Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
fotostafetten lukket ?
Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 11:45

Nu har jeg endelig fået lyst til at deltage i fotostafetten og så ser
jeg den er lukket pga. den har udviklet sig i en retning hvor Jens Bruun
ikke længre vil ligge server plads og båndbredde til projektet, hvad er
det der får ham til at tage denne beslutning, jeg har ikke kunnet finde
noget og evt. uoverensstemmelser ud over at han var utilfreds med at Max
vandt for mange gange.

Jeg mener at ideen er så god og at den bør fortsætte uanset om Max
vinder hveranden gang eller ej, jeg mener at hvis så godt et projekt
skal stoppes på grund af jalusi, så er der et eller andet der ikke
hænger sammen, lad os oprette en fotostafet på en server som ikke er
afhængig af en mands luner.

Og hvis Max er den bedste fotograf så er det ham der vinder, men han kan
vel kigges over skuldrene så vi andre kan lære af hans kunnen, og derved
blive bedre fotografer.

Tommy Hjorth

Fra : Bo Bjerre

Dato : 23-11-04 11:49

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message

> Og hvis Max er den bedste fotograf så er det ham der vinder, men han kan
> vel kigges over skuldrene så vi andre kan lære af hans kunnen, og derved
> blive bedre fotografer.

Max laver nogle dejlige billeder, men det kan alligevel være kedeligt at det
samme deltager, der vinder hver gang. Hvad med at bruge samme system som i
golf, hvor man har et handikap: hver gang man vinder får man et øget
handikap ?

Bo //
-der ikke selv har deltaget.

Fra : Henrik Manley

Dato : 23-11-04 11:58

> skal stoppes på grund af jalusi, så er der et eller andet der ikke hænger
> sammen, lad os oprette en fotostafet på en server som ikke er afhængig af
> en mands luner.

Jeg har da en server det kan ligge på, den har ikke superbåndbredde 1024/512
men lidt har da altid ret. Jeg har dog ikke tid til at tage mig af
vedligehold af sitet.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Carsten Riis

Dato : 23-11-04 12:20

Henrik Manley wrote:

> Jeg har da en server det kan ligge på, den har ikke superbåndbredde 1024/512
> men lidt har da altid ret. Jeg har dog ikke tid til at tage mig af
> vedligehold af sitet.

Det kan vel klares ved, at give en superbruger/administrator-adgang.
Naturligvis en person som du har tillid til.

Oplægning af billeder kan ved, at der ved visse serverprogrammer (fx
serv-u) gives mulighed for et niveau melle alm. bruger og administrator.
En slags gruppeleder eller hvordan man nu skal kunne forklare det.

mvh

Carsten Riis

Fra : Henrik Manley

Dato : 23-11-04 12:28

> Det kan vel klares ved, at give en superbruger/administrator-adgang.
> Naturligvis en person som du har tillid til.

Jeps, det er en server 2003 med frontpage. Og jeg kan bare åbne et nyt web
sted på den hvor man så kan upload hvad man har lyst til. Jeg har aldrig set
den forhenværende side så jeg ved ikke hvordan det har virket før.

--
Henrik Manley
http://bends.dk m@nley.dk

Fra : Langgaard

Dato : 23-11-04 12:06

"Tommy Hjorth" <tommy@linuxgeek.digicity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> det der får ham til at tage denne beslutning, jeg har ikke kunnet finde
> noget og evt. uoverensstemmelser ud over at han var utilfreds med at Max

Lad os nu lige få Jenses forklaring inden vi konkluderer, han har lavet et
stort stykke arbejde, som han bør have tak for. At Jens påtog sig rollen som
"web-master" var vel kun ment som en midlertidig løsning, og det har måske
taget til i omfang og forbrug af fritid.

> [...]
> på grund af jalusi, så er der et eller andet der ikke hænger sammen, lad
> os oprette en fotostafet på en server som ikke er afhængig af en mands

Er det ikke muligt at benytte www.fotokritik.dk. Og så kommentere/diskutere
billederne i gruppen og selvfølgelig også en kommentar til billedet på
fotokritik.

> Og hvis Max er den bedste fotograf så er det ham der vinder, men han kan
> vel kigges over skuldrene så vi andre kan lære af hans kunnen, og derved
> blive bedre fotografer.

