skulle betale for det igen, og det er jeg
ikke interesseret i, jeg vil helst selv lave en softbox så det bliver
billigst og så jeg kan lave den større end bare den almindelige lille
størrelse.

Fra : Peter

Dato : 27-11-04 23:27

> Jeg har to 500 watt lamper fra Harald Nyborg og har leget lidt med dem,
> men
> nu vil jeg gerne lave en softbox til dem.

Jeg læste på et tidspunkt at problemet med at bruge de her kraftige
"foto"lamper frem for blitz var, at modellernes pupiller blev meget små pga.
det kraftige lys.

Er der hold i det eller er det bare et teoretisk problem ?

/P