Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hvem har taget dette billede?
Fra : Anders Houmark

Dato : 21-11-04 22:26

Hej

Jeg har et billede jeg gerne vil have identificeret.. Altså vil gerne have
at vide hvad fotografen hedder, hvad billedet hedder, hvornår det er taget
og den præcise historie osv..
Det er et af de absolut bedste billeder jeg har set.
Har fundet det på et diskutionsforum på nettet hvor tråden hed noget i
retning af "Indsend kendte billeder".. Der var bl.a. det billede med de 11
arbejdere der sidder højt oppe i luften på en stålbjælke og spiser deres
madpakke, der var billeder fra 2. Verdenskrig og der var billeder af Lee
Harvey Oswald som bliver skudt udenfor retsbygningen og mange andre utrolig
spændende billeder..

Men lige netop dette synes jeg er meget spændende. Historien skulle være, at
det er taget da de allierede befriede Frankrig, og folk står på gaden og
klapper.. ved dog ikke om dette passer 100% Alt information om billedet
ville være dejligt.

http://www.andersh.dk/ww2_81.jpg

Hvis der er nogle af jer som ligger inde med viden omkring bøger / internet
sider som har en masse historisk spændende billeder ville dette også være
interessant!

På forhånd tak, mvh

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Per Bau

Dato : 21-11-04 22:50

"Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
internet
> sider som har en masse historisk spændende billeder ville dette også være

Google peger på dette site
http://www.archives.gov/research_room/research_topics/world_war_2_photos/world_war_2_photos.html
--
/Per
Udskift invalid i adressen med com

Fra : Anders Houmark

Dato : 21-11-04 23:14

Per Bau wrote:
> "Anders Houmark" <anders@andersh.fjerndette.dk> skrev i en meddelelse

> Google peger på dette site

http://www.archives.gov/research_room/research_topics/world_war_2_photos/world_war_2_photos.html

Tak for linket, spændende!

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Michael Lund

Dato : 21-11-04 23:48

Det var altså ikke de allierede der ankom til Paris, men derimod tyskerne
d.14 juni 1940.

Så passer det også lidt bedre med de udtryk.
Et meget stærkt billede!

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 00:07

"Michael Lund" <miclu@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Det var altså ikke de allierede der ankom til Paris, men derimod tyskerne
> d.14 juni 1940.

Er det ikke også det der står:

81. "A Frenchman weeps as German soldiers march into the French capital,
Paris, on June 14, 1940, after the Allied armies had been driven back across
France." 208-PP-10A-3. (ww2_81.jpg)

--
mvh kajo

Fra : Michael Lund

Dato : 22-11-04 00:14

"Kajo" <Fiffi.tiscali.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> 81. "A Frenchman weeps as German soldiers march into the French capital,
> Paris, on June 14, 1940, after the Allied armies had been driven back

Jo da, men det var det modsatte som Anders Houmark havde hørt som start.

Mic.

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 00:23

"Michael Lund" skrev i en meddelelse

> Jo da, men det var det modsatte som Anders Houmark havde hørt som start.

Det er så iorden, men jeg kunne ikke lige se hvem du svarede, pga. af den
uheldige citatteknik.

--
mvh kajo

Fra : G.B.

Dato : 22-11-04 05:06

"Per Bau" <perbau@hotmail.invalid> skrev i meddelelsen

> http://www.archives.gov/research_room/research_topics/world_war_2_photo
> s/world_war_2_photos.html

Super-link!

Er der så nogen som har et link til billedet af den lille jødiske dreng med
kasketten og hænderne på hovedet, som går i spidsen for en mængde jøder med
et par maskinpistolbevæbnede SS-folk som overvåger?

Det er mindst lige så berømt, men det er svjks ikke på denne site?

--
"We all have private ails. The troublemakers are they
who need public cures for their private ails." Eric Hoffer

Fra : TR

Dato : 22-11-04 10:15

"G.B." <nonono@nospam.invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]

> et par maskinpistolbevæbnede SS-folk som overvåger?
>
> Det er mindst lige så berømt, men det er svjks ikke på denne site?

Er det ham her du mener ?
historie og billede http://www.auschwitz.dk/Holocaust3.htm

TR

Fra : G.B.

Dato : 23-11-04 14:09

"TR" <rubyto_fjern_@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:cnsals$8pp$1
@gnd.k-net.dk:

> http://www.auschwitz.dk/Holocaust3.htm

Jeps.

Fra : TR

Dato : 24-11-04 09:16

> "TR" <rubyto_fjern_@hotmail.com> skrev i meddelelsen news:cnsals$8pp$1
> @gnd.k-net.dk:

> Jeps.

I øvrigt er der en artikel i Berlinske idag om netop dette billede, da der
lige er udkommet en bog.

Hilsen TR

Fra : Ukendt

Dato : 22-11-04 14:34