I en årrække har jeg fulgt mange fotokonkurrencer, og det er altid de samme
der går igen og igen, kreative mennesker med flair for at bruge og udnytte
udstyret har selvfølgelig bedre chancer for at vinde andre.
Men lad dog de vindende billeder blive en god inspiration for os alle
sammen.

--
Venlig hilsen Leif Langgaard

www.analogfoto.dk - Salg & køb af analogt fotoudstyr.
www.megapixels.dk (tom)

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 13:17

Langgaard wrote:
> [...]
> "web-master" var vel kun ment som en midlertidig løsning, og det har måske
> taget til i omfang og forbrug af fritid.

Manden skriver jo at det er fordi det har uviklet sig i en forkert
retning, og dermed menes vel, at der et eller andet han ikke er tilfreds
med, endvidre ville han vel have givet som begrundelse, at han af
tidsmæssige årsager ikke længre kunne drive sitet.

> Er det ikke muligt at benytte www.fotokritik.dk. Og så kommentere/diskutere
> billederne i gruppen og selvfølgelig også en kommentar til billedet på
> fotokritik.

Jeg aner ikke om det vil kunne bruges, men vidre køres synes jeg under
alle omstændigheder det skal.

Helt sikkert.

> [...]
> udstyret har selvfølgelig bedre chancer for at vinde andre.
> Men lad dog de vindende billeder blive en god inspiration for os alle

Lige præcis, misundelse fører ikke til en hujende f..

Tommy Hjorth

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-11-04 13:08

> [...]
>
> Og hvis Max er den bedste fotograf så er det ham der vinder, men han kan
> vel kigges over skuldrene så vi andre kan lære af hans kunnen, og derved

Problematikken i, at Max udpeges som vinder, hver gang han deltager uden
selv at være dommer, er, at det helt enkelt strider mod fotostafettens ånd!
Stafetten skal så vidt muligt gives videre til andre for at sikre
alsidigheden i emnevalget.

Alle skal kunne deltage med chance for at vinde uanset proffesion,
kameramodel og mærke.
Når en absolut totalt talentfuld fotograf som Max deltager med liv og sjæl,
må man derfor bedømme hans billeder med kraftigere kritikerbriller på.
Jeg personligt har stillet lidt større krav til Max's billeder end andres i
mine bedømmelser. Max har derfor kun vundet en gang ud af de 3 gange, jeg
har været dommer, selvom han måske nok havde fortjent yderligere en sejr,
men jeg har dog altid sørget for at udtrykke min begejstring i kritikken.

Det er selvfølgeligt rart at folk kan lide ens billeder, men hvor fedt er
det iøvrigt, at vinde hver gang man deltager, især når dommerpligten følger
med som gevinst.
Det gør det hurtigt mindre interessant at deltage i stafetten.

Jeg forstår godt Jens' harme over den udvikling, der har fundet sted i
fotostafetten, men kan sagtens se, at det også er risikoen, især når det er
nye medlemmer af stafetten, der bedømmer billederne uden at ha stafettens
ånd i baghovedet.

Iøvrigt vil jeg sige til Max: Jeg er utroligt ked af denne diskussion!
Jeg håber, at du tager den i stiv arm og fortsat vil deltage i stafetten,
både som dommer og som deltager

Dine billeder er for mig en kæmpe inspiration og kilde til lærdom!
Se bare :
http://usenet.fotolog.dk/displayimage.php?pos=-236

Jeg havde et af dine billeder i tankerne, da jeg så motivet og skød.

Desuden beklager jeg, der ellers er fast inventar i stafetten, at jeg ikke
har deltaget de sidste to gange. Forrige gang gik hele min sparsomme fritid
med nyanskaffelse af nyt spændende fotoudstyr og i denne uge har jeg
simpelthen ikke haft kræfterne til at stå så tidligt op, at jeg kunne få
billeder, der følger emnet.
Det kræver en ekstra indsats, når man kommer hjem midt om natten fra
arbejdet.

Jeg vil dog deltage med liv og sjæl, hvis fotostafetten fortsætter, i det
omfang jeg magter. Det blir forhåbentligt bedre.
Jeg håber, at der dukker en ny løsning op på, hvordan vi formidler
billederne til stafetten.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 13:26

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
> selv at være dommer, er, at det helt enkelt strider mod fotostafettens ånd!
> Stafetten skal så vidt muligt gives videre til andre for at sikre

Så er ånden jo bygget på et forkert grundlag.

