Foto
IBM760 5420
Teil 3020
cf kort men hvilket?
Fra : Robin Hood

Dato : 20-11-04 18:31

Hej på gruppen

Jeg overvejer at købet et større CF kort til mit Canon powershot S1 IS

Jeg vil gerne have et 512 mb men allerhelst 1GB (kommer an på prisen)

Nå men mit spørgsmål lyder:

hvordan med hastighed, jeg har hørt de kører med en eller anden hastighed og
at det ikke må være for langsomt

hvilken hastighed skal jeg vælge / kan jeg nøjes med ?

kan nogle hjælpe mig med nogle evt. links på nettet til nogle kort som er at
foretrække til mit kamera ?

mvh
Robin

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 19:36

In article <41a0d065$0$22706$ba624c82@nntp04.dk.telia.net>, Robin Hood wrote:
> [...]
>
> hvilken hastighed skal jeg vælge / kan jeg nøjes med ?
>
> kan nogle hjælpe mig med nogle evt. links på nettet til nogle kort som er at

robgalbraith har testet kort i dSLR. Men til dit kamera kan du vist
nøjes med et standard 1GB til under 500 kr. Men jeg ville overveje
et hurtigt kort alligevel. Men det koster 630 kr.

Priserne er på kingston, købt hos SHG.dk i det sydlige Århus.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 29-11-04 22:53

On Sun, 21 Nov 2004 18:36:27 +0000 (UTC), Povl H. Pedersen wrote:

> robgalbraith har testet kort i dSLR. Men til dit kamera kan du vist
> nøjes med et standard 1GB til under 500 kr.

Ikke hvis Robin bruger sit S1 til video-optagelser, som S1 nu er
ret god til.

640x480 i 30 fps går ikke med et sløvt kort - så hakker det ved
afspilning, hvis kameraet da ikke opgiver og stopper optagelsen.

--
Stig - remove 'nospam.' to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/