Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Sony DSC-V3 eller Pentax Optio 750z...?
Fra : Martin B

Dato : 22-11-04 22:19

Hey...

Jeg går og lurer på at købe et nyt digital-kamera. Mit tidligere kamera, et
Sony DSC-T1, har jeg solgt da indendørs-billederne var ALT for dårlige. Jeg
leder derfor efter et kamera som tager nogle bedre billeder samt filmklip i
VGA-kvalitet med 30fps.

Jeg har fundet frem til nogle alternativer; Sony DSC-V3 eller Pentax Optio
750Z.

Er der nogen der har noget "hands-on" erfaring med ovennævnte kameraer,
eller nogle andre kameraer som kunne komme på tale. Det skal lige siges at
jeg har haft et G6 i hånden og syntes at det er en anelse for stort...

Please help me....

/Martin

Fra : Jens Christensen

Dato : 22-11-04 22:43

"Martin B" <martin@REMOVETHISbrogaard.dk> wrote in message
> [...]
> VGA-kvalitet med 30fps.
>
> Jeg har fundet frem til nogle alternativer; Sony DSC-V3 eller Pentax Optio

Jeg har ingen erfaringer med nævte kameraer, men lad mig lige komme med et
par punkter jeg synes du skal tage med i overvejelsen hvad Sony angår.

Har selv et Sony V1 (forgængeren til V3) og jeg er virkelig, virkelig
irriteret over 3 ting.

-Batterilevetiden, der er så grinagtig ringe, at jeg tit og ofte har lyst
til at kaste kameraet af h.til og købe et nyt. Det irriterer mig
ubeskriveligt meget!

-Hvidbalancen, der stort set altid rammer ved siden af når den står på auto
WB.

-Priserne på Memorystick PRO. OK, det vidste jeg da jeg købte kameraet, men
det er stadig irriterende derudover kan V3 vist også bruge compact
flash...længe leve det.

Derudover er det et godt kamera, der tager rigtigt gode billeder når man
lige lærer det at kende, og når man vender sig til selv at vælge hvad
WB-indstilling, der er passende.
Kameraet har en masse dejlige funktioner, der giver en mulighed for at man
kan eksperimenterer en masse. Og efter jeg langt om længe har fundet en
filteradapter til det, er jeg begyndt at lege endnu mere med det. Med det
resultat at jeg lader det op flere gange om dagen! ARGHH!!!

Håber du kan bruge det til noget!

--
Mvh.
Jens Christensen

Fra : Martin B

Dato : 23-11-04 17:45

> [...]
>
> -Batterilevetiden, der er så grinagtig ringe, at jeg tit og ofte har lyst
> til at kaste kameraet af h.til og købe et nyt. Det irriterer mig

Ud fra de tests jeg har læst af V3, så skulle dette problem vist være løst.
Jeg mener at de fleste har kunne ta' omkring 3-400 billeder på én opladning.

> -Hvidbalancen, der stort set altid rammer ved siden af når den står på
auto
> WB.

Jeg er ikke klar over hvordan V3'eren forholder sig på dette punkt.

> -Priserne på Memorystick PRO. OK, det vidste jeg da jeg købte kameraet,
men
> det er stadig irriterende derudover kan V3 vist også bruge compact
> flash...længe leve det.

Det er korrekt at V3 også understøtter CF, men hvis man ønsker at tage
filmklip i 640*480 med 30fps, ja så skal man bruge Memorystick PRO. Med CF
vil den kun optage med 15fps...!

> Håber du kan bruge det til noget!

Det kan jeg helt sikkert! Det helt optimale ville dog være hvis miraklet
skete, hvis en rigtig fotonørd læste dette indslag og som havde prøvet begge
kameraer - og lige ville give sit besyv med....!?!?

Er der virkelig ikke nogen som har prøvet disse kameraer...?

Mvh

Martin