> [...]
> men jeg har dog altid sørget for at udtrykke min begejstring i kritikken.

Det er jo at give manden et handicap, jeg ved ikke om Max er
professionel fotograf, det er jo op til dommeren at afgøre hvilket
billed der er bedst.

> [...]
> nye medlemmer af stafetten, der bedømmer billederne uden at ha stafettens

Ustyrlig barnlighed, er hvad jeg ligger i det du skriver her.

> Iøvrigt vil jeg sige til Max: Jeg er utroligt ked af denne diskussion!
> Jeg håber, at du tager den i stiv arm og fortsat vil deltage i stafetten,
> både som dommer og som deltager

Ved du hvad du selv mener, det er ikke nemt at finde ud af med det du
skriver, først er du utilfreds med at Max vinder for mange gange, og så
vil du lige trække i land med dette.

> [...]
> omfang jeg magter. Det blir forhåbentligt bedre.
> Jeg håber, at der dukker en ny løsning op på, hvordan vi formidler

Tommy Hjorth

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 23-11-04 15:40

> Så er ånden jo bygget på et forkert grundlag.

> Det er jo at give manden et handicap, jeg ved ikke om Max er professionel
> fotograf, det er jo op til dommeren at afgøre hvilket billed der er bedst.

Det handicap har alle, der kort forinden har vundet stafetten før. I hvert
fald, hvis man tager hensyn til det oprindelige regelsæt for og ånden i
fotostafetten.
Det er jo ikke bare en konkurrence, det gælder om at vinde, selvom man
selvfølgelig gerne vil.
Meningen er jo, at man skal lære lidt undervejs og at alsidigheden skal
sikres.

Jeg har sakset de oprindelige regler her:

Reglerne for indsendte løsningsforslag er simple:

- Et billede pr. deltager
- Billedet kan været taget med analogt hhv. digitalt kamera
- Billedet _skal_ være taget i ugens løb - altså ingen brug af billeder fra
jeres gemmer
- Billede skal offentliggøres under fuldt navn
- Billedet skal være et løsningsforslag på den bundne opgave, og bør ikke
kunne være genstand for fortolkning i forhold til tema/emne
- Billedet må kun manipuleres som en helhed, dvs. beskæring og regulering af
farver, kontrast, lys, skarphed osv. er tilladt; kloning, sammenkopiering
osv. er ikke tilladt
- Billedet må maksimalt fylde 1280x1024 pixels og skal offentliggøres i
JPEG-format
- EXIF-data må meget gerne være tilgængelige i billedfilen, men det er ikke
et krav
- Teknik skal på opfordring oplyses
- Link til billedet skal være offentliggjort i den dertil oprettede
"resultattråd" senest midnat mellem fredag og lørdag

Fra midnat mellem fredag og lørdag skal billederne bedømmes og kommenteres.
De indkomne løsningsforslag kommenteres og debatteres i den oprettede
"resultattråd". Alle er velkomne til at kommentere/debattere - også jer,
der ikke har egne billeder "i ilden". Idéen med debatten er, at vi hjælper
hinanden til at rette fejl, blive bedre næste gang, rose gode
løsningsforslag, skose de mindre gode og muligvis blive enige om,
hvilket billede der bedst løser opgaven.

Den officielle debat afsluttes søndag kl. 20.

Da jeg har valgt denne uges tema/emne, vælger jeg suverænt, hvilket billede
der imo bedst løser opgaven. Mit valg vil - efter bedste evne - afspejle
gruppens holdning som jeg tolker den i debattråden. Fotografen bag det af
mig valgte billede overtager stafetten, vælger næste uges tema/emne,
opretter et indlæg med dette senest midnat mellem mandag og tirsdag og en
"resultattråd" torsdag aften. Herefter kører rouletten igen. Ugens
tema/emne-vælger afgør suverænt, hvilke parametre vedkommende vil lægge vægt
på, når vedkommende efterfølgende vælger "ugens billede". Dog skal valget
begrundes og det anbefales, at opgaven går på tur mellem så mange
forskellige deltagere som muligt.

Når tema/emne vælges, vil jeg foreslå, at vi holder os inde for rimeligt
snævre rammer, så vi ikke skal vurdere alle mulige fortolkninger af et
tema/emne, der ligger milevidt fra hinanden. Formålet med den bundne opgave
er at opøve billedsyn og teknik, og ikke mindst få en masse inspiration fra
hinanden - ikke at afteste deltagernes evne til at abstrahere og fortolke.

> Ustyrlig barnlighed, er hvad jeg ligger i det du skriver her.

Den var sq godt nok under bæltestedet.
Har din mor ikke lært dig, at når man ikke har noget pænt at sige, bør man
hellere holde sin bøtte?
Har du overhovedet læst, hvad det var jeg skrev.
Jeg påpeger, at der er en risiko for, at Max mister lysten, hvis han skal
agere dommer hver anden uge,
og at jeg forstår Jens, når han mener, at fotostafetten har taget en forkert
drejning.

> Ved du hvad du selv mener, det er ikke nemt at finde ud af med det du
> skriver, først er du utilfreds med at Max vinder for mange gange, og så
> vil du lige trække i land med dette.

Jeg ved præcis, hvad jeg mener!
Min holdning er, at man som dommer nedprioriterer billeder fra folk, der
fornyeligt har vundet stafetten, medmindre deres forslag er så godt, at det
ikke kan tilsidesættes.
Derfor kan man fint give konstruktiv kritik, selvom man ikke bare lader en
genganger vinde for tit.

Formålet er at sikre, at alle har lyst til at deltage, selvom deres evner
måske ikke rækker så vidt som de professionelles og har mindre udstyr.
Fotostafetten skal funderes så bredt som muligt, så det ikke ender med en
elitær gruppe, der sidder og rygklappper hverandre.
Det er meningen, at man skal lære af at deltage.

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 16:18

Frodo Nifinger wrote:
> [...]
>>

> Den var sq godt nok under bæltestedet.
> Har din mor ikke lært dig, at når man ikke har noget pænt at sige, bør man

Nu var det ikke ment på hvad du skrev men mere på Jens´s opførsel som
jeg finder barnlig. Det er barnligt at lukker serveren ned inden der er
fundet en anden løsning, han kunne jo f.eks givet gruppen 14 dage til at
finde en alternativ løsning, istedet for enrådig at lukke af for at
10-15 mennesker har lidt hygge/læring gennem denne konkurence

> [...]
> agere dommer hver anden uge,
> og at jeg forstår Jens, når han mener, at fotostafetten har taget en forkert

Joh men er der ikke det i dybest set ønsker med den kritik i kommer med
over at han vinder for tit.

> [...]
> ikke kan tilsidesættes.
> Derfor kan man fint give konstruktiv kritik, selvom man ikke bare lader en

Jo men er det så en reel konkurrence eller er det rygklapperi.

> [...]
> elitær gruppe, der sidder og rygklappper hverandre.
> Det er meningen, at man skal lære af at deltage.

Det er vi enig i.

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-11-04 08:19

> [...]
> alternativ løsning, istedet for enrådig at lukke af for at 10-15 mennesker
> har lidt hygge/læring gennem denne konkurence

Fotostafetten har kørt siden uge 33, på Jens Bruun's foranledning.
I starten var det folks egen hovedpine at finde et egnet sted at placere
deres billeder.
Nogen brugte fotokritik, andre de binæregrupper, mens andre igen havde ders
eget galleri.

Jens Bruun leverede så senere plads til fotostafetten på sin server, fordi
han ønskede mere samling på billederne, så det var lettere at bedømme
billederne.

Jens Bruun er altså idemand bag fotostafetten og iøvrigt også for vore fede
fotosafarier, så underkend ham ikke den respekt, han retteligt fortjener.

> Joh men er der ikke det i dybest set ønsker med den kritik i kommer med
> over at han vinder for tit.

Nej overhovedet ikke. Max's løsningsforslag er meget kærkomne og god
inspiration, og selvfølgelig skal Max og andre dygtige fotografer også vinde
ind i mellem, men sker det hvar gang, går det sociale og det lærerige af
stafetten.
Desuden ville jeg selv finde det mindre fedt, at blive tvangsudnævnt som
dommer hver 14. dag.
På den oprindelige måde ved jeg til gengæld, at når jeg vinder, så har jeg
for alvor lavet noget, der rykker ved folk.
Det ville da varme helt ned i storetåen.

