Foto
IBM760 5420
Teil 3020
En træls ting ved D70...
Fra : nyrup

Dato : 21-11-04 20:06

Hej.
Nu har jeg haft mit D70 i et par måneder...
Jeg er ret godt tilfreds med den...
MEN... jeg har opdaget en dum ting.
Hvis man kører i program-automatik "P" og justerer forholdet mellem
lukkertid og blænde på hjulet, så sker der
det, hvis man skruer ud over f.eks laveste blænde med 7 klik på hjulet, så
skal man skrue tilbage over de samme 7 klik før D70 reagerer på ens input!
Mao. den registrerer de ubrugelige 7 klik før den går tilbage i modsat
retning. Det har ofte bevirket at jeg har skruet frem og tilbage som en gal
og ikke kunnet forstå hvorfor den ikke reagerer!!!
Sådan noget programmerings-sjusk!!!... Det laver min F70 ikke. Den stopper
pænt, selv om jeg skruer for langt og går øjeblikkeligt den anden vej, når
jeg beder den om det!

Har I lignende resultat eller er det min D70 der er speciel på det pkt.?

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 21:06

In article <41a0e6f1$0$224$edfadb0f@dread12.news.tele.dk>, nyrup wrote:
> [...]
> skal man skrue tilbage over de samme 7 klik før D70 reagerer på ens input!

Hvorfor bruger du P ? Blænde eller lukketidsprioritet har samme
effekt. Du justerer på tid, og kameraet justerer lukketid.
Og ihvertfald på Canon kan man justere flere ting i menuerne hvis
man kører i dette såkaldte kreative område.

P er spild af plads på hjulet.

Fra : Bo Bjerre

Dato : 21-11-04 22:11

"Povl H. Pedersen" <povlhp@povl-h-pedersens-computer.local> wrote in message

> Du justerer på tid, og kameraet justerer lukketid.

Er det ikke en skrivebøf ?

Bo //

Fra : Danne

Dato : 21-11-04 22:03

"nyrup" <p[fjerndette]nyrup@hotmail.dk> skrev i meddelandet
> [...]
vej, når
> jeg beder den om det!
>
> Har I lignende resultat eller er det min D70 der er speciel på det

Jag har en F80 och den gör på samma sätt. Använder man en blixt och
sätter kameran i "S" får man samma sak när tiden är snabbare än vad
blixtsynken är.

/Danne

Fra : Henning Jensen

Dato : 22-11-04 06:22

On Sun, 21 Nov 2004 20:05:33 +0100, "nyrup"

> [...]
>skal man skrue tilbage over de samme 7 klik før D70 reagerer på ens input!

Ved min D70 reagerer kameraet med at reducerer en blændedel for hvert
klik retur. Men hvis der er mange, så er det ofte hurtigere blot lige
at slukke og tænde kameraet igen.

Hilsen

Henning
Fjern REMOVE i E-mail: hen-jens@mail.REMOVEtele.dk.