Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Dig. billede af cromskinnende stereoanlæg
Fra : MIC

Dato : 21-11-04 18:14

Hello NG!
Jeg prøver at tage nogle billeder af mit B&O Stereoradio. Radioen er
spejlblank (forchromet plastik). Når jeg tager et billede af det med mit
dig. Sony 3.2 MegaPixel kamera bliver det forchromede til noget værre snavs.
Har i nogle ideer hvordan man tager et præsentabel billede. Radioen skal
sælges via nettet på auktion. Der er gode billeder essentiel for en god
pris....
mvh Michael

---

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-11-04 18:17

"MIC" <NO@spamSERVER.COM> wrote in message
> [...]
> Har i nogle ideer hvordan man tager et præsentabel billede. Radioen skal
> sælges via nettet på auktion. Der er gode billeder essentiel for en god

Tager du med blitz? Har du prøvet at tage billedet fra en lidt "skæv"
vinkel?

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : MIC

Dato : 21-11-04 18:41

> Tager du med blitz? Har du prøvet at tage billedet fra en lidt "skæv"
> vinkel?

Hej Th.!
Ja, jeg tager med den indbyggede blits. Det ka' være man skulle prøve uden
og så bruge en "Arbejdshalogenlampe" i stedet for. Evt. vende den mod
væggen?

---

Fra : Thomas Schreiber

Dato : 21-11-04 19:01

> Hej Th.!
> Ja, jeg tager med den indbyggede blits. Det ka' være man skulle prøve uden
> og så bruge en "Arbejdshalogenlampe" i stedet for. Evt. vende den mod
> væggen?

Ja, god ide.

--
Venligst,
Thomas Schreiber

Fra : Povl H. Pedersen

Dato : 21-11-04 19:38

In article <41a0d33b$0$19656$edfadb0f@dread14.news.tele.dk>, MIC wrote:

> Hej Th.!
> Ja, jeg tager med den indbyggede blits. Det ka' være man skulle prøve uden
> og så bruge en "Arbejdshalogenlampe" i stedet for. Evt. vende den mod
> væggen?

Alternativt, montere noget staniol i en skæv vinkel ud fra blitzen,
så lyset ramme loftet, og dermed virker indirekte.

Fra : Stig H. Jacobsen

Dato : 22-11-04 00:33

On Sun, 21 Nov 2004 18:14:07 +0100, MIC wrote:

> Radioen er spejlblank (forchromet plastik). Når jeg tager et
> billede af det med mit dig. Sony 3.2 MegaPixel kamera bliver
> det forchromede til noget værre snavs.

Prøv at skrue godt ned for blitzen ("flash compensation" i din
kamera-manual), det hjælper utroligt meget på den slags billeder.

Og sørg for at emnet er velbelyst, så kan du måske nøjes med 25%
blitz. Reflektionerne fra blitzen er svære at styre, så jo
mindre, jo bedre.

Husk også en neutral baggrund. Jeg fandt noget non-reflekterende
papir i farve "støvet grøn" - beregnet til dekorative formål, men
også fint som foto-baggrund efter tilklipning.

--
Stig - remove 'nospam.' to send me mail
Synchronize your bookmarks: http://syncit.goth.dk/