> Jo men er det så en reel konkurrence eller er det rygklapperi.

Det har intet med rygklapperi at gøre.
Det, du får galt i halsen, er, at du opfatter fotostafetten som en ren
konkurrence og ikke, hvad det retteligt er, nemlig en fotostafet.
Kongstanken bag den er lige netop, at så mange som muligt at skal overdrages
æren at være forfatter til oplægget og dommer i en venskabelig konkurrence,
der giver plads til alle.

> Det er vi enig i.

Godt, hvorfor så lave det om til en regulær konkurrence?

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Erik W.

Dato : 24-11-04 23:31

"Frodo Nifinger" <jni@holdopmeddettdcadsl.dk> skrev i en meddelelse

> Godt, hvorfor så lave det om til en regulær konkurrence?

Jeg er fuldstændig enig med alt hvad du skriver i denne tråd Jesper, skide
godt skrevet.

Fotostafetten blev oprettet fordi Jens havde en idé og kæmpede for den. Der
var modstand mod ideen bla. fordi man mente at fotokonkurencer ofte ender i
rygklapperi hvor dem der kan lide hinanden stemmer på hinanden. Derefter var
der en lang diskussion i gruppen hvor man snakkede sig frem til nogle vilkår
som man kunne enes om. hvorefter Jens startede noget han kaldte "Bunden
opgave til gruppen" Der vbar enighed om at det _ikke_ var endnu en
fotokonkurrence, men en venlig dyst hvor vi sætter hinanden på en bunden
opgave for at få hinanden ud med kameraet. Langsomt har det så udviklet sig
til det som vi nu kender som fotostafetten.

På vores sidste fotosafari i København, var vi et par stykker som delte
bekymringer om hvorvidt de nye deltagere i fotostafetten var ved at jage Max
ud af fotostafetten, ved at lade ham vinde hver gang. Det var inden Max blev
udråbt som vinder her sidste gang.
Både Jens og jeg påpegede problemet, da Max blev udråbt som vinder igen. Og
jeg skal ikke udtale mig på Jens' vejne om det, men jeg personligt blev
ihvertfald noget stødt på manchetten over at blive skudt i skoene at man
"var misundelig" eller "ønskede" at vinde". Desuden var det ubehageligt at
Max opfattede det som om at vi ikke opfattede ham som værdig vinder, når
både Jens og jeg udtrykkeligt skrev at vi respekterede beslutningen og at vi
mente at Max's billede var virkeligt godt.

Jeg er overbevist om at både Jens' og mit ærinde var at passe på
fotostafetten, og sikre at den ikke udvikler sig i forkert retning. jeg er
sikker på at hvis den får lov til at udvikle sig i den retning som Tommy og
andre foreslår så vil den dø i løbet af kort tid, om ikke andet når Max er
træt af at vinde hver anden gang. Eller når det bliver de samme to som
skiftes til at være dommer for hinanden.

Mvh Erik

Fra : max

Dato : 26-11-04 17:41

"Erik W."
> [...]
> træt af at vinde hver anden gang. Eller når det bliver de samme to som
> skiftes til at være dommer for hinanden.

Jeg syns dit indlaeg er lidt vagt, har ikke lige bemaerket at nogen er
skudt noget i skoene, Jens' angreb var direkte og utvetydigt, gaar jeg
ud fra da han har valgt ikke at deltage i debatten.. Hvad i har
snakket om paa fotosafari kan jeg med god grund ikke vide noget om..
Men det kan jeg sige jeg er flintrende ligeglad med om jeg vinder jeg
har deltaget fordi jeg elsker det fotografiske medie, basta.. Men som
jeg har givet udtryk for ville det vaere taabeligt at vaelge et vinder
billede der klart ikke var det bedste.. Der maa sku da vaere et
citament til at yde det bedste man kan, og forbedre fra gang til
gang.. Hvis jeg staar alene med den overbevisning saa er der ikke
noget at goere ved det, jeg har meldt fra deltagelse, saa i der har
den filosofi kan koere videre til alles glaede og fornoejelse, jeg er
en lykkelig mand, naar i er glade.. I behoever ski ikke tage hensyn
til den gamle mand her, jeg er ikke saa skroebelig.. Men jeg blev sur
over at Jens reagerede imod mine ekstra billeder..
Din evne til at forudse verden, kender jeg ikke en skid til, men wow
det maa vaere dejligt at have den evne, implicit ligger det i en hver
forudsigelse at man med "god" grund kan faa den til at gaa i
opfyldelse.. Saadan er min verden ikke skruet sammen, jeg tror paa den
gode vilje.. Hvis i 2-3 stykker havde bekymringer sku i maaske have
sagt noget.. Det er fuldstaendigt latterligt jeg er blevet genstand
for denne hva kan man kalde det.. daarlige stemning.. Jeg har taget
mine billeder og ikke andet.!! Din og Jens posetive respons paa at jeg
vandt 2 gange i traek, er jo overdejlig, men helt aerligt, havde det
ikke vaeret klogere at diskutere fundats aendringer i en anden traed
end i den som udraebte mit billede som vinder, i traedte pa baede
dommeren og mit billede, gaar ud fra i er i besiddelse af en lille
smule intelligens og kultur.. Det var en daarlig strategi og jeg
foelte mig personligt angrebet, selv om jeres maal maaske var
stafettens fundats.. Naaa men gjort er gjort, find en god loesning og
kom videre..

Niels Ebbesen - jeg kan kun sige du har vaeret en engel i forhold til
stafetten, det er ikke gaaet ubemaerket hen, og dine kommentarer, selv
om jeg ikke er enig, har en vis visdom, saa hold dig ikke tilbage med
det gode, daemp det andet du ved.. -max-

Fra : Erik W.

Dato : 26-11-04 23:33

"max" skrev i en meddelelse

>Det var en daarlig strategi og jeg
> foelte mig personligt angrebet, selv om jeres maal maaske var
> stafettens fundats.. Naaa men gjort er gjort, find en god loesning og
> kom videre..

Hej Max

Godt nok at få historien fra din vinkel. Min kritik kunne som du siger
måske have været fremsat mere elegant, men på den anden side troede
ihvertfald jeg, at det var noget vi kunne snakke om uden problemer. Vi har
trods alt været sammen om at stifte fotostafetten.
Jeg ved ikke om fotostafetten kører videre? Jens har trukket sig ud, der er
andre der har taget over og jeg ved ikke om det vil lykkes. Der er
ihvertfald ikke nogen grund til at du også stopper. Jeg synes den her sag er
ærgelig, og jeg ønsker, at det kunne løses ved at trykke Crl-Z

Mvh Erik

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-11-04 13:56

> [...]

>skal stoppes på grund af jalusi, så er der et eller andet der ikke
>hænger sammen, lad os oprette en fotostafet på en server som ikke er

Jeg vil gerne være sponsor for fotostafetten. Så jeg har oprettet
domænet fotostafet.dk og et web-hotel med 125 MB serverplads.

Jeg har dog ikke tid til at vedligeholde serveren. Så hvis der er en,
som kan klare den sag, så kontakt mig på peter@rongsted.dk

Peter

Fra : Simon Nielsen

Dato : 23-11-04 18:05

> [...]
> domænet fotostafet.dk og et web-hotel med 125 MB serverplads.
>
> Jeg har dog ikke tid til at vedligeholde serveren. Så hvis der er en,

Det er et fedt initiativ, så er der en der vil køre den syntes jeg det skal
gøres. Det skal du have mange tak for Peter.

Simon
"lad være med at tænke negativt før nogen kalder dig svin"
Simon Nielsen - 2004

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 18:58

Peter Rongsted wrote:

> [...]
> domænet fotostafet.dk og et web-hotel med 125 MB serverplads.
>
> Jeg har dog ikke tid til at vedligeholde serveren. Så hvis der er en,

Hvilken platform kører den på, og er der understøttelse af mysql og php ?

Hilsen Tommy Hjorth

Fra : Peter Rongsted

Dato : 23-11-04 20:53

Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote:

>Hvilken platform kører den på, og er der understøttelse af mysql og php ?

Det er en Intel platform, men jeg ved ikke hvilket styresystem. Jeg vil
gætte på Wibdows, da der er support for ASP, PHP4 og MySQL.

Se mere på: https://www.b-one.net/

Peter

Fra : max

Dato : 23-11-04 16:56

Tommy Hjorth <tommy@linuxgeek.digicity.dk> wrote in message news:<41a3149d$0$244$bc7fd3c@news.sonofon.dk>...
> [...]
>
> Og hvis Max er den bedste fotograf så er det ham der vinder, men han kan
> vel kigges over skuldrene så vi andre kan lære af hans kunnen, og derved

Jeg syns ikke du saa let kan tilsidesaette Jens indsats, han har
vaeret en eksemplarisk webmaster og organisator, det der er mellem
ham og mig burde i hoppe op og falde ned paa.. Fortsaet det gode
arbejde.. ;0)-max-

Fra : Tommy Hjorth

Dato : 23-11-04 17:40

max wrote:

> [...]
> vaeret en eksemplarisk webmaster og organisator, det der er mellem
> ham og mig burde i hoppe op og falde ned paa.. Fortsaet det gode

Det er heller ikke hans store arbejde jeg har kritiseret men måden han
har lukket fotostafetten ned på, bare lukket det uden at give andre en
chance for at finde anden løsning inden nedlukningen, han kunne jo godt
have været lidt stor i slaget og givet en 14 dages frist til at finde en
anden løsning-.

Tommy hjorth

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-04 11:17

max wrote:

> [...]
> vaeret en eksemplarisk webmaster og organisator, det der er mellem
> ham og mig burde i hoppe op og falde ned paa.. Fortsaet det gode

Tja max, jeg har holdt mig pænt på måtten, og undladt at deltage og
kommentere i fotostafet-trådene, men jeg har da læst og kikket med,
og jeg har hele tiden spekuleret på, hvor længe det ville holde, for
det var jo ret åbenlyst, at du uge efter uge leverede det suverent
bedste billede.

Og det har været både lærerigt og sjovt at se, hvor længe det kunne
køre, det har jo været li'som interne fotokonkurrencer i en lokal
fotoklub, hvor det som regel også er de samme 2-3 bedste
amatørfotografer, der hver gang løber med topplaceringerne.

Jeg har dog flere tænkt over, at du ikke har gjort folk klart, at
dine fremragne fuglebilleder ikke en en overnight sensation, og at
du i flere år har arbejdet målrettet med fotografi af fugle og
digital billedbehandling.

For der er godt mange som tror, at de bare skal gå ud og købe et
DSLR-kamera, en kraftig tele og et etbenet stativ, og så kan de ta'
gode fuglebilleder...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Langgaard

Dato : 24-11-04 13:52

> [...]
> det som regel også er de samme 2-3 bedste amatørfotografer, der hver gang

Nils, du behøver ikke at fryde dig, fotostafetten kører igen.

Fra : Niels Riis Ebbesen

Dato : 24-11-04 14:10

Langgaard wrote:

> Nils, du behøver ikke at fryde dig, fotostafetten kører igen.

- når man svinger pisken over en flok hunde, så er det den gale
køter man rammer, som hyler op...!

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Frodo Nifinger

Dato : 24-11-04 16:24

> - når man svinger pisken over en flok hunde, så er det den gale køter man
> rammer, som hyler op...!

Eller osse den ukyndige hundekusk, når han svirper sig selv i røven ved et
uheld

Jesper Nielsen
aka
Frodo Nifinger

Fra : Carina

Dato : 23-11-04 22:56

Jeg må indrømme at jeg også er en af dem, der har glædet sig til at kunne
deltage lidt oftere i fotostafetten (har bestilt nyt udstyr - afventer bare
dets ankomst i denne uge) så det var med dyb beklagelse at jeg så at den er
blevet lukket ned ;O(

Jeg syntes det har været spændende at være med, de 2 gange jeg har forsøgt
mig, jeg har fået meget ud af kommentarene og de foreslag som der blevet
lavet, til hvordan jeg forbedrede billederne.

Så jeg glæder mig til at i starter den op igen - PLEASE

Jens, det har været et stort, flot arbejde du har udført, jeg har tit været
inde og kigge de forskellige emner og se på de løsningerne som folk har
valgt . Kan du ikke lade de gamle stafetter stadig være online? bare for os
nybegynderes skyld?
Mvh Carina