Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Skærm
Fra : Peter Hansen

Dato : 24-11-04 13:29

Hej til gruppen

Min gamle 17 tommer skærm har det ikke for godt ,og jeg vil derfor købe en
ny 19 tommer.
Jeg vil spørge om råd til, hvilken skærm jeg skal købe, da jeg skal bruge
den til fotoredigering.

Pris op til 2500 kr.

Hilsen
Peter

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-04 13:45

Peter Hansen wrote:

> Pris op til 2500 kr.

LaCie's skærme er noget af det bedste til grafisk artwork, men de er
nok lidt for dyre til dit budget.

Men du kan jo prøve at tilbyde Martin Lehmann 2.500 kr. for hans
brugte skærm, det vil være en passende pris.
http://www.pressefotografforbundet.dk/koeb_og_salg/computergrej.php

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-11-04 18:58

In article <41A4822E.7010902@niels-ebbesen.net>, Niels Riis Ebbesen wrote:

> [...]
> nok lidt for dyre til dit budget.
>
> Men du kan jo prøve at tilbyde Martin Lehmann 2.500 kr. for hans
> brugte skærm, det vil være en passende pris.

Utroligt hvad du vil gøre for at få fjernet dit billede fra
presseforbundet hjemmeside :)

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 25-11-04 11:57

Povl H. Pedersen wrote:

> Utroligt hvad du vil gøre for at få fjernet dit billede fra
> presseforbundet hjemmeside :)

Næ - men det ka' jo ske, at Martin Lehmann får råd til at betale for
brugen af mit billede, hvis han får solgt skærmen...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-11-04 14:00

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> wrote in message
> [...]
> ny 19 tommer.
> Jeg vil spørge om råd til, hvilken skærm jeg skal købe, da jeg skal bruge

Jeg ville købe en Samsung SyncMaster 959 NF. (ca 2.300kr på edbpriser.dk)
en pålidelig skærm med en god skarphed og høj flimmerfrekvens. 3års garanti

Røret er et helt fladt Diamontron rør fra NEC/Mitsubishi. Det minder meget
om Sony's Trinitron, så hvis man kan leve med de to meget tynde vandrette
streger, der nu engang er, får man et godt rør, og det er i den sidste ende
det, der laver farverne.

mht farverne er det jo et spm om dit grafik kort og en kalibrering, evt med
en Colour Spyder, men den koster jo også lidt...

Bo //

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 14:30

"Bo Bjerre" <post@sidebanenFJERNES.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg ville købe en Samsung SyncMaster 959 NF. (ca 2.300kr på edbpriser.dk)
> en pålidelig skærm med en god skarphed og høj flimmerfrekvens. 3års

Jeg må sige at jeg er ikke synderligt overrasket over denne skærm, mine
forældre har sådan en og den har nogle underlige geometriske bøjninger i
hjørnerne og jeg kan ikke få den til at stå som jeg vil have den til. Men
helt ok skærm hvis ikke man er meget kritisk.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Bo Bjerre

Dato : 24-11-04 15:46

"Simon Nielsen" <news@REMOVEsiho.dk> wrote in message

> [...]
> hjørnerne og jeg kan ikke få den til at stå som jeg vil have den til. Men
> helt ok skærm hvis ikke man er meget kritisk.

-så er den defekt.

Jeg har både NF1100 og NF1200, som er storebrødre til den, og bruger dem til
CAD, og jeg er meget kritisk med hensyn til geometri og konvergens i
hjørnerne.

Bo //

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 16:07

> [...]
til
> CAD, og jeg er meget kritisk med hensyn til geometri og konvergens i

Den første vi fik stod og "roterede" altså vippede fra side til side med
midten som omdrejningspunkt, kun lige en millimeter men nok til at det var
uudholdeligt, den fik vi sendt ind og repareret og da vi fik den tiabeg var
der samme problem, vi fik så skærmen ombyttet og både den gamle der
"vippede" og den vi har nu er på samme måde i hjørnerne, desuden kan man
indstille konvergens og hvert hjørne og jeg må sige jeg syntes heller ikke
det funker så godt. Jeg har nu set på 4 forskellige af den type skærm og
alle sammen har et kritikpunkt jeg ikke er tilfreds med. Min egen Sony har
kørt upåklageligt i 4½ år.

