Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Problemer med flash og blunking
Fra : Reidar Solberg

Dato : 22-11-04 16:26

Har fått følgende spørsmål fra en annen:

"Jeg har fått et problem med digitalkameraet mitt. Hverken samboeren min
eller gutten min takler blitzen. De blunker på alle bildene jeg tar. Med
andre kamera går det greit.
Er det noe jeg kan stille inn for å unngå dette? "

Da jeg ikke har opplevd dette problemet selv, lurer jeg på om noen her i
gruppen kan gi et godt svar?

Mvh Reidar

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-11-04 18:01

In article <uynod.18117$Km6.217774@news4.e.nsc.no>, Reidar Solberg wrote:
> [...]
> Er det noe jeg kan stille inn for å unngå dette? "
>
> Da jeg ikke har opplevd dette problemet selv, lurer jeg på om noen her i

Ja, slå anti-redeye fra. Nogle kameraer har et problem med at
anti-redeye for personer til at blinke. Og så fungerer det jo
også bra. Ingen røde øjne |-)