Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Nyt spørgsmål om CF.
Fra : Trolle

Dato : 22-11-04 14:17

Ny tråd, for ikke at ødelægge mere i den gamle.

Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

Med venlig hilsen

Jørgen Trolle.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 22-11-04 15:06

"Trolle" <jt@direkte.org> wrote in message
> Ny tråd, for ikke at ødelægge mere i den gamle.
>
> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

Ja, et 2 år gammelt Sandisk kort på 128 Mby. Det ligger på bunden af Århus

-men det var nok ikke det dit spm gik på. Jeg har aldrig mistet data fra et
CF kort. Hverken i kamera eller i industri computere.

Jeg kunne derimod være mere interesseret i at vide, om det er bestemte
kameraer/modeller, der går igen, når folk mister data. Jeg ved ikke om
ladetilstanden af batterierne kan have nogen betydning.

Bo //

Fra : HKJ

Dato : 22-11-04 16:50

> [...]
>
> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

Jeg har haft et kort med en død celle, så der altid var et billede der ikke
kunne læses.

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 22-11-04 18:00

In article <qdp3q0daj7fmp2o4maroku61rdnnv3757f@4ax.com>, Trolle wrote:
> Ny tråd, for ikke at ødelægge mere i den gamle.
>
> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

4GB Microdrive, mistede enkelte billeder på en tur. Tror det var
temperatur/luftfugtighed. Havde aldrig problemet igen efter omformatering.
Men det skete første gang på en ferietur, hvor kameraet aldrig blev færdig
med at skrive. Så slog jeg over til MF, tog 5-6 billeder, og kom forbi
det dårlige punkt. Skete 2-3 dage efter hinanden.

Var i et 300D.

Fra : Richard

Dato : 22-11-04 18:24

Trolle wrote:

> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

Ja, fik ødelagt et PQI F1-kort tidligere i år, så det ikke kunne
genformateres - hverken i kameraet, i Linux eller Windows.

Formentlig blev kortet beskadiget, fordi jeg et par gange prøvede at
presse en optagelse mere ud af kameraet (A70), efter det allerede en
gang havde meldt, at batterierne var tomme. Ren fedthas

PQI Europe byttede dog kortet uden problemer - og siden har jeg ikke
forsøgt at strække batterierne

--
Richard Pade, Sorgenfri, DK

Fra : Karl Johan

Dato : 24-11-04 14:37

Trolle wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

Jeg har sammen med et SanDisk CF-kort fået leveret et program som skulle
kunne liste billeder ud af et dårligt kort. Programmet hedder Rescue PRO.

Hilsen Karl Johan

Fra : t.jensen

Dato : 25-11-04 21:46

har lige mistet et PQI F1 512mb
"Trolle" <jt@direkte.org> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Er der nogen der har oplevet at miste et helt CF kort, altså ikke kun
> et billede eller 2, og hvis hvilket kort og alder drejede det sig om ?

har lige mistet et PQI F1 512mb i et canon eos10d
mv. thomas