Fra : Brian Lund

Dato : 24-11-04 16:43

> [...]
> alle sammen har et kritikpunkt jeg ikke er tilfreds med. Min egen Sony har

Heh... Det kunne sgu helt ærligt godt lyde som en transformator som stod for
tæt på, f.eks. et sæt PC-højttalere!?

Selv har jeg en Dell skærm med triniton rør, og den er rigtig lækker, den
bedste, og billigste skærm jeg har haft endnu! (30 kr er en fin pris for en
19" triniton :))
Og de to vandrette streger vænner man sig let til synes jeg!

Brian

Fra : Simon Nielsen

Dato : 25-11-04 11:45

"Brian Lund" <geronimo@nomail-mobilixnet.dk> wrote in message
> var
>
> Heh... Det kunne sgu helt ærligt godt lyde som en transformator som stod
for
> tæt på, f.eks. et sæt PC-højttalere!?

Ja jeg er ikke helt dum vi har skam prøvet alt hvad der var at prøve også
at sætte den til en anden computer i et helt andet miljø. Desuden kunne de
jo også godt se det inde ved reperatøren, så det har ikke været der prblomet
ligger, jeg har skam prøvet alt for at få den indstillet så godt som muligt

> [...]
en
> 19" triniton :))
> Og de to vandrette streger vænner man sig let til synes jeg!

Jeg har jo selv en Sony, en af de første med trinitron røret og de to
vandrette streger bruger jeg faktisk tit som guidelines hvis jeg skal have
et skævt stykke grafik drejet på plads, så de er geniale og samtidig så små
at man sagtens kan lave andet arbejde uden at generes af dem.

Fra : Simon Nielsen

Dato : 24-11-04 14:00

> [...]
> ny 19 tommer.
> Jeg vil spørge om råd til, hvilken skærm jeg skal købe, da jeg skal bruge

I dit prisniveau ville jeg gå efter Sony, phillips eller samsung.

Sidstenævnte er skarp, men har nogle enkle fejl som jeg syntes er
irriterende ved fotoredig. (mine forældre har en sådan skærm)
Jeg har selv en Sony G200 som efterhånden 4½ år gammel, den er bare skarp og
kan levere nogle lækre farver. Phillips har jeg kun set hos forhandlere og
jeg er ret overrasket over hvad man får til prisen.

Prøv at tage et kig på denne her:

Fra : Renate Jacobsen

Dato : 24-11-04 16:00

"Peter Hansen" <gwph@mail.tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> ny 19 tommer.
> Jeg vil spørge om råd til, hvilken skærm jeg skal købe, da jeg skal bruge

Hej Peter.

Jeg skiftede min gamle 17" Samtronskærm ud med en Philips Brilliance 109P40
for et halvt års tid siden. Det er en super lækker skærm og jeg måber
stadigvæk, hver gang jeg tænder den. *G* Du får rigtig meget skærm for
pengene. (Find den på www.edbpriser.dk ) Her har jeg set den til knapt
2700,- kr.

Mvh. Renate

Fra : Richard

Dato : 24-11-04 17:13

Peter Hansen wrote:

> Jeg vil spørge om råd til, hvilken skærm jeg skal købe, da jeg skal bruge
> den til fotoredigering.

Uanset hvad du vælger, så husk at der findes mindre heldige eksemplarer
af selv de bedste skærme - køb den derfor et sted, hvor du kan checke
billedet på din skærm, inden du køber den. Enten på en af forretningens
pc'er eller en medbragt bærbar. Så sparer du turen tilbage for at få den
byttet/justeret

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK