Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
digital fotofremkaldelse...
Fra : sunsite.dk

Dato : 23-11-04 14:45

hejsa!

jeg står og skal fremkalde en stor bunke billeder fra nogle ferie..
vel omkring 300!.. Hvor er det bedste sted at gøre det?
med hensyn til pris og kvalitet... prisen er MEGET vigtig... men
selvfølgelig
skal det være en udemærket kvalitet....
og de må også gerne være hurtige...

Vil helst ikke uploade billederne til en server, da det tager en krig med
SÅ mange billeder... på trods af at jeg har stofanet..

Så at kvickly kunne gøre det for 1 kr for de små billeder.. men så
er der vist opstartgebyr osv..

gode erfaringer og råd er MEGET velkommen..

mvh Jan

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-11-04 16:36

sunsite.dk wrote:

[300 billeder]

> Så at kvickly kunne gøre det for 1 kr for de små billeder.. men så
> er der vist opstartgebyr osv..

Det bliver ikke meget billigere.

Kig på http://digifotopriser.dk

Fra : ab©

Dato : 23-11-04 20:53

Hvorfor ikke bare kalde det kopi / aftryk / forstørrelse ? - Fremkaldelse
har det dog ikke meget at gøre med.

ab

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 23-11-04 22:23

ab© wrote:

> Hvorfor ikke bare kalde det kopi / aftryk / forstørrelse ? -
> Fremkaldelse har det dog ikke meget at gøre med.

Næj, det har du ret i. Problemet er at kopi, aftryk og forstørrelse
ikke er velkendt sprogbrug. De giver alle associationer til noget
andet: Kopimaskiner, afstøbning og noget der er større end
udgangspunktet (og et digitale billeder har ikke nogen fysisk
størrelse).

Fra : Henning

Dato : 23-11-04 22:31

"ab©" <ab_ab@SPAMFILTERc.dk> skrev i en meddelelse
> Hvorfor ikke bare kalde det kopi / aftryk / forstørrelse ? - Fremkaldelse
> har det dog ikke meget at gøre med.

Hvorfor ikke bare være ligeglad og lade sproget udvikle sig?

mvh Henning

Fra : ab©

Dato : 24-11-04 19:08

"Henning" <Anders@nd.dk> skrev i en meddelelse

> Hvorfor ikke bare være ligeglad og lade sproget udvikle sig?

Jeg kom faktisk med mit indlæg fordi jeg mener, at der er tale om en
fattiggørelse af sproget. Der er jo netop tale om, at sproget forfladiges og
bliver til det rene SMS-lir, hvor man skal gætte sig til, hvad folk mener.
Se bare på diverse indlæg - der er jo oftere og oftere tale om rene
analfabeter.

ab

Fra : Karl Erik Kornmaaler~

Dato : 24-11-04 01:21

"sunsite.dk" <jto@egdatainform.dk> wrote >
> Vil helst ikke uploade billederne til en server, da det tager en krig med
> SÅ mange billeder... på trods af at jeg har stofanet..
Læg dem på CD skive og aflever dem hvor du plejer.
PS. Jeg har lige fået 30 billeder fremkaldt, fra en CD skive hos Føtex (1 kr
pr. stk. + 19,95), det er simpelhen super kvalitet. De taget med Canon 300d
i højeste jpg.
Hilsen Karl Erik

Fra : michael bennati scho~

Dato : 24-11-04 15:57

"sunsite.dk" <jto@egdatainform.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> er der vist opstartgebyr osv..
>
> gode erfaringer og råd er MEGET velkommen..

Jeg har meget gode erfaringer med Pixum.com
Topkvalitet. Lave priser. Jeg vil gerne se hvem der kan stikke deres pris og
kvalitet!!!
mvh Michael

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 24-11-04 18:51

In article <41a4a14d$0$208$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, michael bennati schou wrote:

> Jeg har meget gode erfaringer med Pixum.com
> Topkvalitet. Lave priser. Jeg vil gerne se hvem der kan stikke deres pris og
> kvalitet!!!
> mvh Michael

Og vigtig omkring kvalitet: Man kan fravælge deres automatiske
justering af billederne. Det kan man ikke alle andre steder.